
Britanci se žele obračunati s lažnim pozivima nakon što se pokazalo kako je čak četvrtina njih generirana uz pomoć umjetne inteligencije, piše britanska udruga za zaštitu potrošača Which, a na temelju podataka koje su dobili od servisa za blokiranje poziva Hya.
Prema njihovim analizama, AI najčešće stoji iza poziva u kojemu se prevaranti predstavljaju kao da su iz Amazona ili službe za imigraciju, a dosta visoko na ljestvici su i lažni pozivi od mobilnih operatera koji nude popuste, zatim lažni pozivi u kojima se prevaranti pretvaraju kao da zovu iz Vise ili Mastercarda, kao i lažni pozivi iz različitih energetskih kompanija.
Hyina anketa na 12 tisuća korisnika pokazala je kako je četvrtina njih u protekloj godini imala susrete s pozivima koje generira umjetna inteligencija, a od svih koji su ga primili, po dvoje od pet osoba na kraju bi nasjelo na prevaru. Trećina bi u konačnici ostala i bez novca, a trećina bi prevarantima otkrila nešto od svojih osobnih podataka, što je za većinu također bilo jako riskantno.
Kako su izračunali, prosječno bi potrošač koji je bio prevaren ostao bez 13,342 britanske funte, a takvi lažni pozivi, prema pisanju Whicha, uglavnom su nastajali u zadnjem kvartalu 2024. godine.
Komentari