NEUGODNA SCENA

ISPOVIJEST ČITATELJICE 'Vozač ZET-a učinio je sve da mi onemogući prijevoz moje Lune u busu'

ZAGREB - Iako je ZET u prosincu prošle godine dopustio prijevoz pasa i odredio striktna pravila s obzirom na veličinu, vlasnici pasa i dalje imaju problema s vozačima. Propisi zagrebačkog javnog prijevoznika jasno navode da pas čija je visina grebena ispod 30 centimetara u vozilu javnog prijevoza ne mora imati brnjicu, a prevozi ga se u transportnoj kutiji.

Kartu, molim!

Oblik i veličina takve kutije nije određen pa mnogi u tramvaje i autobuse ulaze sa psima u transportnim torbama. Naša čitateljica Dijana Zlatović prije nekoliko dana doživjela je vrlo neugodnu scenu na autobusnoj liniji broj 116, kada joj je vozač onemogućio da se s ljubimcem poveze javnim transportom.

- Već se mjesec dana vozim navedenom linijom i uvijek u torbi nosim svoju pekinezericu Lunu koja ima samo tri kilograma. Nikad nije bilo problema, od mene se ništa posebno nije tražilo, sve dok u petak popodne nisam ušla u autobus.

Poštovala sam pravila, kao i uvijek, i ušla na prednja vrata. Vozaču sam pokazala kartu, a on me zaustavio i rekao mi da moram imati kartu i za psa. Šokirala sam se, jer se od uvođenja novih pravila uvijek govorilo da mali psi ne moraju plaćati kartu. Uostalom, punih mjesec dana nisam plaćala kartu za psa niti su vozači autobusa to ikada tražili od mene.

U svakom slučaju, nisam se željela prepirati s vozačem koji je bio pun prezira i agresivan pa sam kupila još jednu kartu - rekla je Dijana. S dvije kupljene karte krenula je u autobus, no vozač je nije pustio na miru, već joj je objasnio da psić mora imati brnjicu i iskaznicu o cijepljenju. Točno je da mora imati knjižicu, ustvrdila je Dijana, ali brnjicu moraju imati samo veliki psi. Vrlo smireno pokušala je objasniti vozaču koja su pravila njegove tvrtke, ali se on nije obazirao na to što mu je govorila.

- Nije mi se htio predstaviti pa ne znam ni njegovo ime. Objasnila sam mu da je pas malen, u maloj torbi, da je umotan u deku i da je patent napola zatvoren. Vidjevši da mu ne mogu objasniti da on krši vlastita pravila, pokušala sam ga ljudski zamoliti da me pusti da ostanem u autobusu. Pitala sam ga što sam mu ja skrivila da se tako ponaša i objasnila da sam umorna, da sam cijeli dan bila na poslu... No, nije popustio. Jasno mi je da svi imamo loše dane, ali nitko se ne smije tako ponašati. Posebno ako radi u ZET-u koji svi mi iz prireza financiramo - pojasnila je Dijana.

Očajna, izašla je iz autobusa i planirala krenuti pješice, ali za to nije imala snage pa je kući na kraju došla taksijem.

Ustvrdila je da joj je trošak od 50 kuna, koliko je morala izdvojiti za taksi prijevoz, teško pao, a sve zbog tuđega neznanja i netrpeljivosti.

Zaustavite samovolju

- Poslala sam pismo ZET-u i zamolila da se poduzmu koraci kako bi se njihove vozače educiralo o pravilnicima. Oni su to trebali odavno učiniti sami, a ne da im putnici, nakon problema i neugodnosti, to dojavljuju.

Ne želim da se takva situacija ikada više ikome dogodi. Ne želim se nikome osvećivati, samo želim da se poštuju donesena pravila, a ne da netko samovoljno odlučuje što se smije, a što ne.

Očigledno sam naišla na osobu kojoj smetaju putnici s kućnim ljubimcima, ali ne zanima me što on privatno misli, važno mi je samo da poštuje prava koja su konačno dana vlasnicima ljubimaca - zaključila je čitateljica Dijana Zlatović.

ZET: Karta se mora platiti, a mali pas se vozi u transporteru

Iz ZET-a su odgovorili kako je Odlukom o prijevozu putnika, u dijelu koji se odnosi na pse, jasno definirano kako se oni mogu voziti. Za životinju se plaća prijevozna karta, bez obzira na to koliko je velika. Manje se moraju prevoziti u transporterima, a vlasnici uza se moraju imati njihove knjižice i vrećice za izmet. Veliki psi, čiji je greben viši od 30 centimetara, ne moraju biti u transporteru, ali zato moraju biti vezani kratkom uzicom i nositi brnjicu. Putnik smije u vozilo uvesti samo jednog ljubimca i odgovaran je za eventualnu štetu koju on napravi.

- Mali psi zaista ne moraju imati brnjicu. Trudimo se informirati putnike i naše osoblje. Ispričamo se ako se dogode incidenti i uvijek ih nastojimo otkloniti. Primili smo gospođinu žalbu i odgovorili joj - izjavio je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.

Jutarnji traži odgovor na vaš problem. Pišite nam na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 09:52