
Grad Zagreb kreće u veliku nabavu novih električnih autobusa za novi vozni park ZET-a. Investicija je to koja je vrijedna 50 milijuna eura, a za koju se nadaju da će dobiti financiranje od strane EU fondova.
Podsjetimo, Zagrebom je početkom travnja počeo prometovati autobus na struju veličine 12 metara, prvi takve veličine ikada u Hrvatskoj i to na liniji 11 Ljubljanica-Jarun. Koštao je 450 tisuća eura bez PDV-a, a čeka se i skorašnji dolazak takvih novih tri autobusa. Sada su pak iz gradske uprave priopćili kako se planira nabava sveukupno 70 dodatnih autobusa na struju.
Prvi je autobus javnosti predstavio i sa zagrebačkim gradonačelnikom isprobao zlatni Olimpijac te mlađi član najpoznatijeg veslačkog dua - Martin Sinković. Nedugo nakon gradonačelnik Tomašević poručio je nastavak projekta kojim se planira nabava puno većeg voznog parka za obnovu javnog gradskog prijevoza.
PROČITAJTE VIŠE: Stiže prvi električni autobus u Zagreb, Martin Sinković sjeo za volan pa otkrio neobični detalj: ‘Znate li zašto ga ja smijem voziti?‘
Krenulo javno savetovanje
- Grad Zagreb je objavio javno savjetovanje za nabavu dodatnih električnih autobusa za ZET do.o.o, što predstavlja povijesni iskorak u dekarbonizaciji autobusnog voznog parka ZET-a, a sama nabava podijeljena je u tri grupe: 33 klasična električna autobusa, 29 zglobnih električnih autobusa i osam midi autobusa, stoji u priopćenju Grada.
Dodali su da se radi o investiciji od 50 milijuna eura.
- Planirano je da 90 posto sredstava bude osigurano kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO). Rok za prijavu na EU poziv je 30. svibnja, te će ZET prijavu podnijeti u roku, naveli su. Prema planu, prvih 62 autobusa (klasični i zglobni) trebali bi biti isporučeni do listopada 2026. godine.
Novi autobusi bit će opremljeni modernim sustavima poput uređaja za naplatu karata, USB priključaka, sustavom za brojanje putnika, telematikom, klimatizacijom i videonadzorom, a očekuje se i visoka energetska učinkovitost – s minimalnim dosegom od 300 km po punjenju za klasične i zglobne te 200 km za midi autobuse.
PROČITAJTE VIŠE: Tomašević se provozao prvim ZET-ovim električnim autobusom pa odgovorio na napade Nobila i Lovrića: ‘Motivacija je jasna‘
Novi pogled na ZET
Ovim projektom Grad Zagreb i ZET aktivno prate europske i svjetske ekološke trendove, ulažući u modernizaciju javnog prijevoza i razvoj prometne infrastrukture s ciljem postizanja klimatske neutralnosti.
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević ranije je poručio kako je dugoročni cilj ovog projekta potpuna elektrifikacija voznog parka ZET-a unutar deset godina.
- Zagreb uvijek treba postavljati nove standarde, nove trendove i tako isto kada je riječ o dekarbonizaciji voznog parka ZET-a. Ovo je prvi od četiri električni autobusa ove godine. Novi 60 koji se očekuju sljedeće godine realizirat će se u suradnji s Ministarstvom prometa i preko EU fondova, istaknuo je gradonačelnik ranije.
Veći električni autobusi imaju 12 metar, pogoni elektromotor snage 210 kWh, a baterije mu omogućuju doseg od 310 kilometara. Opremljen je utičnicama za USB punjenje, kamerama, rampom za osobe s invaliditetom i posebnim prostorom za kolica.
Komentari
0