NAUTIČKA PATROLA

MARINA KORNATI Pravo utočište za nautičare i omiljeno polazište za otočje Kornati

 
 Boris Kovačev / CROPIX

Kad se Biogradu prilazi s mora, ili ga promatrate iz zraka, prosječnom gledatelju može se oprostiti ako nije siguran je li grad koncentriran oko marine Kornati, ili marina oko grada.

U obliku nepravilnog peterokuta, marina je od 70-ih godina prošlog stoljeća niknula i razvijala se pokraj Biograda i gotovo nadrasla grad iz kojeg je krenula. Sada je prava Europa u malom, mini “kula babilonska” u kojoj se na samom jednom gatu može čuti i do desetak različitih jezika.

Kornati kup

Sa 750 vezova, marina Kornati treća je najveća u Hrvatskoj, ali nije samo veličina ono što je izdvaja od konkurencije. Ono što marinu čini posebnom njezin je nautičarski pedigre, prepoznat među stalnim posjetiteljima tijekom nekoliko desetljeća.

Kako nam je s neskrivenim ponosom rekao Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d., koja upravlja marinom i čiji hoteli i drugi sadržaji čine oko 75 posto turističke ponude u Biogradu, ta je tvrtka još 1974. godine sagradila jednu od prvih nautičkih luka u Hrvatskoj, uz prvu vlastitu charter-flotu sastavljenih od 40 Elanovih plovila.

S gotovo savršenom lokacijom na Srednjem Jadranu i polazištem prema djevičanskoj ljepoti Kornata, ta je marina vrlo brzo nadrasla inicijalnu veličinu i već se sredinom 1980-ih godina proširila na 450 vezova. Za nautičare koji žele istražiti i sjever i jug hrvatske obale, kao da je stvorena. I ne samo zbog lokacije - bude li nemirno more, na primjer zbog bure tijekom koje je naša ekipa doživjela vatreno krštenje na moru, marina Kornati pruža sigurno utočište.

Posljednjih godina obnovljeno je dvije trećine marine bez uznemiravanja gosta. Uz lokaciju i sigurnost, marina Kornati ističe se i kao poprište brojnih regata, poput poznatog Kornati kupa.

- Godišnje održimo četrdesetak regata, a 2015. održana je čak 51, što je bio rekord u svijetu jedrenja - ističe Ražnjević. No, najveći ponos, krunski dragulj marine Kornati, ali i tvrtke Ilirije d.d., nautički je sajam Biograd Boat Show, najveći u ovom dijelu Europe i među top 20 na kontinentu. Pretkraj listopada tu se okupi cijela svita nautičara, brodara, brodograditelja i potencijalnih kupaca, a sajmom prodefilira gotovo 20.000 ljudi. I možda najvažnije za sam show, oko tri četvrtine izlagača postigne dogovor o raznim poslovima.

Boris Kovačev / CROPIX
Zamjenik operativnog direktora marine Marko Vrankulj, direktorica marketinga i prodaje marine Branka Knez i operativni direktor marine Šime Mandić

“Guten morgen”

I dok su veličina, lokacija, regate i Boat Show dovoljno impresivni sami po sebi, nas je posebno zanimalo kako funkcionira marina u nadležnosti uigranog dueta Branke Knez, direktorice prodaje marketinga, i operativnog direktora Šime Mandića, uz neprestanu asistenciju Šimina zamjenika Marka Vrankulja. Oni brini da gosti budu zadovoljni, da svi budu sigurni i da sami zaposlenici nakon radnog vremena odu svojoj kući, znajući da sve funkcionira kako treba, u skladu s očekivanjima brojnih Nijemaca i Austrijanaca vezanih u marini.

No, gosti i nautičari su ti koji zapravo daju život marini. Velikom broju brod je drugi dom, a ljudi s obližnjeg veza sezonski susjedi s kojima ne dijele pokoji “Guten Morgen”, nego svakodnevicu. Neki će se družiti uz ručak, drugi će pomoći oko popravka koje sitnice, treći će pažljivo pratiti svaki korak susjeda i pridošlica, a neke će se veze s gata nastaviti dok ih smrt ne rastavi.

Filmski završetak

- Imali smo situaciju s dvije obitelji koje su godinama boravile na bliskim vezovima, da bi nakon nekog vremena sin jedne obitelj i kći druge sklopili brak - ispričala nam je Branka Knez jednu od priča iz marine s filmskim happy endom.

A sve te nautičare najbolje poznaje voditelj luke Marko Žepina, zrakoplovni tehničar koji se od sezonca i mornara ubrzo probio do današnje pozicije.

- Kad čovjek voli taj posao, ne može kraj gosta ići kao kraj stvari, za svakog mora odvojiti barem malo vremena. Sitnice njima puno znače, a nama ne iziskuju mnogo truda. I kad budu teški, bolje je prijeći preko toga i smireno riješiti situaciju - rekao je Žepina i demonstrirao nam poznavanje marine tako da je u tanane opisao “Maslinu” na kojoj plovimo. U svakom slučaju, podrobnije nego autor ovog teksta koji eto već četvrtu noć prostire ležaj u njezinu salonu.

Sa 16 godina Niki je položila ispit i postala skiperica

Austrijanka Niki djevojka je od 16 godina, učenica realne gimnazije u Beču, ljubiteljica morske hrane i jedna od najmlađih skiperica u Hrvatskoj. Prije dva tjedna Lučka kapetanija u Biogradu na Moru izdala joj je dozvolu za voditelja brodice kategorije B. Sada napokon može voziti i obiteljski jet-ski.

Boris Kovačev / CROPIX

- Tata mi nije dopustio da vozim sve dok ne položim za skipera. Čim sam napunila 16 godina, rekla sam da za rođendan želim ići u školu za skipere - kaže Niki.

Želja joj se ostvarila, ispit je položila. Hrvatsku posjećuje otkad joj je bilo samo tri mjeseca. Roditelji na vezu imaju motorni brod Gobbi 37.5 SC i plovidba na Hvar bilo je njezino prvo putovanje u životu. Prva uspomena koju pamti je pogled kroz prozor broda, gdje se plavo nebo spajalo s morskim valom. A prva vožnja novopečene skiperice bila je u uvali Sabuni. (M.B.)

Restoran marina Kornati

Restoran marina Kornati u samom je središtu marine s kojom dijeli ime, ali i vrijeme osnivanja, u 70-im godinama prošlog stoljeća. S vremenom je rastao i veličinom i ponudom, ali je zadržana predanost mediteranskoj kuhinji, okrunjenoj regionalnim okusima. Tijekom dva-tri sata pred nama su se redali tanjuri s raznim plodovima mora, počevši s pršutom od tune s prepečencem i salatom od hobotnice, inćuna i kozica. Nakon njih slijedila je obilna porcija dagnji i prnjavica, a potom specijalitet šefa kuhinje, medaljoni od grdobine s tartufima.

Nemalo smo se iznenadili kad su nam rekli da ti tartufi potječu iz zaleđa Biograda, što je motiviralo šefa kuhinje da tijekom zime osmisli novi meni kojem su tartufi lajtmotiv. (I.Z.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:44