BREND IZ SUSJEDSTVA

INCIJATIVA U BOSNI I HERCEGOVINI 'Zaštitimo ćevape kao naš proizvod prije nego što ih netko ukrade'

'Ranije je bilo nekih inicijativa da se zaštite ćevapi kao brend, ali još uvijek nije formalno podnesen zahtjev za njihovu zaštitu

Ćevapi su postali jedan od neizostavnih simbola, ne samo Sarajeva, nego i cijele Bosne i Hercegovine i gotovo je nepojmljivo da strani turist posjeti BiH, a da ih ne proba. Ipak, zanimljivo je da ćevapi još uvijek nisu zaštićeni kao poseban proizvod i brend, piše Klix.ba.

'Ranije je bilo nekih inicijativa da se zaštite ćevapi kao brend, ali još uvijek nije formalno podnesen zahtjev za njihovu zaštitu. Do sada su u BiH zaštićena samo tri brenda', rekao je Jovan Šarac, zamjenik direktora Instituta za intelektualno vlasništvo BiH.

Šarac napominje i da ćevapi mogu biti zaštićeni kao poseban proizvod u kategoriji hrane i prehrambenih proizvoda jer su, kako kaže, ćevapi svojstveni ovim prostorima.

'Imajući u vidu da se radi o tradicionalnim proizvodima u smislu pravne zaštite, ćevapi mogu biti zaštićeni kao geografske oznake, kao kolektivni žig ili kao žig garancije. Normalno je da se pokrenu inicijative o zaštiti ćevapa kao brenda, jer oni postoje stotinama godina na ovim prostorima', istaknuo je Šarac.

On je precizirao kako se ćevapi kao brend mogu zaštititi na osnovu geografske odrednice koja označava prostor na kojem se ćevapi proizvode i prodaju.

'U slučaju ćevapa, može mu se dati geografska odrednica, naprimjer sarajevski ćevap. Ćevapi se proizvode na Balkanu i oni svuda imaju neke svoje specifičnosti, i kao takav se može i zaštititi. Najbitnije je odrediti tu geografsku odrednicu da se ćevapi proizvode na određenom prostoru prema tradicionalnoj tehnologiji i tu više onda ne postoji opasnost da neko drugi dobije zaštitu', objasnio je on.

Inače, dodjeljivanjem oznake geografskog porijekla doprinosi se većem značaju za postizanje višeg stupnja konkurentnosti i prepoznatljivosti na regionalnom i europskom tržištu. Pomoću ovih prava omogućava se korisnicima zaštićenih oznaka bolji položaj na tržištu i veća konkurentnost kroz mogućnost pristupa međunarodnoj registraciji imena porijekla, reklamiranja proizvoda kao autohtonih i postizanja veće konkurentnosti upravo zbog prepoznatljivosti proizvoda kao takvih.

Inače, osim ćevapa, postoje još mnogi poznati autohtoni domaći proizvodi u BiH kao što su travnički sir, janjski kajmak ili glamočki krompir, ali još uvijek nitko nije pokrenuo inicijativu ili uvidio interes u tome da oni dobiju oznaku geografskog porijekla.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:36