PR OFENZIVA

Kako su popularizatori znanosti i drugi influenceri uvučeni u prljavi vakcinacijski rat: ‘Nudili su mi ogroman novac‘

Iza svega stoji PR agencija Fazze. Sjedište joj je navodno u Londonu, ali zapravo je čvrsto povezana s jednim ruskim poduzetnikom
Cijepljenje Pfizerom
 Thomas Lohnes/AFP

PR agencija sa sjedištem u Velikoj Britaniji i očiglednim ruskim vezama ponudila je novac francuskim i njemačkim youtuberima, blogerima te influencerima kako bi u svojim objavama brojnim sljedbenicima prenosili lažne vijesti o tome kako je Pfizerovo cjepivo odgovorno za stotine smrtnih slučajeva, piše The Guardian.

Fazze, sporna "marketinška platforma koja povezuje blogere i oglašivače", s navodnim sjedištem u Londonu (iako tvrtka ondje uopće nije registrirana), u utorak je zatvorila svoju web stranicu, a zaključali su i Instagram profil koji sada više nije javan, nego privatan.

Dotična agencija prošlog je tjedna kontaktirala nekolicinu francuskih "zdravstvenih i znanstvenih" youtubera te od njih, na lošem engleskom jeziku, zatražila da "svojim pratiteljima objasne kako je stopa smrtnosti među cijepljenima Pfizerom gotovo tri puta veća od stope umrlih koji su primili AstraZenecino cjepivo". Influencerima je također rečeno da na svojim YouTube, Instagram ili TikTok profilima objavljuju poveznice na izvještaje iz Le Mondea, s Reddita i web stranice Ethical Hacker koji navodno potkrepljuju takve tvrdnje.

Kako prenosi The Guardian, članak u Le Mondeu govori o podacima koje su iz Europske agencije za lijekove navodno ukrali ruski hakeri te ih kasnije objavili na dark webu, no taj članak zapravo ne sadrži podatke o stopama smrtnosti. Linkovi na druge dvije web stranice u međuvremenu su izbrisani.

Influenceri su zamoljeni da svoje pretplatnike upozore na to da "vodeći mediji ignoriraju ovu temu" i postave pitanje: "Zašto neke vlade aktivno kupuju cjepivo Pfizer, iako je ono opasno za zdravlje ljudi". Također su upozoreni kako u svojim objavama ne smiju upotrebljavati riječi "oglašavanje" ili "sponzorirani sadržaj" jer objavljeni materijal treba izgledati kao da predstavlja njihovo neovisno stajalište o toj temi.

Dio sporne prepiske na Twitteru je objavio Léo Grasset, francuski 'popularizator znanosti' i youtuber s gotovo 1,2 milijuna pretplatnika. Grasset je otkrio i kako je kontroverzna kampanja imala ogroman proračun, ali i da je agencija odbila identificirati svog klijenta.

I Mirko Drotschman, njemački youtuber i podcaster s 1,5 milijuna pretplatnika, također je objavio e-mail prepisku u kojoj se od njega traži da sudjeluje u "informativnoj kampanji o značajnom broju smrtnih slučajeva nakon cijepljenja Pfizerom".

- Pošaljite nam statistiku o dobi vaših pretplatnika i koliko bi to koštalo - stoji na kraju e-maila.

Prema LinkedInu, uprava Fazzea dolazi iz Moskve i svojedobno je radila za agenciju koju je navodno osnovao jedan ruski poduzetnik.

Nakon ovog otkrića, francuski mediji ukazali su na sličnosti između Fazzeove poruke i službenog Twitter profila ruskog Sputnika V - vektorskog cjepiva sličnog AstraZeneci - s kojega je u više navrata pisano kako "podaci iz stvarnoga svijeta pokazuju da su vektorska cjepiva sigurnija i učinkovitija od mRNA vakcina".

Prošlomjesečna studija koju je objavila Europska unija optužila je ruske i kineske medije za širenje dezinformacija koje financiraju njihove države s ciljem promicanja ruskih i kineskih cjepiva kao superiornih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:27