
Unatoč tome što se najbogatiji čovjek na svijetu Elon Musk, prije samo tjedan dana, obećao povući iz administracije Donalda Trumpa kako bi se mogao više posvetiti Tesli, svojoj "zlatnoj koki" kojoj vrijednost dionica zbog sve kontroverznijeg političkog angažmana posljednjih mjeseci strmoglavo pada, Wall Street Journal ekskluzivno doznaje da odbor kompanije (ne toliko diskretno) ipak traži alternativu.
Treba odmah napomenuti kako je Tesla vijest nazvala "lažnom" te je WSJ optužila za senzacionalizam, nakon čega se prestižni i biznis orijentirani medij pozvao ne nekoliko "dobro upućenih izvora" iz najužeg kruga kompanije te, barem do završetka ovoga teksta, nije objavio demantij vijesti. Treba napomenuti kako je riječ o mediju koji ima rigorozne kriterije provjere informacija i pravnih standarda, što znači da (ukoliko uistinu ne objavi demantij) ima debelo pravno zaleđe i osiguranje glede kredibiliteta svojih izvora u firmi.
Između redaka poteza Uprave može se naslutiti da su čelni ljudi kompanije osvijestili kako se uzrok kriminalno loših performansi Tesle ne krije u nedostatku fokusa Elona Muska, nego u tome što je Elon Musk, sam po sebi, postao toksičan za čitavi brend.
I u Bijeloj kući slave
"Jedini razlog zašto kupci u tolikoj mjeri bojkotiraju naše proizvode jest što postoji veliki postotak uhljeba kojima se ne sviđa što im zatvaram pipu prihoda bez pokrića", objasnio je Musk investitorima, koji očito nisu bili zadovoljni ponuđenim objašnjenjem.
Naime, u prvom kvartalu 2025. godine Tesla je na globalno tržište plasirala 336.681 električno vozilo, što je 13 posto manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Konteksta radi, rezultat je bitno lošiji i od najpesimističnijih analitičara s Wall Streeta.
PROČITAJTE VIŠE > Muskova avantura u Bijeloj kući u pet točaka: Zadnji potez jasno otkriva da je došlo do kolapsa MAGA projekta
"Izgleda da se Elon sada želi vratiti svojim automobilima, ali uvijek će biti dobrodošao kod nas ako se bude htio vratiti", izjavio je Trump, no zakulisno se sve glasnije šapuće kako su dužnosnici aktualne Bijele kuće jedva dočekali Muskov odlazak jer je i njima na recentnim izborima u Wisconsinu postalo jasno da je "najbogatiji čovjek na svijetu" postao pretežak politički uteg.
Daleko najveći pad prodaje zabilježen je u Kaliforniji i u Njemačkoj, koje jako drže do borbe protiv klimatskih promjena, pa su Teslina vozila ondje smatrali svojevrsnim ekološki prihvatljivim statusnim simbolima.
U Njemačkoj je prodaja Teslinih vozila pala za vrtoglavih 76 posto u manje od godinu dana, i to unatoč tome što je ukupna prodaja električnih vozila u istom razdoblju porasla za gotovo trećinu. Dalje, rapidno pada i vrijednost polovnih Tesli, za 15 posto u samo mjesec dana, zato što se veliki broj vlasnika "rješava" svojih limenih ljubimaca kako bi se distancirali od kontroverznih izjava i još kontroverznijih poteza Elona Muska.
No, sa svim tim performansama Uprava bi još i mogla izaći nakraj u dogledno vrijeme. Najveći je problem, zbog kojeg ozbiljno razmatraju angažiranje novog izvršnog direktora tvrtke, to što kompanija ima velikih problema u privlačenju stručnog kadra koji je voljan raditi "za toksičan brend".
‘Kompartmentalizacija‘
O tom je izazovu prvi progovorio Eliah Gilfenbaum, jedan od čelnih ljudi kalifornijskog ogranka Tesle, te je dobio uputu da od zaposlenika traži "kompartmentalizaciju", tj. da političko djelovanje izvršnog direktora odvoje od cjelokupne i dugoročne misije kompanije, tvrde dobro upućeni izvori za WSJ.
"Bolje da pretrpimo štetu zato što sjedi uz bok najmoćnije osobe na svijetu, nego da trpimo štetu zato što se zamjerio najmoćnijoj osobi na svijetu", objašnjavali su tada svoju logiku.
PROČITAJTE VIŠE > Nova tužba protiv Tesle, kupci otkrili podvalu? Muska bi moglo skupo koštati
No, sve je manje stručnih ljudi spremno za tu žrtvu, pa sve teže pronalaze i zadržavaju talentirane radnike, a taj se trend sve više očituje u nemogućnosti unapređenja poslovanja i držanja koraka s rastućom konkurencijom.
Za to vrijeme kineska kompanija BYD preuzima primat. Ove je godine po prodaji električnih vozila prestigao Teslu na globalnom nivou, i to s rastom od 39 posto u odnosu na prethodnu godinu. Njihovi su modeli, u prosjeku, bitno jeftiniji od Tesle; uvelike zato što je proizvodnja u Kini, zbog vertikale integracije i kontrole opskrbnog lanca, neusporedivo jeftinija od one u Americi (kojom se Musk hvalio na Dan oslobođenja, kada je Trump građane pozvao da kupuju Teslu kao američki automobil). Također, BYD ima napredniju bateriju i veći broj modela, te privlači kupce šire platežne moći.
Komentari (0)
Komentiraj