KAOS U ZAGREBU

ZAŠTO SU SE TRAMVAJI POKVARILI Koštaju 2 milijarde kuna, a raspadaju se! Otpadaju im blatobrani, iskaču iz tračnica i ne mogu voziti po snijegu

 CROPIX

Niskopodni tramvaji, od kojih svaki vrijedi dva milijuna eura, a njihova ukupna vrijednost dostiže dvije milijarde kuna, nisu položili ispit na snježnoj mećavi koja je pogodila Zagreb. Uz brojne kvarove, zastoje, pokvarene skretnice, jučer su se po cijelom gradu mogli vidjeti razbacani poklopci kotača i blatobrani.

Jedna je osoba i ozlijeđena. Iako nije riječ o težoj ozljedi, glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić potvrdio je da je prilikom ispadanja poklopca kotača tramvaja pogođena jedna osoba kojoj je zbog toga malo potekla krv.

Iskakali iz tračnica

O tome da su tramvaji iskakali iz tračnica i da je bilo čak 11 kvarova tramvaja predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Ivo Čović rekao je da niskopodnim tramvajima smeta visoki snijeg.

- Da je snijeg bio visine metra, bilo bi još teže - rekao je Čović. Gradonačelnik Milan Bandić objasnio je da ne razmišljaju o nabavi 140 novih tramvaja za zimu. - Nećemo sada dizati hidrauliku, ugrađivati amortizere, kaj god. Sve ovisi o tome kako gledate na stvar - rekao je gradonačelnik.

No, da pretjerane koordinacije tijekom čišćenja nije bilo, potvrdio je Čović rekavši da su ralice tijekom čišćenja cesta snijeg nanosile na tramvajske pruge i tako stvorile dodatne probleme.

- Kad je o skretnicama riječ, nisu se mogle pomicati pa su tramvaji na tim mjestima mogli voziti samo u jednom smjeru. Niti jedan kvar tramvaja nije nastao zbog niskih temperatura nego zbog snijega. A i ralice su bacale snijeg na prugu - kaže Jurić.

Često na servisima

Ipak, snijeg nije osnovni i jedini problem zbog kojeg su novi niskopodni tramvaji često na servisima i popravcima. Naime, dnevno u prosjeku čak 30 tramvaja nije u funkciji. Iako podnose temperature do -20 stupnjeva Celzijevih, vrlo često im otkazuju hidraulika, elektronika, podvozje i kočnice. Zanimljivo je i da se svaki dan u prosjeku čak šest tramvaja sudari, ode na redoviti servis ili, pak, na pranje i ostale planirane zastoje, pa proizlazi da svaki dan zagrebačkim tračnicama svoju rutu u cijelosti ne odvezu 23 nova tramvaja.

Dan nakon kolapsa izazvanog snježnom olujom kakvu Zagreb ne pamti već 57 godina gradonačelnik Bandić sazvao je sjednicu Stožera Zimske službe. Razlog sazivanja nije bio da se da objašnjenje zašto je promet bio u potpunom kolapsu i zašto su građani veći dio dana morali pješačiti nego kako bi si čelni ljudi podružnica Holdinga mogli čestitati na sjajno odrađenom poslu.

Voli Zagrepčane

- Kada za 12 sati padne između 45 i 50 centimetara snijega, onda to sve ima obrise elementarne nepogode. Usprkos tome, mi nismo proglasili elementarnu nepogodu, ali se radilo kao da je proglašena elementarna nepogoda - objasnio je Bandić.

Zahvalio je i Bogu što voli Zagrepčane pa snijeg nije poslao u nedjelju ili tijekom radnog tjedna.

- Do sada je u Zagrebu očišćeno 2500 kilometara cesta, toliko je i tona soli potrošeno. Novi snijeg stiže nam u utorak - kaže Bandić.

Gradonačelnika je isprovociralo pitanje što bi bilo da je mećava bila tijekom radnog tjedna.

- Neću odgovarati na pitanja što bi bilo kad bi bilo?!? Za mene je čaša uvijek napola puna jer, da nije, ne bih radio ovo što radim odgovorio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:29