MISTERIJ BOEINGA 777

OTKRIVENE ZADNJE 54 MINUTELETA Stručnjak preslušao snimku:'Ja bih u ovom trenutku oteo avion'

Malezijske vlasti su objavile da je Boeing 777 prevozio opasne materijale, zapaljive na velikim visinama
Indonesian Air Force officials at Medan city military base plot the Indonesian military search operation for the missing Malaysian Airlines flight MH370 on March 12, 2014 in the area of Malacca Strait, a sea passageway between Indonesia (seen left of the map) and Malaysia (seen right on the map). Malaysia faced a storm of criticism on March 12 over contradictions and information gaps in the hunt for a missing airliner with 239 people on board, as the search zone dramatically veered far from the intended flight path. AFP PHOTO / ATAR
 AFP

NOVO 18:50 Britanski dnevnik The Telegraph došao je u posjed svih snimki razgovora s kontrolom leta iz kabine nestalog Boeinga 777.

Snimke je preslušao Steve Landells, bivši pilot British Airwaysa, koji je ponudio svoje mišljenje o prirodi komunikacije s kontrolom leta.

U cijeloj komunikaciji od potpune rutine iskaču samo dvije situacije. Prva je kada je kopilot, Fariq Abdul Hamid, u 1:07 ujutro obavijestio kontrolu da avion leti na krstarećoj visini od 35.000 stopa. Ta poruka bila je potpuno suvišna, jer je identičnu poruku poslao i prije šest minuta.

Landells tvrdi kako je ta druga poruka bila nepotrebna, no ne smatra ju sumnjivom.

- Moglo bi jednostavno biti da je pilot zaboravio ili nije bio siguran da je javio kontroli leta da je dosegnuo tu visino. Mogao je samo potvrđivati da se nalazi na 35.000 stopa. To nije neobično. Ne bih to smatrao čudnim, rekao je.

Druga situacija, koja je glavni razlog zašto postoje sumnje da je nestanak zrakoplova bio smišljeni čin, je činjenica da se gubitak komunikacije i oštri zaokret na desno dogodio za vrijeme prebacivanja kontrole leta s Kuala Lumpura na Ho Ši Min.

Transponder zrakoplova onesposobljen je samo dvije minute nakon posljednje poruke.

- Da sam ja htio oteti zrakoplov, to bi bio trenutak u kojem bih to učinio, rekao je Stephen Budzygan, još jedan bivši zaposlenik British Airwaysa, također iskusni pilot Boeinga 777.

- Moglo je biti rupe u komunikaciji između dvije kontrole leta... To je jedini trenutak u letu kada avion možda ne bi bio vidljiv s tla, izjavio je.

No, sve poruke iz kokpita bile su rutinske prirode i ne daju nikakve naznake da će uslijediti dramatičan sljed događaja. Vjeruje se da je kopilot Hamid bio jedini koji je komunicirao s kontrolom leta.

- Sva komunikacija do trenutka kada je avion trebao promijeniti kontrolu zvuči potpuno normalno. Takva vrsta razmjene - to sam činio stotine puta. To je potpuno normalno, rekao je Budzygan.

-----------------------

Nastavljena je potraga za malezijskim zrakoplovom, no još uvijek nema niti traga ostacima misteriozno nestalog zrakoplova Malaysia Airlinesa.

Prema najnovijim informacijama, malezijska državljanka Raja Dalelah Raja Latife tvrdi kako je vidjela zrakoplov u moru dok je letjela iznad Indijskog oceana, u 2 sata popodne 8. ožujka - nekoliko sati nakon što je MH370 nestao.

Bila je toliko sigurna u to što je vidjela da je isti dan podnijela i službenu prijavu policiji, punih pet dana prije nego što je područje pretrage prošireno kako bi uključilo i područje oko otoka Andaman, gdje Latife tvrdi da je vidjela avion.

Malezijka:

Lokacija na kojoj je Latife navodno ugledala olupinu zrakoplova u moru

U međuvremenu, izneseni su novi detalji koji mogu pomoći u rasvjetljavanju sudbine 239 putnika i članova posade.

Danas je na konferenciji za novinare malezijskih vlasti objavljena informacija da je zrakoplov prevozio litij-ionske baterije, koje na velikim visinama mogu biti nestabilne, odnosno zapaljive ako nisu skladištene na ispravan način.

Od 1. siječnja vrijedi zabrana pitnicima da u zrakoplov ili prtljagu unose litij-ionske baterije.

NASTAVLJENA POTRAGA ZA TAJANSTVENIM BOEINGOM Australski ministar: 'Ovo je pravi košmar!'

Također, Malezija je objavila kako se u istragu uključio i čovjek koji je vodio istragu slučaju pada zrakoplova Air Francea.

Podsjetimo, avion Air Francea je bio na putu iz Brazila u Pariz kada je 1. lipnja 2009. pao u Atlantski okean. Dijelovi zrakoplova su pronađeni nakon više od tri dana, poginulo je svih 228 putnika i članova posade, a tijela nekih žrtava nesreće pronađena su tek nakon dvije godine.

Australska uprava za pomorsku sigurnost priopćila je da je potraga za zrakoplovom što se današnjeg dana tiče zaključena. Ponovno bez rezultata. Pet zrakoplova danas je pretraživalo područje na kojemu su možda ostaci nestalog Boeinga.

Istraga se provodila promatranjem morske površine s prozora u kojoj su sudjelovali najveći stručnjaci. Posao im je olakšala odlična vidljivost na terenu i niski let zrakoplova

- Vidljivost je bila odlična, i do 10 kilometara. Nije bilo kiše. Uz malo sreće nešto ćemo uskoro pronaći. Puni smo optimizma, izjavio je pilot Russell Adams, koji je bio u zrakoplovu RAAF-a P3 Orion.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:45