ZET je krenuo u nabavku dodatnih 60 rabljenih niskopodnih autobusa procijenjene vrijednosti od 12,5 milijuna eura, najavili su iz te tvrtke Zagrebačkog Holdinga početkom tjedna. Kako će se njihovoj floti pridružiti ‘novi‘ autobusi, tako se u ZET-a rješavaju starih. Konkretnije, u 2025. godini planirano je rashodovanje 40 autobusa koji će se zbrinuti u skladu sa zakonom, a rashod dijela starijih autobusa nastavit će se i tijekom 2026. godine što je uobičajen proces pri upravljanju voznim parkom, odgovorili su nam.
U posljednje dvije godine ZET je na taj način napustilo ukupno 85 vozila, odnosno tijekom 2023. godine rashodovana su 33 autobusa, a tijekom 2024. godine 52 autobusa. Dakle u tri godine ukupno je 125 vozila poslano u ‘rezalište‘.
PROČITAJTE VIŠE Potpuni raspad ZET-a, stanovnici zagrebačkog kvarta pobjesnili: ‘Autobus je danas kasnio 64 minute! Ovo mora stati!‘
- Upravo stoga se kontinuirano provode nabavke vozila, pa je tako početkom 2023. godine predstavljeno 65 novih niskopodnih autobusa sufinanciranih iz fondova Europske unije, prošle godine se pristupilo nabavci 60 rabljenih od kojih je većina isporučena te su svakodnevno u prometu, a riječ je o iznimno kvalitetnim i očuvanim vozilima. Uz aktualnu nabavku dodatnih 60 rabljenih autobusa, u pripremi je i dokumentacija za nabavku 60-ak autobusa na električnu energiju ili vodik. Prosječna starost autobusa u voznom parku ZET-a je 10,5 godina, a nabavljene rabljene autobuse planiramo koristiti još minimalno 5 godina, rekli su nam iz ZET-a.
Za nova vozila 23 milijuna eura
Ta nabavka predstavlja samo jednu u nizu akvizicija ZET-a. U zadnje dvije godine nabavljeno je 65 novih autobusa te 60 rabljenih. Ukupna vrijednost projekta nabavke novih autobusa iznosila 23.956.018,43 eura, od čega 85 posto financira Kohezijski fond, a ostatak se plaća iz vlastitih sredstava.
- Projektom ‘Nabava 65 autobusa za ZET d. o. o.‘ pridonijet će se unaprjeđenju javnog prijevoza na području grada Zagreba te povećati dostupnost i udobnost javnog prijevoza za sve građane, smanjit će se štetan utjecaj prometa na okoliš i broj nesreća u javnom prijevozu, povećati osobna sigurnost vozača i putnika te smanjiti troškovi održavanja vozila. Osuvremenjivanjem autobusnog voznog parka te povećanjem kvalitete usluge prijevoza osigurat će se i veća mobilnost građana i dostupnost grada kao gravitacijskog centra građanima koji putuju iz prigradskih i okolnih manjih mjesta, napisali su.
Nedavno je i završen javni poziv na radno mjesto vozača autobusa. Tvrde da su zadovoljni odazivom kandidata.
PROČITAJTE VIŠE Tomašević gasi požare u ZET-u, otkrio koliko im vozača hitno treba: ‘Ništa ne moraju platiti, samo nek dođu...‘
- Nedostatak vozača autobusa na tržištu rada je izazov s kojim su suočeni svi prijevoznici u Hrvatskoj i Europi, a ZET-u ih trenutno nedostaje 200-tinjak za nesmetanu organizaciju prijevozne usluge. Zadovoljni smo odazivom kandidata na javni poziv putem kojeg ZET kandidatima osigurava refundacija troškova prekvalifikacije i osposobljavanja te smo zaprimili 230 zamolbi. Očekujemo kako će se kroz nekoliko mjeseci rezultati ove mjere pozitivno odraziti i na kvalitetu javnog prijevoza, odnosno čim prvi kandidati završe obuku i započnu s radom, odgovorili su.
I gradonačelnik Tomislav Tomašević je komentirao situaciju s manjkom kadra među vozačima autobusa. Objasnio je i kako će teći refundacija sredstava prekvalifikacije.
- Tim vozačima refundirat će se 3000 eura troška koliko košta samo škola. Ići ćemo u javnu nabavu tako da uopće nema refundacije, dakle da ne moraju ništa uplatiti pa čekati refundaciju, nego ćemo automatski mi pokrivati troškove. Međutim trebamo proći javnu nabavu, pa će za to trebati još nekoliko mjeseci. Konstantno ćemo raditi takve prekvalifikacije i natječaje kako bi dobili potreban broj vozača. Svake godine vozačima dižemo plaće, a prošle godine podignuti su i koeficijenti, zaključuje Tomašević.
Putnici kasne, ZET poziva na dijalog
Zbog nedostatka vozača je situacija s autobusnim linijama katastrofalna. Zagrepčani su frustrirani javnim prijevozom, pogotovo linijom 227 koja povezuje Svetice s Gračanskim Doljem. Putnici kasne na posao, a djeca im kasne u školu. Iz ZET-a su naglasili bitnost dijaloga s putnicima.
PROČITAJTE VIŠE ZET je na rubu raspada, frustrirana putnica odlučila je voditi dnevnik: ‘Pogledajte ovaj pakao! Imam jedan prijedlog...‘
- Kontinuirano smo u dijalogu s našim putnicima jer su nam od iznimnog značaja i njihove povratne informacije s terena koje nam pomažu ispraviti eventualne nepravilnosti i poboljšati uslugu. Vezano za liniju 227, povremeno bilježimo odstupanja u polascima linije uslijed prometno-tehničkih i organizacijskih poteškoća, a putem dijaloga s putnicima i temeljem aktivnosti našeg Centra za nadzor, upravljanje i razvoj prometa, nastoji se u najvećoj mogućoj mjeri minimalizirati utjecaj okolnosti koje dovode do neredovitosti te svakodnevno realizirati uslugu u predviđenom obimu, tvrde.
Plaće vozača iznio je predsjednik Uprave ZET-a, Marko Bogdanović, u eteru Radio Sljemena.
- Prosječna plaća vozača isplaćena je nešto malo preko 1600 eura, a ta plaća može i narasti ovisno o smjenama, praznicima i slično. Također nudimo veliki broj godišnjih odmora, beneficirani radni staž i sve dodatke koji idu uz plaću, objasnio je.
Sve navedeno, nedostatak vozača autobusa i redovna kašnjenja, u suprotnosti je s cijenama koje Zagrepčani plaćaju. Naime, usporedili smo koliko se mjesečno i godišnje treba izdvojiti za pokaz u Zagrebu i u 10 europskih gradova slične veličine. Iako mnogi uvršteni gradovi nude puno veću uslugu, što se prvenstveno odnosi na uslugu metroa, ZET svejedno nudi daleko najveće cijene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....