SMANJENJE EMISIJA CO2

ZBOGOM BENZINU? Električni i hibridni automobili činili više od polovine novih automobila u bogatoj europskoj državi tijekom 2017.

 Tesla Motors

Električni i hibridni automobili činili su prošle godine više od pola novih automobila u Norveškoj, pokazali su u srijedu objavljeni službeni podaci, potvrđujući vodeću ulogu te nordijske zemlje u segmentu prijevoza s nultom emisijom ugljičnih plinova.

Udio električnih i automobila na vodik u ukupnom broju prodanih auomobila iznosio je prošle godine 20,9 posto dok je na hibridne modele otpadalo 31,3 posto prodanih automobila, izračunali su u Savjetodavnom vijeću za cestovni promet (OFV).

U 2016. godini udio električnih i automobila na vodik iznosio je 15,7 posto a udio hibridnih modela 24,5 posto.

Norveška je najveći proizvođač nafte u zapadnoj Europi a zacrtali su si ambiciozni cilj da od 2025. godine više neće prodavati nove automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.

Za razliku od visoko oporezovanih dizelskih i benzinskih modela, električni automobili uživaju podršku u vidu velikodušnih poreznih poticaja zahvaljujući kojima su relativno cjenovno konkurentni.

Njihovi vlasnici uživaju i u brojnim drugim povlasticama, poput prava na besplatnu vožnju po gradskim prometnicama, uključujući i vozne trake namijenjene javnom prijevozu. Također se mogu besplatno voziti u trajektima, parkirati i puniti vozila na javnim parkiralištima.

Vlasti ipak planiraju postupno smanjiti neke od mjera čije su prednosti i troškovi predmet učestalih kritika.

Prošle su godine tako pokušali ukinuti poreznu olakšicu na kupnju velikih i luksuznih električnih limuzina ali su naknadno odustali od uvođenja "poreza na Teslu" zbog otpora saveznika na desnoj strani političkog centra.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 21:00