
-Bok mama, ovo je moj novi broj telefona. Moj stari mobitel je pokvaren. Mozete li mi poslati WhatsApp poruku, tako glasi SMS poruka koju su naši čitatelji primili proteklih dana s nepoznatog broja. Nakon navedenog sadržaja SMS-a, nalazi se i internetska poveznica, za koju policija savjetuje da se ne otvara, a koja upućuje na lažnu Whatsapp ‘stranicu‘. Riječ je o ‘pripremnoj radnji za počinjenje kaznenog djela prijevare’, navode iz Policijske uprave (PU).
Naime, SMS poruka istog ili sličnog sadržaja, koja je ciljala roditelje, kako su mediji izvještavali, kružila je i prošle godine, kao i prethodnih. Action Fraud potvrdio je da je više od 1200 ljudi predalo ukupno 1,5 milijuna funti kibernetičkim lopovima samo u 2022. putem ovog napada, pisao je Jutarnji.
PROČITAJTE VIŠE Policija upozorava na ‘smishing‘ prijevare: "Mama ovo je moj novi broj telefona..."
- Prijevara se u ovom slučaju počini na način da poveznica iz SMS poruke nakon što se na nju korisnik poveže, daljnju komunikaciju preusmjerava na drugu platformu za komunikaciju nakon čega se komunikacija nastavlja s ciljem da počinitelj navede žrtvu da u korist inozemnog bankovnog računa uplati novčana sredstva. Konkretno, počinitelj traži od žrtve izravno plaćanje, objašnjavaju iz PU.
Odmah kontaktirajte banku!
U slučaju da ste nasjeli na prevaru, tako da ste podijelili osjetljive podatke, iz Policije savjetuju da prvo kontaktirate banku, zatim policiju.
Ako je u vaš sandučić stigla ‘Bok mama’ poruka ili poruka drugog sadržaja koja vas navodi na aktiviranje poveznica, iz PU savjetuju da: obrišete poruku, ne odgovarate na poruku, da ne otvarate poveznicu, sliku ili privitke te da ne dijelite osobne, financijske i sigurnosne podatke.
PROČITAJTE VIŠE MUP upozorava na prevaru koja kruži internetom: ‘Ako dobijete ovakvu poruku, odmah ju obrišite i ne otvarajte link‘
- Počinitelji ove ili sličnih pokušaja prevara kontaktiraju građane, ne samo u Hrvatskoj već i u drugim zemljama Europe i šire te pokušavaju doći do njihovih podataka s bankovnih kartica i slično ili traže način da putem aplikacija kojima se na daljinu mogu spojiti na uređaj žrtve i doći do mobilnog ili Internet bankarstva ili navesti samu „žrtvu“ da slijedi njihove upute, navode iz PU Zagrebačka.
Također, naglašavaju kako nijedna banka, legitimna financijska ustanova ili informatička korporacija neće niti će od građana tražiti da se online na daljinu spajaju na njihove elektroničke uređaje niti će im davati bilo kakva uputstva bez prethodne stvarne autentifikacije i autorizacije.
Komentari
0