SPORTS ILLUSTRATED

Zaposlenicima kultnog časopisa prijete otkazi? ‘Tužna je to vijest, nekad smo bili stvarno važni‘

Svijet je danas očito drugačiji. Sad postoje generacije sportaša koji nikad nisu vidjeli naslovnicu Sports Illustrateda

Kate Upton s časopisima Sports Illustrateda čije je naslovnice krasila

 Goffphotos.com/Goff Photos/Profimedia/Goffphotos.com/goff Photos/profimedia

Sports Illustrated nekoć je bio kamen temeljac američke kulture. Sad se čini da je mrtav ili vrlo blizu umiranja i to zbog spora između tvrtke koja posjeduje prava na brend Sports Illustrated i tvrtke koja je zapravo stvarala Sports Illustrated, sportski časopis koji se prvi put pojavio 1959. godine. Zasad je izgledno da bi mnogi zaposlenici ovog časopisa mogli dobiti otkaz.

Što će se zapravo dogoditi nije baš jasno. Naime, u priopćenju objavljenom u petak poslijepodne, Authentic Brands Group, koja je vlasnik brenda Sports Illustrated, potvrdila je da The Arena Group, koja je izdavala Sports Illustrated, više nema dozvolu za to. No Authentic Brands je obećao da će "osigurati da robna marka Sports Illustrateda, koja uključuje i uredništvo, nastavi raditi".

"Tužna je to vijest za preostale ljude koji rade u Sports Illustratedu, ali i za određenu vrstu ljudi, poput mene, koja se sjeća kad je Sports Illustrated bio stvarno važan časopis" kaže Peter Kafka u Business Insideru.

Nastavlja kako je za ljude koji se ne sjećaju doba prije interneta Sports Illustrated bio mnogo toga šo oni teško mogu razumjeti. To je bio način na koji su mnogi učili o sportu budući da je TV pružao samo mali uzorak, bilo je to mjesto za čitanje velikih autora. Između ostalih, tamo su objavljivali John Steinbeck, William Faulkner i Don DeLillo. Bilo je to i mjesto gdje su se mogle vidjeti gotovo gole žene, i to putem iznimno popularnog izdanja kupaćih kostima. Za sportaše je biti na naslovnici Sports Illustrateda bila stvarno velika stvar.

Svijet je sad očito drugačiji. Možete dobiti najnovije sportske vijesti, analize i videozapise s milijun mjesta (veći dio besplatno). Sjajno pisanje velikih ljudi nije nešto što većina ljudi želi u svom sportskom obrazovanju, a potpuno goli ljudi koji rade svašta udaljeni su samo jednim klikom, bez obzira na to gdje se nalazimo. Sad postoje generacije sportaša koji nikad nisu vidjeli naslovnicu Sports Illustrateda. Posljednjih godina vjerojatnije je bilo da ćete čitati o skandalu ili glupoj kontroverzi na Sports Illustratedu, nego što ćete zapravo čitati Sports Illustrated.

image

Heidi Klum s naslovnicom Sports Illustrateda (snimljeno 1998. godine)

Franz-peter Tschauner/Dpa/Profimedia/Franz-peter Tschauner/dpa/profimedia

Sve to objašnjava zašto Sports Illustrated ima problem čak i ako su njegovi najnoviji vlasnici ljudi kojima je doista stalo do izdavanja publikacije, umjesto ljudi koji su željeli zaraditi putem odjeće s robnom markom Sports Illustrated i trgovina u zračnim lukama.

Sve je to također podsjetnik da su časopisi općenito ugrožena vrsta.

"Kad sam započeo svoju novinarsku karijeru, dva najvažnija mjesta na svijetu bila su Time Inc. i Condé Nast. Time Inc. je, između ostalih, izdavao Sports Illustrated, Time i People. Također, Condé Nast je bio vlasnik New Yorkera, Vanity Faira, Voguea i mnogih drugih prestižnih naslova. Kad se izvršni direktor Applea, Steve Jobs, spremao lansirati iPad 2010., proveo je puno vremena udvarajući se ljudima baš iz te branše, pokušavajući ih natjerati da naprave iPad verzije svojih izdanja. Sad je Time Inc. atomiziran. Neke od njegovih preostalih publikacija kupili su milijarderi zbog očite igre taštine, puno ostalih je u vlasništvu nečega što se zove DotDash Meredith, za što biste čuli samo ako imate posao ili pokrivate digitalne medije", objašnjava Kafka.

Condé Nast je pod stalnim pritiskom. Kafka kaže kako su ovoga tjedna njegovi kanali na društvenim mrežama bili puni "osmrtnica" za Pitchfork, internetsku glazbenu publikaciju koju je Condé kupio prije mnogo godina i sad se čini da će se ugasiti. Razlog je, naravno, taj što ovu priču čitate na internetu, što je napuhalo i slučaj upotrebe te poslovni model za časopise. Časopisi su nekad bili mjesta koja su svijet informacija pretvarala u nešto što možete držati u ruci, a sad tu ulogu ispunjavaju Google, Facebook i TikTok. Zato oglašivači koji su prije podržavali časopise također premještaju svoj novac na njihove digitalne zamjene, a to je onda smrt za printane medije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 00:21