Znam, znam, svugdje je skupo, ali postoji jedna trgovina u koju redovito odlazim samo zato da se uvjerim da i od najskupljeg uvijek može skuplje.
U strogom centru grada, bez mogućnosti parkinga, s robom kakvu doslovno možete kupiti i u prvoj susjednoj trgovini nekoliko desetaka metara niže u ulici.
Ne postoji bolje mjesto u gradu - ma što gradu, vjerojatno zemlji - na kojemu biste mogli analizirati koliko to u Hrvatskoj doista iznose trgovačke marže i koliko su ljudi nešto spremni preplatiti jer im se prelaskom na euro snalaženje u novcu malo pomutilo.
Eh, da, jesam li spomenula - a s obzirom na cijene, baš i nije čudno - da su već nekoliko desetljeća u stečaju?
Riječ je, naravno, o Nami, kultnoj trgovini za koju su Zagrepčani danas vezani isključivo iz sentimentalnih razloga jer oni racionalni više baš i ne postoje.
PROČITAJTE VIŠE U zagrebačkoj slastičarnici Cola ide i do 8 eura!
Da ne ispadne da pretjerujemo, u našem videu pogledajte usporedbe cijena artikala iz Name i istih takvih proizvoda dostupnih u susjednim trgovinama.
Ovdje pogledajte video:
Najviše smo se šokirali shvativši koliko u Nami košta Viledin čistač poda s mikrovlaknima.
Naime, ono što potrošač u DM-u može kupiti za 26,50 eura Nama naplaćuje čak 69,99, dakle 165 posto više. I to doslovno za krpu za pod koju su procijenili na vrijednost usisavača.
Primjera je na pretek. Ima ih na odjelu s kozmetikom i robom za osobnu njegu, skuplja je i bijela tehnika, a i posuđe se također prodaje po cijenama višima nego u usporedivim dućanima.
Pitali smo ih da nam malo objasne na koji način formiraju cijene, a pojasnili su nam da se smatraju specifičnim trgovačkim lancem s dugom tradicijom i lokacijom u centru grada, što ih izdvaja na tržištu.
PROČITAJTE VIŠE Sve vrijeme kupujete lažne sokove
"U skladu s time, poslovanje u centru grada podrazumijeva i više operativne troškove, ali i prilagođavanje specifičnim uvjetima lokalnog tržišta. Što se tiče usporedbe cijena, želimo napomenuti da Robna kuća NAMA ima ograničen broj poslovnica u usporedbi s drugim trgovačkim lancima. Veličina samog lanca znatno utječe na pregovaračku moć. Naš parfumerijski i drogerijski asortiman uglavnom nabavljamo od domaćih dobavljača, koji često nisu direktni proizvođači već dio duljeg lanca nabave. Ovi uvjeti utječu na krajnju maloprodajnu cijenu koju formiramo u skladu s našim cjenovnim politikama i s prosječnom maržom koja je u 2024. godini iznosila ispod 32 posto. Želimo istaknuti da su cijene u Robnoj kući NAMA rezultat pažljive analize i prilagodbe specifičnim uvjetima poslovanja", kazali su te dodali da su, vezano za inflaciju, cijene podizali isključivo u slučaju kada su od dobavljača dobili obavijest o promjeni uvjeta nabave.
"Pored toga, tijekom cijele godine trudimo se organizirati akcije i promotivne aktivnosti kako bismo kupcima omogućili povoljnije uvjete kupnje i ponudili konkurentne cijene. Robna kuća NAMA ostaje predana pružanju kvalitetnih proizvoda i usluge svojim kupcima, uz prilagodbu tržišnim uvjetima. Svjesni smo promjena u navikama potrošača, uključujući sve veći trend online kupnje i kontinuirano radimo na tome da ponudimo dodatne vrijednosti svojim kupcima - od lokacije, usluge, pa do raznolikog asortimana", zaključili su.
Imate prijedlog za Veliku Škrticu?
Pišite na: [email protected]
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....