A GDJE SU REDARI?

Centar Zagreba osvanuo zatrpan prometnim stupićima, stručnjak tvrdi: ‘To se tako ne rješava, evo kako to rade u Europi...‘

Stupići će riješiti problem parkiranja vozila na biciklističkoj stazi, ali sada će vozači još više kočiti promet, kaže Jakovljević

Stupići su postavljeni duž Gundulićeve

 Josip Bandic/Cropix

Zagrepčane je u nedjelju poprilično iznenadio izgled dvaju ulica u strogom centru Grada nakon što su radnici u munjevitoj akciji postavili golemu količinu plastičnih stupića kojima su ogradili biciklističke staze u Gundulićevoj i Masarykovoj.

Reakcije su podijeljene. Jedni smatraju da će ovo stvoriti probleme za vozače automobila, a za potez Tomislava Tomaševića tvrde da ‘podilazi‘ biciklistima.

Drugi pak podržavaju ovakvo rješenje govoreći da parkirana vozila zauzimaju biciklistima i pješacima mjesto u prometu i nekulturnim parkiranjem stvaraju dodatni kaos.

image

Stupići štite stazu za bicikliste u Masarykovoj

Josip Bandic/

Za komentar smo pitali profesora s Fakulteta prometnih znanosti, Marijana Jakovljevića.

Smatra da su stupići učinkovito, ali ne i dugoročno rješenje.

- Postavljanje prometnih stupića definitivno će riješiti problem parkiranja vozila na biciklističkoj stazi i nogostupima. Nedostatak je što će sada svako zaustavljanje stvarati gužve. Vozači će paliti sva četiri svjetla na cesti i tako kočiti promet.

image

Marijan Jakovljević

Lucija Ocko/Cropix

Odgovara da stanari ne bi trebali biti previše zabrinuti oko pristupa vatrogasnih vozila ili vozila hitne pomoći.

- Njihovo postavljanje mora biti odobreno od strane MUP-a. Predviđen je prostor za pristup vatrogasnim vozilima tako da s tim ne bi trebalo biti problema. Samo, postoji mogućnost da će svako zaustavljanje značiti gužve u prometu.

Tvrdi da je dugoročno bolje koristiti kamere za regulaciju nepropisnog zaustavljanja i parkiranja.

image

Msarykova

Josip Bandic/Cropix
image

Gundulićeva

Josip Bandic/

- Premalo se radi na svijesti vozača. Kod nas je praksa svaki problem rješavati stupićima. Ne znam zašto se kamere ne koriste u te svrhe. Svugdje u Europi se taj problem rješava kamerama koje snime registracijske oznake i prekršiteljima odmah stiže kazna. U Zagrebu se rijetko naplaćuje takvo ponašanje u prometu. Ružno je vidjeti da se vozačima mora fizički braniti nepropisno parkiranje umjesto da im se za to naplaćuju kazne.

Misli da stupići estetski nisu najbolje rješenje.

- Problem s parkiranjem se ne mora uvijek rješavati stupićima. Trebali bi se više iskoristiti prometni redari i kamere. Takvo rješenje nije nemoguće. U Osijeku su već počeli koristiti mobilnu kameru za nadziranje prometa. Vidimo da se u nekim europskim državama kazne i najsitniji prekršaji. Kada bi se tjedan dana pisale kazne, ubrzo bi se prestalo s nepropisnim parkiranjem ili zaustavljanjem na biciklističkim stazama. Tako bi se izbjeglo montiranje prometnih stupića koji nagrđuju izgled grada.

image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix

Na internetskim stranicama podružnice Zagrebačke ceste piše da se stupići najčešće postavljaju na zahtjev građana ili predstavnika gradskih četvrti. Također, piše i da se postavljanje stupića dogovara s predstavnicima vijeća gradskih četvrti. Još nije poznato tko je zatražio zahtjev za postavljanje prometnih stupića uz biciklističke staze.

Poslali smo upite Gradu i Vijeću gradske četvrti i objavit ćemo ih kad stignu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:24