ŽELJEZNICA IZ BUDUĆNOSTI

NAJSKUPLJA INVESTICIJA U EUROPI Trebalo im je 26 godina i deset milijardi eura, ali konačno je krenuo superbrzi vlak! Jedini mu je problem cijena...

 

Nakon ujedinjenja Njemačke donesena je odluka o izgradnji brze željeznice između Münchena i Berlina, bogate bavarske metropole i glavnog grada ujedinjene Njemačke.

Nakon 26 godina i čak 10 milijardi eura investicije konačno je dovršena posljednja dionica projekta pod nazivom “Njemačko ujedinjenje 8”. Put od 623 kilometra prije se prelazio za šest sati, a odsad će putnici superbrzim vlakom ICE Sprinter moći od Münchena do Berlina stići za 3:55 minuta sa zaustavljanjem u Nürnbergu, Erfurtu i Halleu. Ili nešto dulje, za četiri i pol sata ako izaberu vlak s više stajališta.

REUTERS

10 milijardi eura

To je najveća i najskuplja takva investicija u Europi, ocjenjuje Deutsche Welle. Njemačke željeznice superbrzim vlakom München-Berlin žele konkurirati avioprijevoznicima. ICE Sprinter vozit će četiri puta dnevno, a ova nešto duža verzija od četiri i pol sata putovanja polazit će svakih sat vremena, sa 10.000 dodatnih sjedala. Njemačke željeznice planiraju udvostručiti godišnji broj putnika na toj liniji, na 3,6 milijuna, piše Der Spiegel. Problem je cijena, jer s povratnom kartom od 130-150 eura i dalje će biti isplativije letjeti s low cost avioprijevoznicima.

Na otvaranju s bavarske strane bili su savezni ministar prometa Christian Schmidt te bavarski ministar prometa Joachim Hermann, dok je s berlinske strane u slavlju sudjelovala i kancelarka Angela Merkel. No već u svečanoj vožnji dogodio se peh: jedan od dva specijalna vlaka na povratku prema Münchenu zbog kvara se bio prisiljen neplanirano zaustaviti u Bambergu. Majstori su otkrili tehnički kvar i nakon ubrzanog popravka vlak s više od 150 novinara i specijalnih gostiju krenuo je sa sat vremena zakašnjenja. Umjesto u 23:15, u München je stigao oko pola jedan poslije ponoći.

Konkurencija Lufthansi

Deutsche Ban se reklamira da vlakom izbjegavate prometne gužve, ali i smanjujete emisiju štetnih plinova. Ali javljaju se i kritičari, poput onih koji se pitaju je li superbrza pruga vrijedna tih 10 milijardi eura koliko je potrošeno na nju. Usprkos visokoj cijeni najmodernija njemačka pruga ne može se usporediti, primjerice, s brzim linijama u Kini, gdje vlakovi voze i do 320 km/h. Drugi odgovaraju da tako visoke brzine ne odgovaraju manjim, gusto naseljenim zemljama.

U manjim naseljima uz prugu već sad se bune zbog zvučnog zagađenja, ali i zato što su ostali izolirani. Erfurt je jedan od nekoliko gradova koji slave jer su dobili stajalište superbrzog vlaka pa se nadaju velikom uspjehu kongresnog turizma. Drugi gradovi na trasi novog vlaka žale se ili zbog buke ili zato što su ostali prometno izolirani. Zastupnik Zelenih Michael Cramer upozorio je da bi Njemačka morala više novca i energije uložiti u modernizaciju postojeće željezničke mreže, a ne samo u izgradnju trasa za superbrze vlakove. Samo 60 posto njemačkih pruga danas je elektrificirano, kritizira Cramer u razgovoru za DW.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:42