‘ŠESTOTONKA‘ U AKCIJI

Najveća dizalica koju je Zagreb ikada vidio počela s radom na legendarnoj dvorani: ‘Svaki sat provjeravamo brzinu vjetra...‘

Šestotonka, visoka 90 metara na kraju svakog radnog dana će se spuštati na tlo zbog sigurnosti, kažu izvođači radova

Podignuta najveća dizalica na Trešnjevci koja će raditi na obnovi Doma sportova

 Bbr Adria D.o.o./

Podigla se dugoiščekivana Šestotonka na Trešnjevci te je sada spremna za nastavak radova na najvažnijem infrastrukturnom projektu za hrvatski sport i na jednom od najvećih gradilišta u Zagrebu.

Najveća dizalica koju je Zagreb ikad vidio, a koja će raditi na obnovi Doma sportova, proteklih je tjedana bila polegnuta na parkiralište ispred velike dvorane. Visoka je 90 metara, a dignuta je jutros i upotrebljavat će se za demontiranje krova glavne dvorane. Šestotonka je, doznajemo, već odradila prvi zadatak i skinula prvi sekundarni nosač s krova od njih 49.

image

Dizalica je visoka 90 metara

Bbr Adria D.o.o./
image

Podignuta najveća dizalica na Trešnjevci koja će raditi na obnovi Doma sportova

Bbr Adria D.o.o./

Angela Čuljak, voditeljica projekta glavnog izvoditelja radova BBR Adria, tvrtke koja je samo jedan od izvođača, poručila nam je da se radovi izvode u planiranom vremenskom roku, a da će dovršetak radova ovisiti i o vremenskim uvjetima.

PROČITAJTE VIŠE VIDEO U Zagrebu se upravo montira čudovišni kran: Naša ‘Šestotonka‘ ima ruke od 90 metara, najveća je ikad...

Ponosno je najavila da se krov od armiranog betona napokon skida, a priprema se novi čelični.

Istaknula je da je upravo najzahtjevniji radova na Domu sportova skidanje starih krovnih rešetki, gdje se posebna pozornost posvećuje sigurnosti na radu. Kad to završimo, a planirano je do sredine travnja.

Nakon toga bi radovi trebali biti lakši.

Made in Hrvatska

- Sada počinje skidanje sekundarnih nosača krovne konstrukcije s velikom dizalicom od 650 tona kojoj će pripomagati dizalica od 200 tona. Idući tjedan će se krenuti sa skidanjem 8 glavnih krovnih prednapregnutih rešetki dugih 62 metra i teških pojedinačno po 60 tona. Izvedbi radova, zbog njihove zahtjevnosti, pristupa se jako ozbiljno i s velikom pažnjom.

image

Svaki će je dan spuštati na zemlju

Bbr Adria D.o.o./
image
Bbr Adria D.o.o./

Čelična krovna konstrukcija se proizvodi u pogonu nominiranih podizvođača, Magma d.o.o. iz Požege i Delta MM Steelix d.o.o. iz Siska, koji će istu i montirati. I jedan i drugi nominirani podizvođač imaju certifikat EXC4 koji je tražen projektnom dokumentacijom, a koji ima mali broj tvrtki u Hrvatskoj, navela je za Jutarnji.

Konstrukcija krova se mijenja jer ona trenutna ne zadovoljava mehaničku otpornost i stabilnost, posebno nakon zagrebačkog potresa. Planira se izraditi i čelična konstrukcija te pojačati nosive grede i stupove.

PROČITAJTE VIŠE: FOTO Dom sportova gotovo je razmontiran, pogledajte fascinantne snimke s krova! Na Trešnjevku uskoro stiže ‘Šestotonka‘

Čuljak je ipak kazala da, iako je dizalica danas simbolično podignuta, ona će se ipak nakon svakodnevnog obavljenog posla ponovno polagati na tlo zbog mjera opreza, ali i tijekom dana ako će to biti potrebno.

image
Zeljko Puhovski/Cropix
image
Zeljko Puhovski/Cropix

- Dizalica će biti podignuta dok radi i obavlja demontažu ili montažu, nakon obavljenog posla, zbog sigurnosti i osjetljivosti rada s njom ona se opet vraća u horizontalni položaj, za razliku od drugih dizalica koje uvijek nakon što se usprave ostaju u tom položaju. Svaki dan i sat provjerava se brzina vjetra, kako bi se znalo da li može raditi ili ne. Više je osjetljiva u radu na vjetar nego na kišu, dodala je Čuljak i objasnila da Zagrebtrans čak preko tvrtke WPred Inc. dobiva podatke o vjetru iz sata u sat jer ovako visokom kranu i malo vjetra može pretstavljati probleme.

image

Vedran Crnoja i Angela Čuljak

Zeljko Puhovski/Cropix

Krov nestaje za mjesec dana

Krov Doma sportova star je oko 60 godina, a u potpunosti će nestati do 15. travnja, objasnila je Čuljak za Jutarnji i dodala da će u isto vrijeme na poznatom parkiralištu sjeverne Trešnjevke zapravo raditi tri velike dizalice - megadizalica od 600 tona, jedna od 400 i jedna od 200 tona.

image
Zeljko Puhovski/Cropix
image
Zeljko Puhovski/Cropix

Podsjetimo, radovi od oko 70 milijuna eura na dvoranama koje su sada u neprepoznatljivom stanju započeli su sredinom srpnja prošle godine. Još uvijek su u prvoj fazi koja bi prema planovima trebala završiti za 10 mjeseci.

Prva faza radova uključuje konstrukcijsku sanaciju i uklanjanje postojeće krovne konstrukcije u kojem će upravo sudjelovati Šestotonka obnavljajući krovove dvorana 1, 3 i 4.

PROČITAJTE VIŠE Na parkiralištu Doma sportova sastavlja se gigant kakav u Zagrebu nikada nije viđen

Nakon prve faze, slijedi rekonstrukcije dvorane 2. Druga faza još uvijek je u javnoj nabavi, a trebala bi koštati 6 milijuna eura. Treća faza obnove omiljene dvorane mnogih Zagrepčana je potpuna energetska obnova i modernizacije interijera.

Dok pratimo megadizalicu u radnji, mnogi se pitaju nije li možda kran koji je radio na tornju Zagrebačke katedrale bio veći. Možda je bio viši za 2 metra, no dizao je 500 tona, a kran kod Doma sportova generalno je najveći zbog svojih specifikacija koje uključuju visinu, 650 tona, gusjenicu od 2 metra s 10 te najbolju ergonomiju u klasi, priopćili su iz Grada Zagreba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. ožujak 2025 18:25