MORE CRVENOG

Ova je fotografija jutros diljem Azije izazvala euforiju

Logika u Pekingu je sljedeća, objašnjava Rennie: „Što možemo pogoditi, a da će boljeti Trumpove birače, privući njegovu pažnju, a možemo to kupiti i negdje drugdje?”
 /Profimedia

U Japanu i Kini oglasne ploče s prikazom cijena dionica preplavljene su crvenom bojom. To je velika razlika u odnosu na ono što se očekuje tijekom dobrog dana na Wall Streetu, gdje se zelena boja povezuje s rastom financijskih tržišta.

Ne postoji službeno objašnjenje zašto je situacija u nekim dijelovima Azije drukčija.

No, u Kini je crvena boja izrazito povoljna i simbolizira sreću, dok se u Japanu koristi u svečanim prilikama. Prema riječima Davida Rennieja, urednika za geopolitiku časopisa The Economist, Kina se vrlo pažljivo pripremala za najezdu Trumpovih carina i u svom arsenalu ima i kratkoročne i dugoročne protumjere.

"Već tijekom Trumpove predsjedničke kampanje Peking je prepoznao znakove da će Kina postati njegova meta," rekao je Rennie za program Newshour BBC-ja. Rennie je nedavno boravio u kineskoj prijestolnici gdje je razgovarao s kineskim dužnosnicima i znanstvenicima.

„Kina voli planirati. Ona voli petoljetke. Vrlo joj je teško nositi se s ovako promjenjivim, transakcijskim američkim predsjednikom,” kaže Rennie.

„Vrlo se pažljivo pripremaju već dugo vremena. Provodili su kratkoročne, specifične obrambene pripreme usmjerene prema SAD-u, ali i dugoročnije pokušaje da preoblikuju i uravnoteže cijelo svoje gospodarstvo kako bi smanjili ekstremnu ovisnost o izvozu,” dodaje.

Primjer za to su kineske carine na američku soju. Rennie kaže da ta mjera cilja Trumpovu bazu birača u srednjem zapadu SAD-a, a Kina tu robu može nabaviti iz Brazila i Argentine.

Logika u Pekingu je sljedeća, objašnjava Rennie: „Što možemo pogoditi, a da će boljeti Trumpove birače, privući njegovu pažnju, a možemo to kupiti i negdje drugdje?”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
10. travanj 2025 08:54