
Da oko Glavnog zagrebačkog kolodvora postoje taksisti koji vrebaju starije i neupućene ljude već je svima poznata činjenica. Ovoga su puta vožnju do Vrapča naplatili gotovo 86 eura. Za usporedbu, ista takva vožnja preko aplikacije Uber će vas koštati 8 eura, a 10 eura košta comfort opcija. Vožnja Uberovom najskupljom Black varijantom, koja se reklamira kao vožnja u vrhunskom automobilu s vrhunskim vozačem, izašla bi vas 16 eura - i dalje neusporedivo jeftinije od taksi obrtnika.
Nezadovoljna putnica pokušala se žaliti Udruženju auto taksi prijevoznika Grada Zagreba koji su joj odgovorili da se za tu bezobrazno skupu vožnju nema kome žaliti, rekla nam je. Onda se odlučila obratiti medijima.
- Na prepad su nas uhvatili, mene i kolegicu. Rekao nam je da nas vožnja neće ispasti puno, da se ništa ne moramo brinuti. Kada nam je na kraju rekao cijenu, ostale smo izbezumljene i u šoku, započela je svoju priču.
U Zagreb su, kaže, došle iz Vinkovaca. Do lokacije u Vrapču su odlučile ići taksijem, neznajući da bi ih ta vožnja mogla ispasti više nego put od Vinkovaca do Zagreba.
PROČITAJTE VIŠE Broj taksija u Zagrebu je zapanjujuć, imamo sve podatke. Stručnjak izračunao tzv. šok valove: Evo kako točno stvaraju gužvu
- Čim smo izašli iz vlaka smo odlučile potražiti taksi. Znamo da se do Vrapča može doći tramvajem i autobusom, ali ne poznajemo toliko Zagreb pa nismo htjele presjedati. Vidjeli smo jedan taksi i prišli mu. Unutra je bio vozač koji nije znao hrvatski. Pokušali smo s njim nekako dogovoriti vožnju kad su nam se iza leđa pojavila dva muškarca. Rekli su nam da taj stranac nema licencu te da će nas jedan od njih prevesti gdje treba. Pitale smo odmah koliko će nas to koštati, a vozač nam je odgovorio da svi imaju iste cijene, prepričava nam.
Kobna limuzina
Do zapada grada vozile su se Ilicom skoro 20 minuta. Marke automobila se ne sjeća, ali kaže da je bila crna limuzina.
- Putem je puno pričao. Žalio se na cijene svega. Govorio je da je sve poskupjelo. Pitala sam ga koliko naplaćuje vožnju po kilometru, ali nam je rekao da neće biti ništa skupo. Kada sam vidjela račun nisam mogla vjerovati. Na njemu nije bilo ničega. Ni cijene po kilometru, ni koliko smo kilometara prešle, ni koja je polazišna, a koja završna točka. Ništa. Rekla sam mu da sam za tu cijenu mogla tri puta ići vlakom iz Vinkovaca do Zagreba, a on mi je samo odgovorio da je vlak nešto drugo, rekla je.
Iz Vrapča su se, govori nam, isto vratile taksijem, ali ovaj put su vožnju naručile putem jedne od aplikacija. Na to ih je savjetovala prijateljica.
- To je veliki bezobrazluk. Dok smo se vozile, rekao nam je da će nam naplatiti po najnižoj tarifi, a ja sam mu zahvalila. Hej? Rekla sam hvala čovjeku koji me je odmah nakon i opljačkao. Mislim, što ja znam koji taksi treba uzeti? Mislila sam da su svi isti. Na svima piše ‘Taxi‘. Kako da znam koji me neće oderati? Za povratak do Borongaja nam je prijateljica naručila taksi preko jedne od aplikacija, a vožnja nas je izašla 13 eura, s tim da smo se vozili 16 kilometara. Ja nisam skidala te aplikacije. Mislila sam si da za jednu vožnju ne trebam to raditi, ali ispada da sam trebala. Na kraju sam podnijela prijavu Ministarstvu prometa protiv tog vozača, poručila je.
PROČITAJTE VIŠE Taksist vožnju od Zagreba do Zaprešića umirovljenici naplatio više nego let do Londona: ‘Nismo imali toliko keša, s mužem je išao do bankomata...‘
Nedavno smo pisali o taksistu koji je umirovljenici vožnju od zloglasnog Glavnog kolodvora do Zaprešića naplatio 400 eura, ali se na kraju smilovao pa zatražio ‘samo‘ 300 eura za tu vožnju. Vožnja BMW-om tada ih je izašla skuplje nego povratna zrakoplovna karta do Londona.
Jeftinije do Osla
I mi smo provjerili gdje se sve može letjeti za 86 eura. Na stranicama niskotarifnih avioprijevoznika smo pronašli povratne letove do Pariza za manje od 60 eura. Sličnu cijenu platili bi i do Osla i nazad. Značajno jeftinije nego vožnja automobilom do Vrapča.
Da postoji problem s preskupim i neuravnoteženim cijenama taksi usluga u Zagrebu smatra i gradonačelnik Tomislav Tomašević. Tvrdi da je zbog liberalizacije taksi tržišta Zagreb postao ‘divlji zapad‘.
- Kao prvo, ono što je neprihvatljivo i mislim da ministarstvo treba razmotriti još jednom liberalizaciju taksi tržišta koju su napravili. Imamo situaciju da taksi vožnje po Gradu Zagrebu mogu koštati i po 100 eura. Dobro znate, svako malo izađe primjer nekog prevarenog uglavnom starijeg građana Zagreba, nekad i mlađeg, uglavnom turista, kada neki taksi vozači, ne želim generalizirati, ali neki vozači nabiju cijenu i za vožnju po gradu traže 100 eura jer je taksi tržište potpuno liberalizirano, izjavio je tada.
I on je kao posebno ‘opasno‘ mjesto za džepove umirovljenika i turista izdvojio Glavni kolodvor ispred kojeg, na stajalištima, vrebaju taksisti.
- Ti taksi vozači uglavnom stoje na stajalištima i čekaju svoje, pod navodnicima ‘žrtve‘, na Glavnom kolodvoru, u centru grada jer uglavnom turisti nisu informirani da postoje vrlo velike razlike među taksijima i onda dolazimo do situacije gdje izvaraju ljude i naplate im po 100 eura, zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....