EKSKLUZIVNO

Imamo sve detalje megaprojekta na zapadu Zagreba: Otkrivamo trasu Jarunskog mosta, pogledajte kartu

Nakon što su paniku na tribinama digli Anka Mrak Taritaš i Zorislav Antun Petrović, Grad ih demantira i otkriva istinu o novom mostu preko Save

Jarunski most

 Ustupljeno Jutarnjem listu

Izgradnja novog mosta Jarun preko rijeke Save jedan je od najvažnijih projekata vlasti Grada Zagreba. Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević završetak njegove izgradnje najavio je do kraja 2028. godine. Sam most bio bi dugačak 625 metara i širok 40 metara s pilonom visokim 80 metara. Procjena je da bi njegova izgradnja stajala 70 milijuna eura.

I dok se o samom mostu već jako puno zna o pristupnim cestama koje će se sa sjevera i juga spajati na most nema puno informacija. Jutarnji list nakon više pokušaja od gradskih vlasti dobio je ročnu trasu pristupnih cesta koje bi se na most spajale sa sjevera i juga te prvi objavljujemo kuda će one prolaziti.

Riječ je o ključnoj informaciji za stanovnike zapadnih naselja, a koliki interes vlada za tom temom dokazuje i pobuna građana i najava potpisivanja peticija u Vrbanima, Prečkom i na Jarunu jer se strahovalo od rute koja je u međuvremenu odbačena. Više o tome pročitajte OVDJE.

Ovo je dakle službena verzija Grada.

Gledano sa sjeverne strane pristupna cesta započela bi na spoju s Jadranskom avenijom. Točka spoja je nedaleko od nadvožnjaka koji premuščuje zemljani kanal i nalazi se oko pola kilometra od čvora Jankovmir. Od te točke do mosta Jarun potrebno je izgraditi 1900 metara ceste. Ta cesta prolazila bi koridorom koji je ucrtan u postojeći Generalni urbanistički plan zapadno od jezera Jarun.

Koridor prolazi uz prostor sadašnjeg bejbol igrališta i preko lokacije sadašnjeg konjičkog kluba Jarun. Nakon konjičkog kluba koridor buduće ceste ulazi u prostor u kojem se nalazi veći broj obiteljskih kuća koji će dio sigurno morati biti otkupljen i srušen. Prema službenom odgovoru iz Grada Zagreba od mosta je potrebno izgraditi oko 1290 metara ceste koja bi završila spojem na Horvaćansku cestu.

Riječ je o prometnici s dva kolnika odvojena središnjim pojasom rezerviranim za tramvaj, ukupne širine koridora oko 40 m. Ta prometnica bi prelazila preko postojeće Ulice Vrbje i Ulice Mlake te izašla na Horvaćansku cestu u visini slijepog završetka Cenkovečke ulice, odnosno oko 70 m zapadno od raskrižja Horvaćanske ceste i Lopatinečke ulice. U toj točci s južne strane Horvaćanske ceste već postoji koridor kojim bi se cesta mogla nastaviti do Zagrebačke ceste no taj projekt za sada nije u planu. Dakle za potrebe ovog projekta izgradilo bi se ukupno oko 3,2 kilometara pristupnih cesta sa južne i sjeverne strane mosta. Cesta bi bila dvotračna u svakom smjeru a u središnjem pojasu bila bi tramvajska pruga.

"Zapadni Jarunski most je namijenjen cestovnom i tramvajskom prijevozu uz pješake i bicikliste. Strateški je bitan za uspostavljanje tramvajske mreže do buduće Nacionalne dječje bolnice u Blatu, te kako bi značajno unaprijedio prometnu povezanost cijelog zapadnog dijela grada", objasnio je prije nekoliko mjeseci Tomašević. U Gradu Zagrebu tvrde kako je status imovinsko pravnih odnosa jako dobar te je navaljeno da bi do kraja ove godine mogao biti raspisan natječaj za projektiranje.

Prometni koridor koji uključuje izgradnju mosta preko Save i spoj na zapadni dio grada u GUP ucrtan je još prije 48 godina, ali nikad nije realiziran. No, razne gradske vlasti dopustile su da se oko njega sagrade mnogobrojni stambeni objekti te je on postao neupotrebljiv.

image

Jarunski most, idejno rješenje

Cropix

Jedan od tih neupotrebljivih koridora, onaj koji je predviđao da se postojeća Petrovaradinska ulica produži do mosta Jarun te da se na nju spoji proširena Jarunska cesta, nedavno je osvanuo na pročeljima zgrada u naseljima Prečko, Vrbani i Jarun.

image

Konjički klub Jarun

Darko Tomas/Cropix

O njemu je bilo govora na skupu s građanima u Mjesnom odboru Vrbani, na kojem su, uz predstavnike Grada, Sektora za ceste, bili i ljudi iz Tomaševiće oporbe, bivša ministrica Anka Mrak Taritaš i zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Zorislav Antun Petrović, koji je i uputio poziv za taj susret. Govorilo se o peticiji građana protiv takvoga rješenja te da će i sam Tomašević biti pozvan kako bi objasnio namjere gradske vlasti.

image

Jarunski most, idejno rješenje

Cropix

No zamjenica zagrebačkoga gradonačelnika Danijela Dolenec zapravo je još prije rekla da im ne pada na pamet graditi na tom koridoru zbog preizgrađenosti toga prostora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 15:17