ACI MARINA POMER

NAUTIČKI RAJ U MIRNOM KUTKU MEDULINSKOG ZALJEVA Sezonsku marinu sami gosti su pretvorili u cjelogodišnju

Max i Johanna Simmer
 Željko Hajdinjak / CROPIX

ACI marina Pomer treća je marina na području Pule, ali posve različita od prethodne dvije, Verude i ACI Pula. Sagrađena je davne 1984. godine, zamišljena kao ljetni nautički raj u mirnom kutku Medulinskog zaljeva.

No kad su nautičari jednom tu vezali brodove, više se nisu dali van. Sezonsku su marinu sami gosti pretvorili u cjelogodišnju. Tekla je godina za godinom, ljetovalište je oronulo, no to ih nije nimalo smetalo. Ali u ACI-ju su odlučili dotrajalu ljetnu marinu pretvoriti u suvremenu cjelogodišnju. Nije preostalo drugo nego produžiti lukobran da se marina zaštiti od vjetra i vala te srušiti stari i sagraditi potpuno novi kopneni dio.

Novi sadržaj

ACI Pomer je sada lijepa suvremena marina mediteranske vizure s novom recepcijom, prodavaonicom, restoranom i terasom pod tendom, novim sanitarijama, praonicom rublja, tehničkim servisom, prostorijama za posadu, automatiziranim i čuvanim kolnim ulazom, s bazenom, s novim energetskim ormarićima, prepumpnom stanicom za tankove otpadne vode, s najsuvremenijim Wi-Fi internetom... I sve to okruženo mediteranskim biljem, stablima i cvijećem te noću obasjano novom led rasvjetom.

Ovo je druga sezona nakon rekonstrukcije. Što kažu gosti i jesu li se privikli na nove sadržaje i novu modernu vizuru, pitamo direktora Romea Cetinu koji je prošao tu cijelu kalvariju rušenja stare i gradnje nove marine. Zadovoljan jer je marina puna i u njoj praktički nema slobodnog mjesta. I što je najvažnije, ostala je vjerna svojoj dosadašnjoj karakteristici: to je i dalje mirna obiteljska marina s puno stalnih gostiju.

Vezovi

- Trenutno imam 242 nautičara s godišnjim ugovorom od ukupno 257 vezova. Na ostalim su vezovima gosti s mjesečnim ugovorom. Imamo i 30 vezova s vanjske strane lukobrana, što koristimo za ljetni tranzit. To su sezonski vezovi jer zbog bure zimi tu ne mogu biti brodovi na vezu - kaže direktor Romeo Cetina.

Željko Hajdinjak / CROPIX
Romeo Cetina

Manji dio gostiju, njih 34, ipak je napustio marinu jer su zbog investicija u dodatne sadržaje i moderniziranje marine povećane cijene veza. No, na njihova su mjesta odmah uskočili novi gosti kojima to nije smetalo jer je im ACI marina Pomer već bio željena destinacija. Njena je velika prednost i to što je blizu ne samo Slovenije i Austrije nego i dobrog dijela Europe jer je pulska zrakoplovna luka udaljena 15 minuta vožnje automobilom.

Stari gosti koji ovdje ljetuju već 30 godina, zaljubljivali su se, dobili djecu, i njihova djeca već imaju djecu, u početku s nevjericom gledali kako se u prašini ruše i nestaju njihove mladenačke uspomene. No, ubrzo ih je oduševljenje mladih natjeralo da to prihvate kao nešto neminovno.

Čarter baza

Najmlađe je pak naviše oduševio bazen, a njihove roditelje pull bar za kojim se može uživati u piću s obje strane šanka. Jedino što brine direktora Cetinu je kako spriječiti da mladi taj šank ne koriste kao skakaonicu u bazen. Najprije je o tome brinula čuvarska služba, a sada je odlučio to zapriječiti odgovarajućom ogradom.

ACI marina Pomer je i pogodna čarter baza kao ishodište za krstarenja prema jugu. Stoga Romeo Cetina vidi mogućnost da otvori još jedan komercijalan prostor za čarter agenciju i dovede nove goste s bliskog zapada.

“Naš brod je poput stana na moru”

Max i Johanna Simmer iz austrijskog mjestašca Haag am Hausrucka već deset godina dolaze jedriti u Pomer. Supružnici su tako i ove godine uplovili s brodom Jeanneu 40 DS imena Ambra.

- Naš brod je poput stana na moru i mi se ovdje u Pomeru osjećamo kao kod kuće - kaže 70-godišnji Max. Simmerovi u ACI-jevoj marini u Pomeru imaju godišnji ugovor.

- Pomer nije jako udaljen od Austrije te zbog svoje pozicije služi kao idealna početna točka za svakog jedriličara koji želi pomnije istražiti hrvatsku obalu - objašnjava 69-godišnja Johanna.

- Obavezno idemo pogledati Kornate - dodaje.

Počeli su jedriti 2002. godine, a prije toga su putovali motornim brodom koji Max, inače umirovljeni autoelektričar, sam popravlja.

Max je u svojih 37 godina rada s automobilima i motorima svih vrsta popravljao neke od najluksuznijih automobila koji su se mogli naći na cestama, no najdraže mu je bilo raditi na starim američkim automobilima.

- Najdraže mi je svakako bilo popraviti Ford Mustang iz 1963. godine. To je bio izvrstan automobil - kaže Max.

Dok je njezin suprug popravljao limene mezimce, Johanna je pomagala ženama. Naime, radila je kao primalja 21 godinu u privatnoj klinici koju je vodila iz svog doma. Tijekom svoje karijere porodila je točno 2160 djece.

- To je naporan posao, stresan i nemate pravo radno vrijeme - objašnjava Johanna. (D. Raknić)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:34