ZAPRIMLJEN ZAPISNIK

Završen je tehnički pregled Pelješkog mosta, utvrđeni su tek manji nedostaci

Riječ je o radovima koji se mogu izvesti u kratkom periodu, a obuhvaćaju zamjenu manjeg dijela prometne opreme

Testiranje opterećenja na Pelješkom mostu

 Hrvatske Ceste

Tehnički pregled po prvoj građevinskoj dozvoli projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, a koja podrazumijeva Pelješki most, upravo je završen, izvijestili su u petak poslijepodne iz Hrvatskih cesta (HC), dodavši da su kao investitor radova zaprimili službeni zapisnik o tome.

Sukladno propisanim procedurama i pravilima, na pregledu se provjeravala sva potrebna gradilišna dokumentacija i dokazi kvalitete ugrađenih materijala, kao i stanje na samom gradilištu. Kako ističu iz HC-a, predočeni dokazi uporabljivosti, kao i funkcionalni testovi nužni za uporabu mosta, zadovoljili su sve traženo građevinskom dozvolom.

Tehničkim pregledom utvrđeni su određeni manji nedostaci, navode iz Hrvatskih cesta, dodajući da su za tako kompleksne izvedbe u gradnji oni uobičajeni. Riječ je o radovima koji se mogu izvesti u kratkom periodu, a obuhvaćaju zamjenu manjeg dijela prometne opreme.

Po uklanjanju spomenutih nedostataka, moći ćemo govoriti o završetku svih radova na Pelješkom mostu, ističu iz HC-a.

Uporabna dozvola za most bit će izdana po završetku radova na pristupnim cestama i izvršenom tehničkom pregledu za iste, budući da je po lokacijskoj dozvoli most s pristupnim cestama jedna funkcionalna cjelina.

Paralelno s uklanjanjem nedostataka na mostu, nastavljaju se radovi po drugoj građevinskoj dozvoli koja obuhvaća pristupne ceste prije i poslije mosta, na kopnenoj i pelješkoj strani, od DC8 do DC414 u duljini od 12 kilometara.

Iz Hrvatskih cesta podsjećaju da su u tijeku također i radovi na dionicama koje se nastavljaju na pristupne ceste mostu, na obilaznici Stona u duljini od 18 kilometara.

Pelješki most, ukupne duljine s upornjacima od 2440 metara, izgradio je kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, koji je posao dobio na natječaju 2018. godine, ponudivši 2,081 milijarde kuna bez PDV-a, s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.

Gradnja je službeno počela 31. srpnja 2018. godine, kad je izvođač uveden u radove.

Očekuje se da će most zajedno s pristupnim cestama biti otvoren za promet u lipnju 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone.

Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" za čije je sufinanciranje Europska komisija odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova. Naime, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle 357 milijuna eura.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu Stona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 00:01