STRAVIČNA TRAGEDIJA

ŠOKANTNI REZULATI AVIONSKE NESREĆE S 50 POGINULIH Pilot je možda imao lažnu dozvolu!

Ruski istražitelji sumnjaju da pilot Boeinga 737 Tatarstan Airliesa koji se srušio pokraj Kazana sredinom studenoga odnijevši u smrt 50 osoba nije imao valjanu dozvolu. Naime, pilot Rustem Salihov imao je licencu jednog od manjih ruskih regionalnih centara za obuku, ali istražitelji sumnjaju da zapravo nije prošao potrebno osposobljavanje za upravljanje Boeingovim zrakplovima u skladu s izdanom dozvolom.

Dosadašnja istraga pokazala je kako je pad rezultat pogreške pilota, koji se gotovo okomito obrušio na tlo nakon neuspjelog pokušaja slijetanja u zračnoj luci u gradu Kazanu.

Glasnogovornik istražnog tima Vladimir Markin rekao je kako smatraju da neki piloti koji rade za male regionalne ruske zrakoplovne kompanije nisu prošli adekvatnu obuku već su uspjeli pribaviti falsificirane dozvole regionalnih centara koji su u međuvremenu zatvoreni. Markin, međutim, nije rekao koji je od centara za osposobljavanje pod sumnjom, ali sigurno je da su zatvorena najmanje dva - oni u kojima su osposobljeni pilot i kopilot fatalnog zrakoplova.

Istražni tim trenutačno češlja kroz dokumente ruske agencije za civilno zrakoplovstvo Rosaviacija proučavajući dostupne informacije o tim centrima, a vlastitu istragu provodi i Rosaviacija koja planira provjeriti sve dozvole koje su izdali sumnjivi centri. Ravnatelj Rosaviacije Aleksandar Neradko objašnjava kako su regionalni centri osnivani kako bi se ublažio problem nedovoljnog broja pilota, ali priznao je kako su u međuvremenu neki zatvoreni.

Sovjetski zrakolovi uglavnom su imali četveročlanu posadu - dva pilota, navigatora i inženjera leta, u usporedbu sa zrakoplovima zapadnih proizvođača koji su zbog veće automatizacije i računalne podrške mogli imati posadu od samo dva pilota, ali je zato upravljanje njima bilo složenije. U međuvremenu, odljev starijega kadra i značajan rast prometa rezultirali su manjkom osposobljenih pilota, a ruske aviokompanije istovremeno su počele prelaziti s Tupoljeva i Iljušina na ekonomičnije, ali složenije Boeinge i Airbuse. Upravo zbog toga su i osnovani regionalni centri za osposobljavanje, no očito uz upitnu kvalitetu.

Prema podacima iz crne kutije koje je objavio moskovski Međudržavni odbor za zrakoplovstvo, tijelo nadležno za zrakoplovne nesreće u Ruskoj Federaciji, nakon neuspjela slijetanja piloti su zrakoplov podigli u strmi uspon nakon čega je izgubio uzlet i potom se strmoglavio prema tlu zbog pogrešne reakcije pilota koji je upravljačku palicu naglo gurnuo prema naprijed.

Dosad nije podignuta ni jedna optužnica zbog nesreće u kojoj je stradalo 50 osoba, no direktor Tatarstan Airlinesa Aksan Ginijatulin dobio je otkaz, objavljeno je prošloga tjedna iz regionalnog ministarstva prometa.

No, Rosaviacija je predložila da se u potpunosti prekine rad Tatarstan Airlinesa jer je inspekcija otkrila kako je dio osoblja aviokompanije premoren preintenzivnim rasporedom, ali i nedostatano educiran.

Statistika zrakoplovnih nesreća pokazuje kako je putovanje zrakoplovnim linijama u Rusiji oko četiri puta opasnije nego drugdje u svijetu. Naime, na svjetskoj razini pogine jedan putnik od njih 4,7 milijuna koji se ukrcaju u civilni zrakoplov. No, u Rusiji je to tek jedan od 1,2 milijuna putnika, pokazuju podaci Međunarodne organizacije za zrakoplovni promet (IATA), Mreže za sigurnost zrakoplovstva i Rosaviacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 06:27