DAN PROSJEČNOG HRVATA ZA VRIJEME SP-a

U 6 sati ispred televizora popit će 8 limenki piva i kladiti se za 30 kuna

Zbog kraha ‘vatrenih’ već smo izgubili milijardu kuna. U idućih 30 dana mogli bismo još toliko

ZAGREB - Novi plazma televizor je spreman, gajbe piva se hlade, ispod kreveta mi je arsenal baklji... Ta će slika, pokazuju podaci, ostati samo nostalgična uspomena na stara, dobra vremena. Statistike su pokazale da su Hrvati donedavno bili najveći pivopije kada su igrali Bilićevi momci. Na dan kada je igrala Hrvatska popili bismo 10 tisuća hektolitara piva! Od danas će se ta statistika promijeniti, na žalost trgovaca i države koji će, procjenjuju stručnjaci, zbog neigranja naše momčadi i krize izgubiti oko milijardu kuna. No, to ne brine hrvatskog fana.

- Uzet ću desetak dana godišnjeg ili bolovanja. Tako radim za vrijeme svakog prvenstva. Pivo? Popit će se sigurno jedno 50-tak u mjesec dana, ovisno kako budu igrali Brazil i Njemačka. Moj prijatelj je za Srbiju i Sloveniju jer, kaže, barem govorimo sličnim jezikom - otkriva Hrvoje B. (38), bivši pripadnik BBB-a. Za razliku od njega, njegov prijatelj Aurelije H. je strastveni kockar, koji je, otkriva nam, za klađenje odvojio ukupno 1000 kuna. I više bi, kaže, da nema plaću od samo 4100 kuna. Ukupna prodaja piva samo je po utakmici u kojoj su naši igrali na Svjetskom nogometnom prvenstvu 2006. godine, iznosila dva milijuna boca. Predviđa se da će za vrijeme cijelog ovogodišnjeg Mundiala (11. lipnja do 11. srpnja) biti popijeno toliko piva.

Prošle je godine, u udarnim ljetnim mjesecima, pad prodaje piva iznosio čak 10 posto. Čak je i Europsko nogometno prvenstvo 2008. godine, kada su naši igrali, donijelo razočaravajući rast prodaje od samo dva posto. Pozitivne brojke nije uspjelo prizvati ni prošlogodišnje Svjetsko rukometno prvenstvo. To je dovoljan pokazatelj da će prodaja piva uoči današnjeg početka najvećeg nogometnog spektakla, biti daleko manja nego na prijašnjim nogometnim prvenstvima.

Jedini “biznis” segment SP-a koji očekuje rekordne rezultate u cijeloj Europi, pa i u Hrvatskoj su - kladionice. U najvećoj hrvatskoj kladionici SuperSport očekuju da će za vrijeme SP-a broj uplata porasti između 20 i 30 posto. Isto tvrde i u drugim kladionicama. Prema podacima Ministarstva financija, u kladionice se uplati 420 milijuna kuna svakog mjeseca, što znači da će u sljedećih mjesec dana biti uplaćeno najmanje 550 milijuna kuna! Analitičari procjenjuju da će se u kladionicama, računajući samo države Europske Unije, u mjesec dana uložiti više od tri milijarde eura.

Prodavači plaču: Zbog SP-a nismo prodali niti jedan televizor više

- Ništa više televizora nismo prodali zbog Svjetskog prvenstva. Vlada stagnacija - tvrdi Ika Mišura iz marketinga glavnog zastupnika za Samsung.

U Mercatoneu su prije dvije godine, kada su se “vatreni” uspjeli probiti do Europskog prvenstva, prodali gotovo sto posto više televizora nego inače. Prodaja televizora u Getrou bila je tada veća do 20 posto, a u Ipercoopu su samo tri dana prije EP-a prodali stotinjak TV prijamnika. Na posljednjem Svjetskom prvenstvu u Njemačkoj 2006. prodaja televizora je skočila za čak 30 posto.

No, tada još mnogi nisu niti znali što uopće znači riječ - recesija.

Za razliku od Hrvatske, prodaja TV prijamnika u zemljama Europe čiji su nogometaši u Južnoj Africi, znatno je porasla. Istraživanje GfK pokazalo je da je u tjednu prije početka SP-a u šest europskih država prodano 327.000 televizora, što je rast od 164 posto u odnosu na lani.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:52