PUNJENJE PRORAČUNA

OTKRIVAMO KOLIKO ĆE KOŠTATI MJESEČNA KARTA ZA STANARE U 3. I 4. ZONI  Ovo je plan Milana Bandića prema kojem bi uveo parkiranje po cijelom grad

 
 Damjan Tadić / CROPIX

Gradonačelnik Milan Bandić jučer je iznio plan prema kojem bi uveo parkiranje po cijelom gradu, odnosno u onim kvartovima u kojima naplate dosad nije bilo: - Time želimo izjednačiti sve građane. One koji mogu kupiti garažno mjesto u svojoj zgradi, koje košta između 14 i 18 tisuća eura, i one koji to ne mogu. Ne možemo imati građane prvog i drugog reda - rekao je gradonačelnik.

Ta mjesečna parkirališna karta za stanare u trećoj i četvrtoj zoni bila bi simbolična, između 15 i 25 kuna.

Skupština

- Prikupljeni iznos bio bi dovoljan za uređenje i čišćenje javnih površina na kojima bi se uvelo parkiranje - rekao je Bandić.

Parkiranje po cijelom gradu pokušao je uvesti i u ljeto 2014. godine. Tada je predložen plan da se grad podijeli u šest zona te da se sva parkirališta na javnim prostorima naplaćuju. Takav plan odbila je Gradska skupština. Ako se ova odluka ponovno nađe na dnevnom redu Skupštine, vjerojatno neće ponovno naići na pozitivne reakcije.

- Mislim da na najavu gradonačelnika Bandića ne treba nasjedati te da se radi o još jednom spinu. Kao prvo, taj projekt se ne može ostvariti, kao drugo ja ne znam za grad u svijetu gdje se po cijelom gradu naplaćuje parking, i treće, ovdje se radi o još jednoj njegovoj najavi koja će ostati samo najava. Ovaj potez je samo još jedan u nizu zbunjivanja javnosti s ciljem da se makne fokus s bitnih stvari, kao što je nadolazeća Skupština na kojoj će se raspravljati o rebalansu proračuna - istaknuo je zastupnik Tomislav Stojak (HNS).

S njime se slaže i nezavisna Sandra Švaljek: - To po meni pokazuje da ne postoji jasna ideja razvoja prometa u gradu. Ovime se odstupa od europskih načina u kojima se potiče smanjenje parkiranja u centru grada i destimulira se parkiranje. Ovo pokazuje da Gradu nedostaje novca od naplate parkinga i da nedostaje novca u prihodu.

Međutarifa

Ove je godine zabilježen veći gubitak u ZET-u zbog smanjene cijene karata i ovime se želi namaknuti prihod. Međutim, time se šalje krivi signal. Trebalo bi povećavati cijene parkinga u središtu grada, spuštati cijene po periferijama i ukinuti naplatu na rubovima grada, čime bi se ljude poticalo da se parkiraju izvan centra - predložila je Švaljek.

Gradonačelnik Bandić jučer je potvrdio informaciju Jutarnjeg lista prema kojoj će se u tramvajima i autobusima ZET-a uvesti novi model naplate. Uz dosadašnje karte od 4 kune, koja vrijedi 30 minuta i onu od 10 kuna za 90 minuta, uvest će se i međutarifa koja će putnicima omogućavati vožnju od sat vremena.

Promjene cijena u zadnjih deset godina

2010.

Prva zona 12 umjesto 14 kuna, druga zona 5 umjesto dotadašnjih 7 kuna i treća zona 2 kune (dotad je cijena bila 3 kune)

2011.

Parkiranje u 1. zoni smanjuje se sa 12 na 10 kuna. Cijene parkiranja u te dvije zone ostaju iste, 5 odnosno 2 kune po satu

2013.

Vozači će umjesto dotadašnjih 10 kuna za jedan sat u I. zoni plaćati 8, a u II. zoni 4 kune. Cijena parkiranja u III. zoni ostaje nepromijenjena

2014.

Prva zona sa 8 na 6 kuna, druga zona sa 4 na 3 kune, treća sa 2 na 1,5 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 01:36