PROMIJENIO SE NAČIN RADA

Tijekom korone HZZO dobio 928 pritužbi pacijenata, najveći dio posla obavljaju putem telefona

Epidemija je stubokom promijenila način rada primarne zdravstvene zaštite: najveći dio posla obavljaju putem telefona
 Nikša Stipaničev/Cropix

Od kraja 2020. pa do početka veljače ove godine Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje zaprimio je 2697 mailova građana koji su se požalili na nedostupnost liječnika obiteljske medicine. HZZO je zaključio da je 928 pritužbi bilo valjano te su na osnovi toga proveli ukupno 29 kontrola u ordinacijama primarne zdravstvene zaštite (PZZ).

Izrečeno je 11 ugovornih mjera, od čega osam pisanih opomena, jedna pisana opomena i novčana kazna od tisuću kuna te jedna pisana opomena uz umanjenje od deset posto mjesečnog iznosa ordinaciji. Također, jedna je ordinacija dobila opomenu pred raskid ugovora uz novčanu kaznu od tri tisuće kuna. Iz HZZO-a kažu da je u tijeku provođenje još nekoliko kontrola s možebitnim izricanjem mjera predviđenih ugovorom.

Riječ je o pritužbama koje su stigle na za to predviđenu mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., a koje se uglavnom tiču otežane dostupnosti, odnosno nemogućnosti uspostavljanja pravodobnog kontakta s ordinacijama PZZ-a.

Više žalbi od prosjeka

Iz HZZO-a također navode da je u siječnju 2022. zabilježen znatno veći broj zaprimljenih mailova osiguranih osoba te je Zavod postupao po dvostruko više predstavki od prosjeka za posljednja tri mjeseca 2021. godine.

Splitska obiteljska liječnica Vikica Krolo iz KOHoM-a kaže kako su ponekad nedostupni jer ih se ne može dobiti od silnih poziva i mailova koje primaju.

- Recite mi što govori da su iz HZZO-a ustanovili da je 928 pritužbi valjano, a napravili su samo 29 kontrola. Ili nije bilo pogrešaka ili oni ne rade svoj posao kako spada. Uostalom, u svakoj struci ima onih koji ne odrađuju sve kako treba, a što je 15 ordinacija na 2200 koliko nas ima? Ja samo mogu čestitati kolegama na predanom radu - zaključuje Krolo. Kada se gleda tablica svih postupaka koji su odrađeni u primarnoj zdravstvenoj zaštiti u pretpandemijskoj 2019. godini u usporedbi s 2020., "primarci" su odradili 0,24 posto više postupaka, a u 2021. godini 12,33 posto više nego u 2020.

No, struktura postupaka se bitno promijenila prije epidemije i tijekom nje. Tako je, primjerice, prvih pregleda kod liječnika 2019. bilo 3,7 milijuna, 2020. su pali na 2,8 milijuna, a 2021. bilo je oko tri milijuna pregleda. U postocima, 2020. godine broj prvih pregleda smanjen je za 25 posto, a 2021. za nešto više od 16 posto. Kontrolnih je pregleda bilo 27 posto manje u 2020. u odnosu na 2019., odnosno 18 posto manje 2021. No, porastao je broj konzultacija putem telefona i maila za nevjerojatnih 175 posto u 2020. i još dodatno 33 posto u 2021., što znači da je prošle godine u odnosu na pretpandemijsku porast bio čak 267 posto.

Bolnički liječnici

U brojevima to izgleda ovako: 2019. godine liječnici su obavili poziva i poslali mailova 2,738.135, a prošle godine 10,058.276. Propisivalo se i nešto više recepata: pretprošle godine 1,96 posto više, a lani pet posto više. Kada se svi postupci zbroje, liječnici su ostvarili više kontakata nego pretpandemijske godine.

- Prema ukupnim podacima, radili smo više i 2020. i 2021. godine u odnosu na pretpandemijsku - smatra Krolo. Navodi i da rade po preporukama, a to je da u ordinacije ne dolaze zaraženi pacijenti.

- Otvorili smo sva moguća sredstva komunikacije, telefone, e-mail adrese, pacijenti nam se javljaju i na privatne brojeve. Radimo u svojim ambulantama, covid-ambulantama, cijepimo. Što bismo još trebali - rezolutna je Krolo te ukazuje da su i bolnički liječnici imali 30 posto manje pregleda zbog cijele situacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:41