VAŽNA PROMOCIJA

Dan Hrvatske u Švedskoj: ‘Oduševljava što smo stalno među top pet destinacija koje biraju‘

Skandinavci najviše vole srednju Dalmaciju. Najviše letova imaju prema Splitu te Zadru koji bi se 2023. trebali vratiti u punom zamahu

Dan Hrvatske u Švedskoj

 PROMO

Hrvatska postaje sve interesantnija destinacija Šveđanima. I baš zbog toga, kao i promocije gospodarstva cijele zemlje te povezivanja sa švedskim, hrvatska ambasada u Stockholmu zajedno s predstavništvom Hrvatske turističke zajednice na Dan državnosti organizirala je Hrvatski dan u glavnom švedskom gradu. Drugi je to put da je hrvatski ambasador u Švedskoj Siniša Grgić okupio cjelokupnu kremu diplomacije iz ove zemlje, hrvatske i švedske gospodarstvenike te novinare kako bi se proslavio Dan državnosti. No događaj je bio više od proslave.

- Organizirali smo ovaj događaj jer je to 30. obljetnica međunarodnog priznanja Republike Hrvatske i 30. obljetnica uspostave diplomatskih odnosa sa Švedskom i Dan državnosti. Danas su se ovdje okupili predstavnici diplomatskog zbora čiji je broj rekordan. Ponosni smo što smo uspjeli okupiti 80 drugih veleposlanika i diplomata. To je dokaz našeg kontinuiranog rada s kolegama i što su nas prepoznali. Došli su i turistički agenti zahvaljujući turističkoj zajednici. No teško je slaviti u trenucima kad se u prijateljskoj zemlji prolijeva krv zbog neopravdane ruske agresije na tu zemlju. Zajednica je ovdje jedinstvena u stajalištu oko situacije u Ukrajini - rekao je hrvatski veleposlanik.

image

Dan Hrvatske u Švedskoj

PROMO

Čitava promocija odvijala se na starom švedskom brodu Stockholm iz 1931. godine u stockholmskoj luci. Uglednim gostima predstavilo se ono najbolje od Hrvatske - od vrsnih vina do hrvatskih specijaliteta u režiji poznatog Zlatka Puntijara.

- Ovaj projekt podržalo je 150 partnera iz Hrvatske. Obratili smo se svim hotelskim poduzećima koja imaju u svom portfelju hotele s četiri i pet zvjezdica. I od 400 hotela odazvalo se njih stotinu. Oni su omogućili vaučere koje smo podijelili na tomboli našim uzvanicima što je velika promocija za Hrvatsku jer će velik broj veleposlanika iz Švedske moći na taj način otkriti našu zemlju - izjavio je veleposlanik Grgić. Dodao je kako je cilj proširiti dobru vijest o Hrvatskoj ne samo u Švedsku, nego i svijet.

Isto tako, Hrvatska se predstavljala i na štandovima ispred broda gdje su svoje proizvode izlagali hrvatski gospodarstvenici te turističke zajednice, i to Splitsko-dalmatinske, Šibenko-kninske i Zadarske županije, Šibenika, ali i Kvarnera, Dubrovačko-neretvanske te Međimurske županije. Predstavili su se i NP Krka, Mlinar, distributer i uvoznik hrvatskih proizvoda i delicija Plivit, Foreo i Apipharma. Ujedno je ovo bila i velika turistička promocija nakon dvije godine stanke zbog epidemije.

- Prvi put smo Hrvatski dan organizirali prije dvije godine želeći pojačati promociju Hrvatske u Švedskoj. To se pokazalo dobitnom kombinacijom i jedva smo čekali to ponoviti. S jedne strane želja nam je spojiti hrvatske i švedske gospodarstvenike, a s druge strane promovirati Hrvatsku prema što širem broju ljudi, posebno prema poslovnim ljudima. Već su ostvareni određeni kontakti - kaže Vedran Sušić, direktor predstavništva HTZ-a za Skandinaviju.

image

Dan Hrvatske u Švedskoj

PROMO

A švedski turisti i ove će godine doći u velikom broju u Hrvatsku, iako još uvijek neće doseći brojku iz 2019. godine. Razloga je više. Prije svega zbog manjeg broja letova prema Hrvatskoj, što je rezultat krize u koju su za vrijeme epidemije upale zrakoplovne kompanije. Drugi je činjenica da mnogi Šveđani za vrijeme korone nisu produžili svoje osobne iskaznice i putovnice, pa su sad veliki redovi za dobivanje dokumenata za putovanje, a treći je kriza u Ukrajini.

- Iz Skandinavije i Švedske možemo očekivati veći broj gostiju, no još uvijek nismo na razini 2019. To se ne odnosi samo na Hrvatsku, već i sve druge zemlje kamo se putuje. To se tržište sporije vraća. No oduševljava me da smo stalno među top pet destinacija koje biraju. Hrvatska im je u najužem krugu i izboru. Problem je što aviokompanije ukidaju letove jer su u financijskim problemima. Isto tako smanjen je kapacitet turoperatora. Trenutno su na 60 do 70 posto svog programa iz 2019., a taj im je program popunjen na skoro 80 posto. Turoperatori su s bukingom oduševljeni. Moramo voditi računa i o tome da Skandinavci dosta individualno putuju, a na taj buking utjecao je rat u Ukrajini. On je na mjesec dana zaustavio buking koji se sad opet vraća - pojašnjava nam Sušić.

A Skandinavci najviše vole srednju Dalmaciju. Najviše letova imaju prema Splitu te Zadru koji bi se iduće godine trebali vratiti u punom zamahu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 00:14