RAZBIJEN MIT

Ne, aviokompanije ne zarađuju od prodanih karata. Ovo je njihova zlatna koka koja im donosi milijarde

Analiza konzultanata pokazuje da se putnici bez plaćene prtljage mogu voziti još isključivo azijskim kompanijama

Lufthansa

 Michaela Stache/Afp

Prihodi koje međunarodne aviokompanije prikupe naplatom prtljage popele su se u 2023. godini na čak 33,3 milijarde dolara i čine gotovo trećinu ukupno uprihođenih 117,9 milijardi dolara, procjenjuje konzultantska kompanija IdeWorksCompany te Cartrawler, vodeći globalni pružatelj usluga za mobilnost.

Prihodi od prtljage tako čine značajan izvor prihoda aviooperatera diljem svijeta, a uglavnom se sastoje od tri vrste naknada - za naplatu predane prtljage, za težu prtljagu te za veće komade ručne prtljage, što neke kompanije također naplaćuju.

Kad su u pitanju aviooperateri u Europi te Sjevernoj i Latinskoj Americi, naplata prvog komada predane prtljage uobičajeni je izvor prihoda kompanija, a iz analiza koje su napravile ove kompanije vidljivo je da prijevoznici iz Azije uglavnom još uvijek uključuju prtljagu u svoje osnovne tarife. Isto vrijedi i za poznatog bliskoistočnog prijevoznika Emirates, a u Europi se prtljaga naplaćuje po cijeni koja ovisi o vrsti kupljene karte.

Prema pisanju TravelDailyNewsa, masovna naplata čekirane prtljage kreće negdje tijekom 2007. i 2008. godine, kada su aviokompanije time pokušavale nadomjestiti visoke troškove nastale poskupljenjem goriva. Začetnice tog trenda bile su američke aviokompanije, no brzo su ih usvojili avioprijevoznici diljem svijeta.

Novi trend

Iako su naknade od prtljage dugo bile glavni i najjači pojedinačni izvor prihoda aviokompanija, to se počelo mijenjati u pandemiji, kada su operatori počeli drastično podizati naknade za uslugu biranja mjesta, pa konzultanti procjenjuju da su se prihodi od tih naknada također popeli do kojih 30 milijardi dolara.

Naravno, naplata čekirane prtljage dovela je do novog trenda i izazova za aviokompanije - putnici su, u želji da izbjegnu dodatna plaćanja, počeli povećavati količinu prtljage koju žele u avion unijeti kao ručnu, zbog čega su kompanije počele drastično ograničavati dopuštenu težinu ručne prtljage.

Jutarnji list je kontaktirao Croatia Airlines kako bismo doznali koliko godišnje uprihodi od naplate prtljage, ali su nam iz tvrtke poručili da ne vode izdvojen prikaz tih prihoda, nego su oni uključeni u ukupne putničke prihode.

Kako se vidi na njezinim službenim stranicama, kompanija putnicima nudi mogućnost odabira između dvije tarife - jedna uključuje i predanu prtljagu, a druga, FlyEasy, ne, ali moguće ju je predati u zrakoplov naknadno uz nadoplatu od 30, odnosno 40 eura.

Jedan komad ručne prtljage do osam kilograma dozvoljen je na svim letovima i u sklopu svih tarifa, kao i jedan manji komad ručne prtljage kao što je ručna torba ili torba za laptop.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:02