ŠEF UPRAVE HYPO BANKE

ZBOGOM GOTOVINI 'Hrvati će vrlo brzo mobitelom plaćati račune, i u kafićima i u restoranima'

Uvodimo virtualnog savjetnika koji će biti dostupan u svako doba dana i noći

Šef Hypo banke u Hrvatskoj Markus Ferstl nije tipičan konzervativni bankar. Rado priča o trendovima u novim tehnologijama i što polagan, ali siguran nestanak klasičnog novčanika s gotovinom i karticama znači za poslovanje banaka u budućnosti. I sve to na sasvim solidnom hrvatskom jeziku koji je naučio tijekom šest godina rada na mjestu predsjednika Uprave Hypo banke u Hrvatskoj.

Novi izazovi

Događa nam se uzbudljiva transformacija prema digitalnom novčaniku. Kako banka doživljava te brze promjene?

- Mobilno i internet bankarstvo postaje sve važnije i danas ni jedna banka bez tih usluga nije konkurentna. Primjerice, mobilno bankarstvo je u velikom rastu u posljednje tri godine s dolaskom pametnih telefona. Pogledajte samo naš rast: imamo 12.000 korisnika mobilnog bankarstva od kojih je 7000 uslugu počelo koristiti u 2013.

Kako se postavljate prema tim novim trendovima?

- Hypo banka je bila jedna od prvih koja je već 2001. imala u ponudi internet bankarstvo, ali smo u mobilno bankarstvo ušli dosta kasno, tek 2012. Međutim, zato smo odmah ponudili odličnu i modernu platformu dostupnu za Android, iOS i Blackberry platforme, a podrška za Windows Mobile uređaje dolazi početkom 2014. Mobilno bankarstvo ne vidimo samo na razini provjere stanja na računu. Već sada putem našeg m-bankarstva možete kreirati platne naloge, plaćati račune pomoću fotoaparata na mobitelu, pregledavati svoj portfelj u fondovima te davati naloge za kupnju ili prodaju, a planiramo i niz novih usluga. M-bankarstvo trenutno se uglavnom koristi za provjeru računa i plaćanje, ali vidimo spremnost klijenata da ga koriste i za puno zahtjevnije transakcije. To pokazuje da ljudi vjeruju u novu tehnologiju. Internet je inicirao transformaciju s fizičkog bankarstva prema elektroničkom, a smartphonei i tableti otvorili su jednu sasvim novu dimenziju - mobilnu, koja danas možda ne apelira svim generacijama, ali će za nekoliko godina sigurno prebroditi generacijski jaz.

Plaćanje mobitelom u svijetu u posljednje dvije godine raste po stopama od 40 posto godišnje i procjenjuje se da će 2014. dosegnuti vrijednost transakcija od 325 milijardi dolara. Gdje je tu Hrvatska?

- Po broju korisnika mobilnog bankarstva Hrvatska je vodeće tržište u regiji. Stalno radimo istraživanja tržišta koja pokazuju da klijenti od banaka žele sigurnost, ali i jednostavan i brz pristup. Kao odgovor na takve zahtjeve uskoro krećemo u projekt s jednim velikim trgovačkim lancem za plaćanje mobilnim telefonom. To će vam omogućiti da dođete u trgovinu bez novčanika, samo s mobitelom, i platite svoj račun do određenog iznosa. Već smo ponudili inovativne usluge poput “fotouplatnice” koja omogućava da račun snimite mobitelom i zatim ga vrlo jednostavno i brzo platite, što je odlično prihvaćeno.

Hoće li Hrvati uskoro moći svojim mobitelom plaćati račune u restoranima i kafićima?

- Uvjeren sam da će na hrvatskom tržištu u roku od tri do pet godina to biti moguće. Hrvati su vrlo otvoreni prema novim tehnologijama. To možemo vidjeti prema penetraciji interneta i upotrebi pametnih telefona, ali i potrošačkim navikama. Hrvati su primjerice vrlo skloni svim oblicima plaćanja bez gotovine, čak i kad je riječ o najmanjim uplatama.

Znači li to da vam konkurencija nisu više samo banke nego i telekomunikacijske kompanije, trgovci i internet kompanije?

- Ne vidim nas sasvim kao konkurenciju, kako zbog prirode posla tako i portfelja proizvoda u ponudi. Telekomunikacijske kompanije trenutno su fokusirane na beskontaktno plaćanje mobilnim telefonima, dok se banke nešto sporije prilagođavaju novim tehnologijama jer je za nas sigurnost najvažnija. Konkurencija je donekle moguća u budućnosti u vidu dolaska tzv. direktnih banaka, koje ne otvaraju poslovnice nego samo pružaju online usluge.

Što će vama biti fokus u poslovanju u 2014.?

- Banke će biti vrlo fokusirane na efikasnost. Ne očekujemo gospodarski rast prije 2015. pa će banke biti vrlo oprezne u investicijama. Procjenjujemo da neće doći do rasta novih kredita i zbog toga ćemo ići na podizanje usluga internet i mobilnog bankarstva. Već sada 80 posto interancionalnih plaćanja korporativni klijenti obavljaju internet bankarstvom, kod građanstva je to na razini od 40 posto. Tu ima još puno prostora, ali moramo biti inovativni i nuditi funkcionalne usluge koje izravno korespondiraju sa svakodnevnim potrebama klijenata.

Najvažnija inovativnost

Pa kako ćete pokazati tu inovativnost?

- Klijenti sve više traže fleksibilnost. Više nije dovoljno da imate poslovnicu otvorenu od osam do osam jer je ritam života drugačiji. Zbog toga razmišljamo o pilot-projektu virtualnog savjetnika, koji koriste neke banke u Austriji. Ideja je da kad želite određenu informaciju, možete internetom stupiti u direktan kontakt s našim zaposlenikom i doslovno ga vidjeti na ekranu kao da ste u poslovnici, a on će vam dati sve informacije o određenom proizvodu ili usluzi koja vas zanima.

Znači, cilj su usluge dostupne 24 sata dnevno?

- Mi moramo biti dostupni 24 sata i kad klijenti to od nas traže, a ne u nekom striktnom radnom vremenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:10