KAKAV SPEKTAKL!

FOTO: OVAKO IZGLEDA AERODROM OD 12 MILIJARDI DOLARA! 'Bit će jedan od najvećih na svijetu, a od konačnih brojki će vam se zavrtiti u glavi'

 
Fotografija nedovršenog aerodroma u Pekingu snimljena 16.10.2017.
 Jason Lee / REUTERS

Početkom ovog tjedna Kinezi su Reutersovim novinarima i fotoreporterima omogućili pristup gradilištu nove zračne luke u glavnom gradu Pekingu.

Riječ je o 12 milijardi dolara vrijednom megaprojektu koji bi trebao biti dovršen za nešto manje od dvije godine. Službeno otvaranje zračne luke predviđeno je za listopad 2019., a Kinezi očekuju da će za nekoliko godina postati ne samo jedan od fizički najvećih, nego i najprometnijih aerodroma na svijetu.

"Novi aerodrom Peking" bi tako u prvoj godini trebao poslovati u smanjenom kapacitetu za nekih 45 milijuna putnika, ali bi se to vrlo brzo trebalo povećati na preko 100 milijuna putnika godišnje, čime će ući u kategoriju s najprometnijim aerodromom na svijetu, Hartsfield-Jackson u Atlanti, kroz kojeg je prošle godine prošlo nešto više od 104 milijuna putnika.

Samo u "kostur" nove zračne luke ugrađeno je 1,6 milijuna kubičnih metara betona i 52.000 tone čelika, a cijeli kompleks aerodroma, zajedno s pistama, protezat će se na 47 kilometara kvadratnih, piše Business Insider.

- Ovo je sjajni primjer kapaciteta kineske nacionalne proizvodnje - rekao je glasnogovornik projekta Zhu Wenxin. Iako su prve planove za novu zračnu luku napravili Francuzi, Zhu naglašava da su ga Kinezi gotovo u potpunosti izmjenili te se zapravo radi o kompletno domaćem projektu.

S gradnjom aerodroma počelo se 2014. godine, a riječ o jednom od najvećih ulaganja u infrastrukturu u glavnom gradu otkako je Xi Jinping postao predsjednik Kine i glavni tajnik Komunističke partije. Upravo to je i jedan od propagandnih razloga zašto se novinare pustilo na gradilište, budući da se baš ovog tjedna održava 19. Kongres komunističke partije na kojem je Xi učvrstio svoju vlast i postao de facto najmoćniji kineski vođa otkako je preminuo Mao Ce Tung.

Sama zračna luka nalazi se u okrugu Daxing, 67 kilometara južno od Pekinga, ali nema sumnje da će s gradom biti dobro prometno povezana, s dvije autoceste i brzom željezničkom linijom na kojoj će vlakovi voziti do 350 km/h.

Glavni razlog za izgradnju ipak nije (samo) dizanje profila partije u očima građana, nego potreba da se smanji pritisak na postojeći aerodrom, Međunarodnu zračnu luku Peking. Naime, ta je zračna luka, čiji je novi terminal bio otvoren prije Olimpijskih igara 2008., već na maksimumu svojih kapaciteta te je prošle godine kroz nju prošlo 94 milijuna putnika, najviše na svijetu iza ranije spomenute Hartsfield-Jackson zračne luke u Atlanti.

"Stara zračna luka" u Pekingu i dalje će nastaviti s radom u istom režimu, ali će se zato otvaranjem novog aerodroma zatvoriti jedan drugi pekinški aerodrom, predviđen samo za letove unutar Kine.

Dakle, dok bude dovršena nova zračna luka, čiji je izgled jedan radnik opisao kao "cvijet, samo od čelika", Peking će imati dva velika međunarodna aerodroma kroz koje će godišnje ukupno prolaziti gotovo 200 milijuna putnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 07:40