Lažne recenzije proizvoda samo su u Velikoj Britaniji odgovorne za financijsku štetu počinjenu potrošačima u iznosima od 50 do 312 milijuna funti godišnje, procjena je britanske agencije za tržišno natjecanje, a potrošači koji povjeruju takvim lažnim recenzijama imaju dvaput veće izglede kupiti neki proizvod.
Britanska udruga za zaštitu potrošača Which napravila je studiju na deset tisuća sudionika, koja je pokazala da je prodaja loših proizvoda porasla 136 puta zbog lažnih recenzija, a koje uglavnom pišu određene skupine ljudi za naknadu. Nadzor takvih praksi, upozorava europska udruga za zaštitu potrošača BEUC, jako je loš, iako je riječ o praksi koja drastično utječe na kvalitetu proizvoda na tržištu.
PROČITAJTE VIŠE Vlada vas je o ovome propustila obavijestiti: Neki slave, ali uskoro će doći do otriježnjenja - slijedi novi udar na džepove!
Neke države, poput Nizozemske, odlučile su se boriti protiv takve prakse, pokrenuvši istrage koje predviđaju kazne do 900 tisuća eura za one odgovorne za lažne recenzije.
Njemački zaštitari potrošača, pak, neke od velikih igrača, poput Applea, natjerali su da potrošače obavezno moraju upozoriti kako ne provjeravaju recenzije na stranicama. Ipak, naporima usprkos, Which otkriva kako 25 najkorištenijih aplikacija na Google playu, te njih 17 posto na Apple App storeu, i dalje sadrži lažne recenzije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....