PRIZORI ODUZIMAJU DAH

Ovo je danas uvjerljivo najljepše mjesto u Zagrebu!

I Zagrepčani već znaju: cvat traje kratko, svega do desetak dana i do idućeg proljeća nema reprize
 Josip Bandic/Cropix

U Šulekovoj ulici proljeće je bacilo najjači adut — japanske trešnje u punom cvatu. Krošnje obasute ružičastim i bijelim cvjetovima pretvorile su običnu zagrebačku ulicu u umjetničko djelo. Latice padaju po asfaltu, biciklima, ramenima prolaznika. Udahnule su pridjev ‘najljepša‘ uz njezino ime.

I Zagrepčani već znaju: cvat traje kratko, svega do desetak dana i do idućeg proljeća nema reprize. Odlazak u dućan japanska trešnja pretvorila je u mini ritual. Ljudi zastaju, dolaze, prolaze, mirišu i fotografiraju ovaj dašak japanske prirode na zagrebačkom asfaltu. Uz ovu pozadinu, omiljeni Instagram filteri možda nisu potrebni. Ova stvarnost ljepša je od svake hiperstvarnosti. Brojni su to prepoznali.

U Japanu, japanska trešnja — sakura — više je od lijepog stabla. Njezin cvat označava početak proljeća, ali i podsjetnik na prolaznost. Kultura Hanamija, promatranja cvjetova, stara je više od tisuću godina i nije samo estetski doživljaj nego i filozofski. Ljudi odlaze u parkove, sjede pod krošnjama, piju sake, razgovaraju i bivaju prisutni.

U Hanamiju se ne traži savršen kadar. Traži se tišina, društvo i svjesnost da ono što vidiš - nećeš gledati dugo. Nadamo se i da će i posjetitelji ove zagrebačke ulice uzeti ono najbolje od japanske trešnje i njezine simbolike. Da će se sjetiti da je zaista vide, osjete i dožive njezinu ljepotu. A slika za Instagram da bude usputna stvar, a ne bit.

Pogledajte fotografije:

image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix
image
Tomislav Kristo/Cropix
image
Tomislav Kristo/Cropix
image
Tomislav Kristo/Cropix
image
Tomislav Kristo/Cropix
image
Tomislav Kristo/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. travanj 2025 17:42