MEGAPROJEKT U NAJAVI

Lovrić i Barić obećali metro u Zagrebu, brojke zvuče nevjerojatno: ‘Trajalo bi 15 godina, a koštalo 8 milijardi eura!‘

Predsjednik stranke Plavi grad, Ivica Lovrić bio je pročelnik u vrijeme vladavine pokojnog Milana Bandića

Arhitekt Otto Barić na predstavljanju projekta zagrebačkog metroa.

 Josip Bandic/Cropix

Zagreb će dobiti metro - najavljuje danas kandidat za gradonačelnika Grada Zagreba Ivica Lovrić. Sa zamjenikom Ottom Barićem predstavio je plan podzemne i nadzemne lake željeznice čija bi ukupna dužina iznosila 45 kilometara. Cijeli projekt koštao bi gotovo 8 milijardi eura, a tvrde da bi izgradnja trajala 15 godina. Kažu da je realno očekivati pomoć Europske unije u vidu sufinanciranja 85 posto ukupne vrijednosti izgradnje. Komentirali su navode da je zagrebačko tlo nepovoljno za gradnju podzemne željeznice rekavši da to može izjaviti samo neznalica ili zlonamjerna osoba. Osim te grandiozne najave, obećavaju i gradnju dva mosta preko Save.

Prvi je na pozornicu izašao Ivica Lovrić. Komentirao je inicijativu gradonačelnika Tomislava Tomaševića za izgradnju zapadnog Jarunskog mosta.

- Za taj most je, već za vrijeme bivše gradske uprave, izdana lokacijska dozvola te su napravljene brojne pripremne radnje za izgradnju. Međutim, skupštinska većina je, Možemo! i SDP, u svibnju 2023. godine glasala protiv izgradnje Jarunskog mosta. Sada Tomašević najavljuje gradnju mosta u sljedećem mandatu. Pitanje je što je on radio protekle četiri godine. Jamčimo građanima da onoga trenutka kada mi preuzmemo vlast u Gradu Zagrebu da ćemo zaista ovo i realizirati, rekao je.

Dodao je i da struktura tla i podzemne vode ne mogu smetati gradnji metroa. Slično tlo, ako ne i gore, imaju i Beč i Minhen, poručio je.

‘Imat će tri linije...‘

- Zagreb itekako ima kvalitetno tlo. U javnom prostoru često čujemo da Zagreb ima pjeskovito tlo zbog čega nije povoljno graditi metro, ali ispod sloja pijeska se nazali glina. Ispod Beča je pijesak i dunavski šljunci, ispod je glina. Situacija u Zagrebu je još povoljnija jer je za metro dovoljno kopati na dvadeset metara dubine, dok su u Beču kopali dijelom kroz šljunak što je skuplje i kompleksnije, kazao je.

image

Tri rute zagrebačkog metroa

Plavi Grad/

Nakon toga se na pozornicu popeo njegov zamjenik Otto Barić, kojeg je Lovrić najavio kao ‘‘Milana Lenucija 21. stoljeća‘‘. On je rekao da potresi ne predstavljaju problem za zagrebački metro objasnivši da Tokyo sto godina ima metro, a nalazi se na izrazito trusnom području gdje su učestali potresi od 7 stupnjeva po Richterovoj ljestvici.

- Zagrebački metro imat će tri linije. Prva će biti dugačka 12 kilometara, u potpunosti nadzemna i spajat će Zračnu luku "Franjo Tuđman" s Kvaternikovim trgom te ju je moguće izgraditi u prvom mandatu, a koštat će otprilike 150 milijuna eura. Druga linija spajala bi Gračansko dolje s Dugavama. Od Dolja do Savice ta će trasa ići podzemno, a potom od Savice preko novoizgrađenog mosta na Bundeku nadzemno do Dugava, govori.

PROČITAJTE VIŠE Zagrebački ZET je među najskupljima u Europi, razlike su šokantne: Prag ima i riječne trajekte, a pogledajte cijene u Budimpešti

Treća, centralna linija, spajat će Sesvete i Podsused te će biti u potpunosti podzemna. Prolazit će centrom Zagreba, a glavna stanica metroa bit će na Europskom trgu. Kada linija bude izgrađena, omogućit će micanje tramvajskog prometa od Maksimira do Črnomerca što će otvoriti prostor automobilima, pješacima i biciklistima, ali i otvaranju novih pješačkih i zelenih zona, što će posve promijeniti gradsku vizuru, izjavio je.

image

Ruta novog mosta na Bundeku

Plavi Grad/

- Ukupna investicija vrijedna je 7,9 milijardi eura, no 85 posto troškova pokrilo bi se iz fondova Europske unije. Gradnja podzemne gradski bi proračun stoga u godišnje opteretila za oko 80 milijuna eura što je manji iznos nego što aktualni gradonačelnik Tomašević danas troši na svoje prijatelje i donatore u raznim marginalnim udrugama, zaključio je Barić referirajući se na gradski proračun za 2025. godinu u kojemu su rashodi predviđeni za različite kulturne projekte podignuti na 181 milijun eura.

Arhitekt Otto Barić kaže da bi cijena gradnje podzemne željeznice koštala otprilike 250 milijuna eura po kilometru. GUP-om je, nastavlja, predviđen koridor za nadzemnu laku željeznicu.

‘Nema novca u tramvajima‘

- Tomašević planira tom rutom graditi tramvajsku prugu. To je velika, velika greška. Tramvaj su stvar prošlosti. Oni idu na tračnicama širine jedan metar. Laka gradska željeznica ide na 1,45 metara čime se puno lakše prenosi opterećenje. Za to se može dobiti novac, saopćava.

image

Otto Barić kandidira se kao zamjenik Ivici Lovriću u stranci Plavi Grad

Josip Bandic/Cropix

Komentirali su i izmjene i dopune GUP-a trenutačne gradske vlasti. Lovrić tvrdi da je krajnje neodgovorno i apsurdno da se na kraju mandata donosi ključni dokument za razvoj grada.

- Tomašević da je mislio ozbiljno i da je znao što radi, onda bi u prvoj godini mandata predložio izmjene GUP-a ili donio novi. Dva ili tri mjeseca prije izbora ići s time na Gradsku skupštinu je krajnje neozbiljno i neodgovorno, ali se takvo ponašanje točno uklapa u način kako Tomašević vodi grad, oštro je kazao.

PROČITAJTE VIŠE Izbacimo željeznicu i tramvaj iz centra. Zagreb treba metro!

Nadovezao se i Otto Barić koji je rekao da je na drugoj ili trećoj skupštini povukao pitanje GUP-a. Tvrdi da se odgađalo te da se došlo do toga da se čeka potvrda ministarstva koji ima vremenski neodređeni rok za očitovanje.

- Ovaj prijedlog GUP-a je čisto mazanje očiju. O tome ćemo više reći kada se o tome bude raspravljalo. Njime doslovce ništa nije napravljeno u pozitivnom smislu budućnosti Grada Zagreba. Skresano je svim velikim investitorima za 33 posto bruto izgrađena površina parcela. Netko tko je mogao graditi 1000 stanova sada može napraviti 650. Cijene će rasti, a o nekim bitnim stvarima, o infrastrukturi, apsolutno ništa nije napravljeno, izjavljuje.

image

Tomislav Tomašević

Goran Mehkek/Cropix

Dva predložena mosta mogu se, kažu, izgraditi u roku od 24 mjeseca.

- Jadranski most se gradio 24 mjeseca, a Tomaševiću je trebalo tri godine da ga obnovi, rekao je za kraj Lovrić.

PROČITAJTE VIŠE Prometni stručnjak objasnio kako riješiti problem s parkingom u Zagrebu: ‘Oni trebaju plaćati višu cijenu. Metro? Glupost!‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. siječanj 2025 17:28