Naš tekst o prometnom kaosu u središtu Zagreba izazvao je snažne reakcije. Na portalu Jutarnjeg objavili smo jutros naime rezultate našeg terenskog istraživanja gdje smo u šest dana snimili više od stotinu vozila nepropisno zaustavljenih s upaljenim žmigavcima. Riječ o taksistima, dostavnim vozilima, osobnim automobilima, ali i teretnim kamionima koji ovakvim zaustavljanjem ozbiljno usporavaju promet. Pretrpjeli smo i uvrede pojedinih čitatelja, međutim policijska statistika otkriva poraznu istinu vidljivu iz svake akcije koju provode.
Evo primjera: U tri dana nadzora, kad su provjerili ukupno 443 vozila, njih 260 je bilo u prometnom prekršaju. Među najčešćim prekršajima bilo je nepropisno parkiranje na nogostupu, što direktno ugrožava pješake i narušava prometni red. Pojednostavljeno: svaki drugi dobio je kaznu.
PROČITAJTE VIŠE Nevjerojatni prizori u Zagrebu, usred špice ulovili smo desetke vozila kako rade isti iritantni prekršaj zbog kojeg se stvaraju gužve!
Čitatelji su pak u velikom broju stali u obranu dostavljača, pa smo ponovno otišli u iste ulice kako bi razgovarali s vlasnicima dućana i kafića ali i samim dostavljačima i doznali zašto vlada ovakav kaos.
Također smo motrili stanje u prometu i bilježili broj mjesta predviđenih za zaustavljanje dostavnih vozila. Duž cijele Deželićeve ne bilježimo nijedno mjesto na kojem bi se dostavljači mogli zaustaviti, problem na koji su nas upozorile i djelatnice ljekarne.
- Nitko nam se nikada nije žalio na dostavljače. Svi razumijemo da oni moraju negdje stati i istovariti robu. Za svaku pohvalu je koliko brzo oni to odrade, ne traje ni minutu. Ono na što su nam se žalili dostavljači, a i što same vidimo je nedostatak parkirnih mjesta i nepostojanje mjesta za zaustavljanje dostave. Ono što nam nikako nema smisla je što već godinama dostavljači plaćaju dozvolu, a Grad im još nije osigurao ni jedno jedino mjesto za zaustavljanje.
Malo niže niz Dežulićevu, u smjeru Trga Republike Hrvatske i Hrvatskog narodnog kazališta, ulazimo u ugostiteljski objekt popularan među studentima obližnje Muzičke akademije. Nakon kratkog predstavljanja, konobar nam na izravan način daje do znanja da se ne slaže s našim člankom: „Tekst vam je, kao i stanje u Gradu – usran”
- Naši dečki dostavljaju brzo i nikada se ne zadržavaju dulje od minutu, a u rijetkim slučajevima kada ima slobodno se parkiraju na neko od obližnjih mjesta. Brži smo nego pit-stop formule, a sada bi trebali teleportirat svoju robu. Krenut ćemo autima dostavljat jer očito su oni manji problem nego ljudi koji zbog posla moraju stati, odgovara nam vidno nezadovoljan vlasnik lokala.
Gundulićevu je i u današnjem obilasku mučio problem taksista koji se sa sva četiri naglo zaustavljaju na nasumičnim dijelovima ulica pa čak i na ulazu u garažu Cvjetno. Ovakvo ponašanje taksista je naišlo reakciju drugih vozača koji su ga ispratili s trubama, ali popularnost ne uživaju ni među komentarima naših čitatelja. Isto tako, nigdje duž Gundulićeve nismo zabilježili predviđeno mjesto za zaustavljanje.
PROČITAJTE VIŠE Javni prijevoz u Zagrebu je u kaosu, kvarovi su brojni, ZET ima svoju priču: ‘Oni su najveći krivci, stalno su u žutim trakama!‘
Jedino mjesto koje je određeno kao mjesto za zaustavljanje vozila smo našli na početku Martićeve iz smjera Trga bana Josipa Jelačića. Ali u obliku prometnog znaka se skriva neugodno iznenađenje za dostavna vozila: „Osim vozila FINA-e do 3 min.” Tako ni u Martićevoj ulici vozači dostavnih vozila nemaju predviđeno mjesto za zaustavljanje.
- Ma naši dostavljači su dobri dečki, dođu rano ujutro dok nema gužve. Već u sedam ujutro mi sve raspakiramo. Uredno plaćamo papire i tražimo da se osigura bar jedno mjesto tu u blizini jer ima tu i drugih dućana pa se svi zajedno snalazimo kako znamo i umijemo, riječi su djelatnice dobro posjećene trgovine mliječnim proizvodima.
Nešto dalje niz ulicu, u blizini križanja Martićeve i Heinzelove razgovaramo s prodavačicom koja dijeli sentiment prijašnjih sugovornika, ali ističe kako njeni dostavljači su nekad primorani dostavljati i van dopuštenog vremena (od 06:00 do 11:00 sati radnim danima, dok vikendom smiju prometovati od 06:00 do 10:00 sati, nap. a.): „Stvaraju se gužve da, ali te gužve nisu posljedica zaustavljanja dostavljača. Uzrok gužvi je nedostatak plana nadležnih da jasno riješe problem. Sramota je plaćati dozvolu i onda da te kude. Ali očito je i s ovime kao sa svime u ovome gradu i državi, pošteni pate dok ovi drugi uživaju.”
Bivši načelnik Prometne policije: "Problem mora rješavati gradska vlast"
Problem zaustavljenih dostavnih zbog čega nastaju "čepovi" na najfrekventnijim prometnicama u središtu Zagreba, prema mišljenju odvjetnika Luke Lenića, bivšeg načelnika I. postaje Prometne policije koja je pokrivala i općinu Centar prije svega je u nadležnosti gradskih vlasti.
- Naime, prometna policija nadležna je za pitanja sigurnosti prometa, a rješavanje prometa u mirovanju prije svega je u nadležnosti gradskih vlasti. I ako im je to povjereno onda je njihova zadaća da to riješe, prije svega djelovanjem prometnog redarstva. Ako je već grad dao dozvole za dostavu i za dostavu u točno određeno vrijeme, onda nadležne gradske službe trebaju postupati prema onima koji to krše. Postoje uostalom i brojne nadzorne kamere i može se ustanoviti tko krši taj propis. Parkirana dostavna vozila primarno ne utječu na sigurnost prometa, ali utječu na njegovu protočnost - kaže Lenić.
Kaže da dok je bio načelnik prometne policije bio je izražen problem parkiranja na mjesta rezervirana za invalide.
- To je bilo riješeno u mjesec dana jer smo proveli akciju i koristile su se nadzorne kamere, ali i pauci koji su uklanjali vozila na mjesta parkirana za invalide. Kad su dobili novčanu kaznu većini vozača više nije palo na pamet da parkiraju na ta mjesta - kaže Lenić.
PROČITAJTE VIŠE Kaos u ključnoj ulici u centru Zagreba: Ukinuli su nam parking, uzeli traku, a pogledajte tko tu parkira...‘
Napominje da i središte grada naprosto nije arhitekonski prilagođen za toliko količinu automobila, a da je jedno od mogućih rješenja da se za dostavna vozila rezervira jedno mjesto na određenom dijelu gdje bi se dostava mogla obavljati cijelog dana, te da u prometu svi sudionici moraju biti solidarni jedni s drugima.
- Ovdje smo svjedoci da te solidarnosti nema, odnosno da zbog toga što netko krši propis trpe drugi sudionici u prometu, a zna se tko je nadležan zbog nepoštivanja tih propisa - kaže Lenić.
Obzirom da je prema našem istraživanju zauzimanje prometnih traka radi dostave, a posebno u jutarnjoj špici poprimilo takve razmjere da bitno ometa normalno odvijanje prometa, te da gužve u ionakon napučenim prometnicama u središtu grada čini još nepodnošljivijima, prometno redarstvo moralo bi se ozbiljnjie pozabaviti tim problemom, ističe i naš sugovornik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....