BURA

POZNATI MODNI BREND IZAZVAO BURU Proizveli dizajnerski bumerang, ali nakon bujice brutalnih komentara poželjeli su da nisu: 'Ovo je uvredljivo'

 Chanel

Poznata modna tvrtka Chanel našla se pod paljbom korisnika društvenih mreža bijesnih zbog bumeranga od 2000 dolara koji je firma nedavno pustila u prodaju, piše Guardian.

Iz cijelog svijeta stižu osude zbog bezobzirnog iskorištavanja kulture Aboridžina i to tako da se dio njihove baštine prodaje kao besmisleni statusni simbol.

Konkretno, ovaj proizvod od drva i smole košta 1930 dolara u Chanelovoj proljeće-ljeto kolekciji, izlistan pod kategorijom "drugi dodaci". Pozornost na ovaj ultra skupi i zapravo beskorisni predmet, koji su u njegovoj originalnoj, pred-chanelovskoj namjeri Aboridžini koristili za lov, je skrenuo američki umjetnik Jeffree Star koji ima prilično velik broj pratitelja na društvenim mrežama.

- Baš se zabavljam sa svojim novim Chanelovim bumerangom - napisao je na Twitteru Star uz znak smiješka.

Njegova objava je prikupila više od 2300 komentara u samo tri sata, a neki među komentatorima izjasnili su se kao pripadnici Aboridžina i napomenuli da ih Chanelovo iskorištavanje njihove kulture duboko vrijeđa.

- Ja sam iz Australije i osjećam se uvrijeđeno da se kompanija sprda s nečim što se koristilo kao oružje nužno za preživljavanje - komentirao je jedan od korisnika.

Zaposlenik Australskog muzeja Nathan Sentance smatra pak da je Chanelov bumerang simbol načina na koji zapadno društvo simplificira aboridžinsku kulturu i znanje na razinu "predmeta klišeja".

- Ovo nije ništa bolje od lažne aboridžinske umjetnosti koja se proizvodi na Tajlandu... osim što ova košta mnogo više. Štoviše, košta kao 10% prosječnog godišnjeg prihoda jednog Aboridžina.

Iz Chanela su u kratkom priopćenju naveli da im je žao ako su bilo koga uvrijedili te da uvijek vode računa o poštovanju različitosti i svih kultura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 10:24