PUTOVANJE IZ PAKLA

Vlak od Osijeka do Zagreba gmizao 5 sati! Vani bilo +40, unutra klima nije radila, prozore nije bilo moguće otvoriti

‘Ne samo da nisu upalili klimu prije nego što putnici uđu, već su pojasnili da klimatizacijski uređaji ne rade jer se vlak pregrijao‘
Arhivska fotografija
 Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

U vlaku koji je u četvrtak u 16:12 kretao iz Osijeka u Zagreb satima temperatura je bila paklena, piše Glas Slavonije. Vanjska je temperatura bila skoro 40 stupnjeva, no Hrvatske su željeznice u promet svejedno pustile vlak bez klimatizacije.

- Ušao sam u usijani prostor gdje nisam mogao normalno disati. Najprije sam higijenskim maramicama očistio prljava platnena sjedala i prostor između njih, a potom sjeo očekujući da će klima-uređaj svaki trenutak proraditi. No ne samo da nisu upalili klimu prije nego što putnici uđu da ih bar dočeka rashlađen prostor na dan najžešćeg toplinskoga vala, već su pojasnili da klimatizacijski uređaji ne rade jer se, eto, vlak pregrijao!? Ne moram ni govoriti da prozor nije bilo moguće otvoriti i uskoro je danak platio putnik kojemu je u vlaku pozlilo - prepričava nam 60-godišnji Osječanin.

Njegova supruga rekla je kako je, nakon što je dopratila supruga na vlak, jedva čekala izići na zrak, iako je vani bilo 40 stupnjeva.

- Nakon što je došao u Zagreb, suprug mi je rekao da je bio mokar od glave do pete. Neću ni govoriti da je osoba s dijabetesom, no i da nije, nedopustivo je da putnici u 21. stoljeću putuju u vlaku u kojemu klima-uređaj nije prilagođen radu u uvjetima kakvi su bili taj četvrtak. Kupio je povratnu kartu, no naglasio je kako ga HŽ više sigurno neće vidjeti, što je i razumljivo, jer unatoč tome što pruža određenu komociju naspram autobusa, vlak iz Osijeka vozi duže od predviđenoga, bez klima-uređaja, i to u najtoplijem danu u godini - kaže sugovornica, dodavši da je puka sreća što nije bilo više slučajeva kolapsa.

Iz HŽ - Putničkog prijevoza su rekli “da uređaj nije bio u uporabi do Vrbovca (koji je blizu Zagreba, nap. a.), dok je od kolodvora Vrbovec do Zagreba radio u punom kapacitetu”.

Ispričali su se putnicima vlaka 782 zbog uvjeta na putovanju u četvrtak, pojašnjavaju kako zbog iznadprosječnih temperatura dolazi do otežanog rada klimatizacijskog sustava u vlakovima i vagonima te da je do navedenog došlo i tijekom vožnje spomenutoga vlaka.

- Osim 28 novih vlakova koji su u prometu, vozni park HŽ - Putničkog prijevoza prosječno je star više od 40 godina i sastoji se od oko 60 posto klimatiziranih vlakova i oko 80 posto klimatiziranih vagona - stoji u odgovoru HŽ - Putničkog prometa.

Da bi podignuli razinu usluge, HŽPP nabavlja nove vlakove, njih 33, koji će u prometu biti do kraja 2023. godine, a radi se i na osiguranju sredstava za financiranje nabave sedam dizel-motornih vlakova koji će biti u prometu do kraja 2024., piše Glas Slavonije.

Osječanka je na šalteru pitala hoće li vlak doći na vrijeme i rečeno je da, unatoč radovima na pruzi, hoće. Međutim, vlak koji je u Zagreb prema voznome redu trebao stići u 21.05, u to vrijeme onamo nije došao. “Stigao je sat vremena kasnije”, potvrđuje sugovornica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:45