
-Bok mama, ovo je moj novi broj telefona. Moj stari mobitel je pokvaren. Mozete li mi poslati WhatsApp poruku, tako glasi SMS poruka koju su naši čitatelji primili proteklih dana s nepoznatog broja. Nakon navedenog sadržaja SMS-a, nalazi se i internetska poveznica, za koju policija savjetuje da se ne otvara, a koja upućuje na lažnu Whatsapp ‘stranicu‘. Riječ je o ‘pripremnoj radnji za počinjenje kaznenog djela prijevare’, navode iz Policijske uprave (PU).
Naime, SMS poruka istog ili sličnog sadržaja, koja je ciljala roditelje, kako su mediji izvještavali, kružila je i prošle godine, kao i prethodnih. Action Fraud potvrdio je da je više od 1200 ljudi predalo ukupno 1,5 milijuna funti kibernetičkim lopovima samo u 2022. putem ovog napada, pisao je Jutarnji.
PROČITAJTE VIŠE Policija upozorava na ‘smishing‘ prijevare: "Mama ovo je moj novi broj telefona..."
Konkretno, poruka ‘Bok mama’ je tzv. Smishing prevari (kombinacija SMS i Phishing krađe identiteta), objašnjavaju iz Policije, koja se provodi se tako da prevaranti, počinitelji kibernetičkog kriminaliteta pokušavaju u zabludu dovesti građane slanjem lažnih SMS poruka u kojima se nalazi poveznica (link) koja vodi prema zlonamjernom softveru.
Odmah kontaktirajte banku!
Navode kako je je princip obično taj da se od građana traži da aktiviraju poveznicu, koja će ih usmjeriti na lažnu stranicu gdje trebaju unijeti svoje osobne ili financijske podatke. Tako postaju žrtve prevare, jer je prevarantu upravo to cilj.
U slučaju da ste nasjeli na prevaru, tako da ste podijelili osjetljive podatke, iz Policije savjetuju da prvo kontaktirate banku, zatim policiju.
Ako je u vaš sandučić stigla ‘Bok mama’ poruka ili poruka drugog sadržaja koja vas navodi na aktiviranje poveznica, iz PU savjetuju da: obrišete poruku, ne odgovarate na poruku, da ne otvarate poveznicu, sliku ili privitke te da ne dijelite osobne, financijske i sigurnosne podatke.
PROČITAJTE VIŠE MUP upozorava na prevaru koja kruži internetom: ‘Ako dobijete ovakvu poruku, odmah ju obrišite i ne otvarajte link‘
- Počinitelji kontaktiraju građane, ne samo u Hrvatskoj već i u drugim zemljama Europe i šire te na prijevaran način od njih pokušavaju doći do njihovih podataka s bankovnih kartica i slično ili traže način da putem aplikacija kojima se na daljinu mogu spojiti na uređaj žrtve i doći do mobilnog ili Internet bankarstva ili navesti samu „žrtvu“ da slijedi njihove upute, navode iz PU Zagrebačka.
Također, naglašavaju kako nijedna banka, legitimna financijska ustanova ili informatička korporacija neće niti će od građana tražiti da se online na daljinu spajaju na njihove elektroničke uređaje niti će im davati bilo kakva uputstva bez prethodne stvarne autentifikacije i autorizacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....