POTREBAN VELIK OPREZ

JE LI OVO NAJOPASNIJI PJEŠAČKI PRIJELAZ U ZAGREBU? Svaki drugi auto na ovom semaforu prođe kroz crveno

Prema posljednjim podacima policije, u prvih osam mjeseci ove godine 135 djece ozlijeđeno je u prometnim nesrećama
Zagreb, 040915. Prometni strucnjak Goran Husinec na problematicnom krizanju Nove Ceste i ulice Zvonimira Rihtmana.Foto: Neja Markicevic / CROPIX
 Neja Markicevic / CROPIX

Pred Osnovnom školom kralja Tomislava na križanju Nove ceste i Rihtmanove ulice u deset minuta kroz crveno svjetlo prosječno prođe čak 14 automobila. Unatoč apelima ravnateljice škole i predsjednika Vijeća Gradske četvrti koji već godinama na taj problem upozoravaju nadležni Gradski ured, školarci su i dalje izloženi opasnom prijelazu.

Na ovaj smo problem upozorili prije točno godinu dana, ali i dalje se ništa nije promijenilo. A škola počinje u ponedjeljak.

Potrebne su kamere

Lani smo na tom križanju fotografirali više od dvadeset vozila koja su prošla na crveno svjetlo. U prosjeku je svako drugo vozilo iz smjera juga ignoriralo prometno ograničenje od 40 km/h pred školom i crveno svjetlo na semaforu pred kojim se na glavnu cestu uključuje iz Rihtmanove ulice.

Ravnateljica škole Tanja Baranić smatra da se svake godine u opasnost dovodi velik broj djece, a većina njih su prvašići koji prvi put prelaze cestu bez nadzora roditelja.

- Lani smo prikupili potpise od 70 posto roditelja čija djeca idu ovdje na nastavu. Od Grada smo zahtijevali postavljanje uspornika na cestu ili barem nadzornih kamera na semafor. Grad nas je odbio - istaknula je ravnateljica.

Na upit, koji smo poslali Gradu uz priložene fotografije, primili smo odgovor da na raskrižju već postoji horizontalna i vertikalna prometna signalizacija koja upozorava vozače. Kako bismo nanovo ukazali na problem, raskrižje smo jučer ponovno pregledali uz pomoć prometnog stručnjaka Gorana Husinca koji nam je potvrdio da bi na semafor trebalo postaviti nadzorne kamere koje bi natjerale vozače da uspore i da ne prolaze na crveno svjetlo.

- Riječ je o prometnici dugačkoj 400 metara na kojoj vozila mogu razviti veliku brzinu. Djeca nisu svjesna koliko brzo voze automobili pa na to ne obraćaju pažnju - tvrdi Husinec.

Regulacija

Smatra, također, da treba premjestiti oznaku ograničenja brzine na 40 km/h koja stoji na zapadnoj strani kolnika u smjeru juga. Znak je postavljen usred raskrižja, a ne 50 metara prije.

- To nema nikakvog smisla jer prometna regulacija vrijedi od znaka dalje, što u ovom slučaju znači nekoliko metara nakon prijelaza, a ne pred njim - dodaje Husinec.

Prema posljednjem izvješću policije, u prvih osam mjeseci zabilježeno je smanjenje u broju prometnih nesreća u koje su uključena djeca u odnosu na isto razdoblje lani. U 2015. ukupno je ozlijeđeno 135 djece, dok je lani u isto vrijeme ozlijeđeno sedmero djece više. Za razliku od prošle godine kad je smrtno stradalo jedno dijete, u prvih osam mjeseci ove godine, srećom, nije zabilježen niti jedan smrtni slučaj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:40