NAUTIČKA PATROLA

Nismo očekivali ovakav bum, nautičari u Hrvatsku ipak dolaze u velikom broju: ‘Najbolji ste!‘

Izvještaj posade Jutarnjeg lista iz jedanaest dosad posjećenih marina srednjeg Jadrana
 Srđan Vrančić/Cropix

Pripremajući ovogodišnju Nautičku patrolu računali smo da će biti jako dobro ako ukupni rezultat dolaska nautičara bude makar 50 posto prošlogodišnjeg. Tome smo prilagodili i broj anketnih upitnika s istim omjerom stranih jezika kao prošle godine. I sve je bilo “u redu” do Opatije, jer su nas od početka upozoravali i s mora i s kopna: sjever je relativno popunjen, ali što ćete ići dalje prema jugu, to će gostiju biti manje.

Intervencija

A onda smo već u Puntu spoznali da smo ponijeli premalo anketnih upitnika. Posebno onih na njemačkom jeziku. Zovemo redakciju. Hitno nam umnožite još anketnih upitnika do prošlogodišnjeg broja i pošaljite nam ih u Marinu Kornati u Biogradu. Mislili smo da ćemo ih do tada imati dovoljno. Ali nakon Supetarske Drage i Raba, nastala je panika.

image
Srđan Vrančić/Cropix

Na njemačkom nam je ostao samo jedan anketni upitnik. Ljubaznošću djelatnika ACI marine Šimuni umnožili smo u nuždi 150 crno-bijelih anketnih upitnika na njemačkom jeziku. A onda nam u posljednjem trenutku u Biograd stiže pošiljka - dodatni broj upitnika na svih pet jezika. Baš u pravo vrijeme.

Zauzete bove Marina Kornati u Biogradu te je subote, 11. srpnja, bila poput košnice. Gatovi za čarteraše vrvjeli su ljudima koji su se ukrcavali na brodove, a svaki je slobodni pedalj marine bio iskorišten za parkiranje automobila, pretežno austrijskih, slovenskih i njemačkih registracija.

Tehnološki partner nautičke patrole je A1, koji omogućuje komunikacijsku povezanost našoj posadi gdje god se našla tijekom cijele rute od sjevera do juga. A1 ponovno je ocijenjen najboljom mobilnom mrežom u Hrvatskoj

Od ukupno 800 vezova u marini Kornati, čarter kompanije - njih ukupno 17, drže 327 vezova. Voditelji čartera svih kompanija kažu da im je popunjenost brodova između 85 i 100 posto! Naravno, uz sve moguće popuste, ali odgovarajući broj čarter gostiju je tu i već plove Jadranom.

Nakon Biograda krećemo njihovim rutama: Kornati, Žut, Piškera... ACI marina Žut nam se čini popunjena kao u isto vrijeme lani. Čak su i marinske bove zauzete. Vidi se i mnoštvo brodova i jarbola i s druge strane vale - ispred tamošnjih restorana Fešta i Sandra. Ni srijeda u ACI marini Piškera nije iznevjerila. To je upravo vrijeme kada gosti na iznajmljenim čarter jedrilicama u najvećem broju stižu u ovu ekskluzivnu nautičku kornatsku divljinu.

Plodovi

Ove godine posjećujemo nautička sidrišta i otkrivamo nove uvale više nego u jednoj patroli dosad. Uvale Muline na vrhu Ugljana, u Kornatima Ravni Žakan, prepuna Tijašnica kod Vodica, na Zmajanu, na jugu Zlarina... Ponekad bacimo sidro u nepoznatoj uvali kao što je ova kod Zmajana. jer je lijepo vrijeme, jer je pusta i obećava da bi u moru moglo biti nešto ribe za naše gradele. Ubrzo oko sebe imamo još tri četiri broda, vidjeli su naš jarbol, vidjeli su da smo tu na sidru... Eto nove nautičke destinacije...

Nižu se marine na našoj srednjojadranskoj ruti: Betina, Jezera, Tribunj, Vodice, Skradin, Kremik... Vjerno slijedimo paralelni lanac OPG-ova u pozadini marina. Sve se više pokazuje da je ovo naše povezivanje zelene i modre Hrvatske pun pogodak. Izvlačimo uz svaku marinu cijelo bogatstvo plodova njezina zaleđa.

image
Srđan Vrančić/Cropix

Plodova zemlje, ali još više plodova neumornog ljudskog rada, koji unatoč naporu obavljaju s velikom ljubavlju. Tako redovito svi s ponosom i ljubavlju govore o svojim proizvodima: vinu, maslinovu ulju, medu i pčelinjim proizvodima, o kapuli, rajčicama, tikvicama...

Što je najvažnije, svi su razvili mogućnost dostave na brod, odnosno kućni prag... I većina njih prima posjete. Naravno, uz najavu. Poneki su razvili i ugostiteljstvo bazirano prije svega na vlastitim proizvodima, na ulovu ribe, svježem mesu, pršutu raznim vrstama sira... I u OPG-ovim nam svjedoče o povećanju broja gostiju i s kopna i s mora.

Veselje

U to stižu podaci iz Hrvatske turističke zajednice za srpanj... Ostvareno je 2,44 milijuna dolazaka i 18,60 milijuna noćenja, najbrojniji gosti su Nijemci, Austrijanci, Slovenci, Hrvati, Poljaci, Česi...

Stižemo do najjužnijeg odredište naše srednjojadranske rute - Kremik kod Primoštena. To je marina s jakom čarter flotom. Subota je, smjena je gostiju. Oko nas s obje strane gata vreva ljudi na brodovima. Ukrcaj, veselje, euforija, vreva, puna kolica... U nedjelju prije podne nigdje nikoga, prazni gat. Lijepo je vrijeme, čarter armada je krenula na poznata i nepoznata sidrišta. Na najljepše uvale i plaže Jadrana...

Slijedimo ih dalje prema jugu. Što južnije, to punije...

Najviše gostiju iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske

Najviše gostiju iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnom i nekomercijalnom dijelu te u nautičkom čarteru, u Hrvatskoj je u srpnju ostvareno 2,44 milijuna dolazaka i 18,60 milijuna noćenja, što je 53 posto dolazaka i 61 noćenja, koji su ostvareni u istom mjesecu lani.

Strani turisti ostvarili su 2,13 milijuna dolazaka (50 posto lanjskog rezultata u srpnju) i 15,70 milijuna noćenja (58 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja), a domaći turisti ostvarili su 325.000 dolazaka (91 posto dolazaka ostvarenih lani u srpnju) i 2,90 milijuna noćenja (81 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja).

U srpnju je najveći broj noćenja ostvaren s tržišta Njemačke (4,43 milijuna noćenja, što predstavlja 87 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja), zatim slijede Slovenija (3,44 milijuna noćenja, 88 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja), Hrvatska (2,90 milijuna noćenja, 81 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja), Poljska (1,60 milijuna noćenja, 79 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja) i Češka (1,42 milijuna noćenja, 72 posto noćenja prošlogodišnjeg srpnja).

- Ovo su, s obzirom na okolnosti, odlični rezultati i dobra najava za kolovoz koji je pred nama. Pojačane promotivne aktivnosti provodit ćemo do kraja kolovoza na tržištu Njemačke, Austrije, Velike Britanije i Italije s obzirom da je riječ o vrlo važnim tržištima na kojima je Hrvatska na popisu sigurnih zemalja.

Bitno je i dalje odgovorno ponašanje te pridržavanje propisanih epidemioloških mjera kako bismo zadržali status sigurne turističke destinacije i od ove turističke sezone izvukli maksimum - izjavio je tim povodom direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Nautičari na srednjem Jadranu nisu zabrinuti zbog koronavirusa

U odnosu na nautičare sjevernog Jadrana, goste u marinama srednjeg Jadrana više nije toliko brinula korona. Zaštiti su dali gotovo čistu peticu, a u oko 250 ispunjenih anketnih upitnika iz 11 marina našli smo samo ove dvije primjedbe.

Austrijanac, gost na brodu: “Nismo od dolaska dobili nikakvu informaciju o koroni za posadu broda, čega se trebaju pridržavati u hrvatskom nautičkom turizmu”

Nijemac, skiper na vlasničkom brodu: “Usprkos koroni, ne nose se maske”

Prijedlozi: “Postrožite pravila u čarteru i štitite hrvatsku prirodu”

Njemačka, vlasnik broda, plovi 15 godina: “Postrožiti pravila u čarteru”

Austrija, plovi dvije godine u čarteru: “Više vegetarijanskih jela u restoranu”

Austrija, plovi tri godine kao čarter-gost: O marinama: “Ponekad kao turist imaš dojam da si keš-krava muzara” Nautički turizam: “Zemlja je prelijepa - nemojte je prodati za ‘all-inclusive’ turizam. Štitite prirodu i promovirajte povijest, pričajte više priča o vašoj zemlji”

Njemačka, pet godina skiper u čarteru: Marina Žut: “Osigurati neograničenu struju i vodu/Fantastičan položaj i mir/Perfektno mjesto za opuštanje”. Nautički turizam: “Veoma dobro izgrađena mreža/Veoma ljubazni i uslužni ljudi/Treba više benzinskih crpki sjeverno od Zadra/Ugraditi spremnike za fekalije u marinama”

Austrija, 10 godina plovi, vlasnik broda: “Postavite nova pristaništa s bovama”

Njemačka, vlasnik broda, tri godine plovi: O marinama: “Treba više igrališta za veću djecu”. Nautički turizam: “Više kontrole: mnogi turisti voze brod prebrzo i neoprezno” Nautički turizam: “Možda je vrijeme da smanjite broj brodova. I da razvijate druge aktivnosti i poljoprivrednu proizvodnju”

Hrvatska, plovi pet godina, vlasnik broda: Nautički turizam: “Cijene su visoke. Potrebna je aplikacija s označenim vezovima u moru (bove) izvan marina, kako bi se povećala sigurnost noćnog veza"

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:44