DOLAZI I NOVI ŠEF

RUSI UJEDINJUJU PERJANICE SVOJE AVIOINDUSTRIJE U MEGATVRTKU MiG i Suhoj zajedno će proizvoditi borbene avione, ali i predsjednički zrakoplov za Kremlj

 
Suhoj Su-35S
 Profimedia, TASS

Dva najveća ruska proizvođača "ratnih" zrakoplova, legendarni MiG i Suhoj, ujedinit će se u jednu "proizvodnu diviziju" pod kapom Ujedinjenje zrakoplovne kompanije (Objedinyonnaya aviostroitelnaya korporacija - OAK) te će postati jedna od najvećih takvih tvrtki u Europi.

Glavni ruski izvozni produkti, kao osnova njihove ekonomske (i političke) snage i razvoja, su nafta, plin i ostali "minerali i metali" koje su im Bog i priroda podarili po nepreglednim sibirskim bespućima, ali izvoz oružja je jedini proizvod koji značajnije puni rusku blagajnu. Osnivanjem megatvrtke Rusi stavljaju pod kontrolu cijelu svoju "ratnu" i specijaliziranu avioindustriju - to je proizvodnja lovaca, bombardera, transportnih zrakoplova i zrakoplova posebnih namjena poput vatrogasnih, humanitarnih, ali i "državničkih", odnosno za avione za potrebe Kremlja, kao što je predsjednički zrakoplov. Ujedinjenje ovih dviju kompanija za proizvodnju borbenih zrakoplova dolazi i stoga da Kremlj ima potpuni uvid u proizvodnju te prodaju i izvoz zrakoplova.

Na čelu Ujedinjene avioindustrije bit će 40-godišnji Ilija Tarasenko, a šef Suhoja Igor Ozar, pišu ruski mediji, napustit će OAK te prijeći na neku (ne navodi se koju) novu dužnost. Tarasenko će istodobno zadržati mjesto zamjenika generalnog direktora OAK-a zaduženog za vojno-tehničku suradnju, dok ruski mediji navode da je Tarasenko postao i novi direktor kompanije Suhoj.

Struktura OAK-a bavit će se razradom, proizvodnjom i prodajom cijele ruskih palete vojnih zrakoplova, a o kakvim se kompanijama radi, govori i činjenica da je Suhoj u 2018. godini imao čistu dobit od 60 milijuna eura te nešto manje od 55 milijuna eura korporacija MiG. Suhoj i MiG su za 2018. godinu imali (svaki) ugovora vrijednih više od 1,5 milijardi eura. Napomenimo da je, nakon SAD-a, Rusija postala drugi najveći izvoznik oružja na svijetu, i iznosi negdje oko 20 milijardi eura.

Inače, obje kompanije u zadnja dva desetljeća nastojale su pronaći nova tržišta za svoje borbene avione. U tome je znatno uspješniji Suhoj koji je u više zemalja prodao modele Su-30 (kupili su ih Kina, Vijetnam, Indonezija, Uganda, Venezuela, Malezija i Indija) i Su-35 (zasad ga je kupila samo Kina, pregovara se s Indonezijom i navodno, Egiptom i Turskom). Još ranije je više zemalja kupilo i neku od varijanta Su-27 koji je dovršen još tijekom postojanja Sovjetskog Saveza.

MiG je osjetno manje uspješan zadnjih godina - nakon što su MiG 29 i njegove modernije inačice prodali u gotovo 30-ak država, novi MiG 35 izvan Rusije još uvijek nije našao kupca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 12:00