PRESTIGLI CDU/CSU

Povijesna situacija u Njemačkoj, AfD prvi put postao najpopularnija stranka. Ovo je glavni razlog promjene

Unija i SPD već tjednima vode koalicijske pregovore za sastavljanje nove vlade

Alice Weidel, jedna od čelnica AfD-a

 Tobias Schwarz/Afp

Po prvi put u ispitivanjima javnog mnijenja, desničarska Alternativa za Njemačku (AfD) je prestigla demokršćansku Uniju CDU/CSU i postala najpopularnija stranka.

Šest tjedana nakon prijevremenih parlamentarnih izbora, AfD je prema ispitivanju javnog mnijenja instituta Ipsos s podrškom od 25 posto postao najjača stranka.

Uniju CDU/CSU, koja je na izborima 23. veljače osvojila 28,5 posto glasova, prema ovom istraživanju podržava 24 posto ispitanih. AfD je na izborima u veljači osvojio 20,8 posto.

Socijaldemokratska stranka Njemačke (SPD) trenutačno uživa nešto slabiju podršku (15 posto) nego na izborima, a mali gubitak bilježi i stranka Zeleni. Stranka Ljevica je poboljšala svoj rezultat s 8,8 na 11 posto.

Već su i posljednja istraživanja javnog mnijenja, čiji rezultati su bili objavljeni preko vikenda, najavljivala trend porasta popularnosti AfD-a.

Analitičari pad popularnosti demokršćanske Unije CDU/CSU povezuju s promjenom stava ove stranke i njezinog kancelarskog kandidata Friedricha Merza glede novog zaduženja.

Porast popularnosti AfD-a i Ljevice se također povezuje i s njihovom politikom traženja diplomatskog rješenja rata u Ukrajini.

Unija i SPD već tjednima vode koalicijske pregovore a odmah na početku razgovora su najavili ogromne financijske pakete za obnovu obrambene sposobnosti Njemačke i obnovu infrastrukture za što je bilo potrebno ukinuti u ustavu ukorijenjenu tzv. kočnicu zaduženja.

Unija i SPD bi još u toku dana trebali predstaviti svoj koalicijski program.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. travanj 2025 19:50