KRŠILI PROPISE U EU?

WhatsApp ažurirao postavke o privatnosti, uslijedio val kritika: ‘Stvara se pritisak na korisnike‘

Europske organizacije za zaštitu privatnosti i prava potrošača požalile su se Europskoj komisiji na ažurirane WhatsAppove odredbe
Ilustracija
 Heline Vanbeselaere/reporters/Sciencephoto/Profimedia

Europske organizacije za zaštitu privatnosti i prava potrošača požalile su se Europskoj komisiji na ažurirane WhatsAppove odredbe o zaštiti privatnosti, tvrdeći da je kompanija nejasnim obavijestima korisnicima prekršila europske propise.

WhatsApp uveo je u siječnju nove odredbe o zaštiti privatnosti koje kompanijama omogućuju da dio korisničkih podataka dijele s Facebookom i drugim članicama grupe, podsjeća Reuters.

Izmjene omogućuju korisnicima komunikaciju s tvrtkama i ne odnose se na privatnu komunikaciju, tvrdili su u WhatsAppu.

Europska organizacija potrošača (BEUC) i osam njezinih članova kritizirali su promjene i podnijeli žalbe Europskoj komisiji i Europskoj mreži potrošačkih tijela, tvrdeći da WhatsApp nepravedno podvrgava pritisku korisnike, tražeći od njih da prihvate nove odredbe.

"Sadržaj tih obavijesti, njihova priroda, tajming i ponavljanje stvaraju neprimjeren pritisak na korisnike i narušavaju njihovu slobodu izbora i zato predstavljaju kršenje direktive EU-a o nepoštenoj trgovinskoj praksi", stoji u zajedničkom priopćenju.

"WhatsApp nije jednostavnim i razumljivim jezikom objasnio prirodu promjena... Dvosmislenost predstavlja kršenje zakona EU-a o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uvjete ugovora i komercijalnu komunikaciju," rekli su.

Skupine su pozvale europsku mrežu regulatora za zaštitu potrošača i europske regulatore za zaštitu podataka da surađuju na rješavanju problema sa zaštitom privatnosti i prava potrošača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
29. ožujak 2025 01:36