PROMJENA VOZNOG PARKA

Tomašević se provozao prvim ZET-ovim električnim autobusom pa odgovorio na napade Nobila i Lovrića: ‘Motivacija je jasna‘

Podsjetio je da je Lovrić bio pročelnik ‘u najkorumpiranijim vladama u ovom dijelu Europe‘ te da je i ovog puta osobno materijalno zainteresiran za smjenu vlasti kao i Nobilo

U promet pušten prvi ZET-ov električni autobus.

 Grad Zagreb/

Na ŠRC Jarun u subotu ujutro zagrebački je gradonačelnik Tomislav Tomašević održao konferenciju za medije na kojoj je predstavio i pustio u promet prvi električni autobus voznog parka ZET-a.

- Ponosan sam na činjenicu da je riječ o prvom autobusu na električni pogon u sustavu javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj, što dokazuje kako Grad Zagreb uvodi nove standarde i trendove u dekarbonizaciji voznog parka, istaknuo je gradonačelnik Tomašević i u društvu svojih zamjenika, Lukom Korlaetom i Danijelom Dolenec te predsjednikom Uprave ZET-a Markom Bogdanovićem predstavio specifikacije novog zagrabačkog vozila.

- Autobus čiji su kapaciteti procijenjeni na 68 putnika predstavlja prvi električni autobus u javnom gradskom prijevozu u Hrvatskoj, kazao je Tomašević i dodao kako su nijedan drugi grad u zemlji nije imao ovako veliki autobus, već samo električne mini buseve.

Ovaj autobus će voziti na liniji 11 Ljubljanica-Jarun. Koštao je 450 tisuća eura. Grad Zagreb planira do kraja godine nabaviti ukupno četiri električna autobusa, dok se sljedeće godine očekuje dolazak dodatnih 60 autobusa financiranih iz EU fondova.

image

U promet pušten prvi ZET-ov električni autobus.

Grad Zagreb/

Dugoročni cilj projekta je potpuna elektrifikacija voznog parka ZET-a unutar deset godina, uz suradnju s Europskom investicijskom bankom.

- Zagreb uvijek treba postavljati nove standarde, nove trendove i tako isto kada je riječ o dekarbonizaciji voznog parka ZET-a. Ovo je prvi od četiri električni autobusa ove godine. Novi 60 koji se očekuju sljedeće godine realizirat će se u suradnji s Ministarstvom prometa i preko EU fondova, istaknuo je gradonačelnik.

12-metarski autobus pogoni elektromotor snage 210 kWh, a baterije mu omogućuju doseg od 310 kilometara. Vrijednost vozila iznosi 450.000 eura bez PDV-a. Opremljen je utičnicama za USB punjenje, kamerama, rampom za osobe s invaliditetom i posebnim prostorom za kolica.

image

U promet pušten prvi ZET-ov električni autobus.

Grad Zagreb/

Električni autobus ne emitira štetne plinove, čime doprinosi smanjenju zagađenja zraka u urbanim područjima. Vožnja je tiša i udobnija u usporedbi s klasičnim dizelskim modelima što smo mogli i sami iskusiti sudjelujući u njegovoj prvoj vožnji i napravivši krug oko Jaruna.

U vožnji je gradonačelnik najavio kako u narednih nekoliko godina stižu i radovi na Jarun koji će uključivati izmuljivanje jezera.

- Nećemo napraviti kao što su to u Trakošćanu da su micali cijelu vodu, već će se cijevima vaditi mulj koje će transportirati mulj u Savu tako da druge aktivnosti na Jarunu budu i dalje moguće, objasnio je u razgovoru.

Osim električnih autobusa, ZET u suradnji s Končarom radi na proizvodnji 40 novih tramvaja, od kojih su dva već puštena u promet.

PROČITAJTE VIŠE: Stiže prvi električni autobus u Zagreb, Martin Sinković sjeo za volan pa otkrio neobični detalj: ‘Znate li zašto ga ja smijem voziti?‘

Uz napredak voznog parka, aktualna gradska vlast kvalitetu javnog prijevoza nastoji poboljšati uvođenjem u besplatnom prijevoza. Zasad su to uveli za osobe starije od 65 godina i mlađe od 18.

- Električni bus možemo nazvati prvom lastom u budućoj floti ZET-a, pred kojim je period ubrzane dekarbonizacije u kojem ćemo zamijeniti vozila na fosilna goriva onima na struju. Cilj nam je u sljedećih 10 godina javni prijevoz u potpunosti elektrificirati, što donosi bolju kvalitetu zraka uz nisku razinu buke, kazao je ranije zagrebački gradonačelnik.

Na konferenciji za medije gradonačelnik se osvrnuo na jučerašnje tvrdnje i kaznenu prijavu odvjetnika Ante Nobila i tvrdnje Ivice Lovrića.

Tomašević ih je nazvao recikliranim i politički motiviranim ističući da se događaju upravo pred izbore.

- Radi se o prijavi koju su potpisali dva protukandidata na izborima. Motivacija je jasna – izborna kampanja, poručio je Tomašević i dodao kako je i jučer odgovarao na pitanja u vezi iznesenih optužbi.

Osvrnuo se i na Lovrićeve optužbe o prevelikom sufinanciranju kulturnih udruga u Zagrebu. Tomašević je istaknuo da je proračun za sport dosegnuo 160 milijuna eura, dok je za projekte namijenjeno dodatnih 147 milijuna. Što se tiče kulture, naglasio je kako je 8% budžeta namijenjeno programima, koji su raspodijeljeni putem javnih natječaja.

7- Na tim natječajima sredstva je dobilo 671 organizacija, od čega 312 udruga. Sve se odlučuje na temelju kriterija, preko povjerenstava. Nema više direktnog dijeljenja novca, rekao je.

Podsjetio je da je Lovrić bio pročelnik "u najkorumpiranijim vladama u ovom dijelu Europe" te da je i ovog puta osobno materijalno zainteresiran za smjenu vlasti kao i Nobilo kako bi se omogućila izgradnja nekretninskog projekta uz Savu.

Tvrdi da je Hipodrom samo jedan od preko 30 sportskih objekata pod gradskim upravljanjem te da je svojom intervencijom spriječio niz nepravilnosti koje su se tamo događale.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
05. travanj 2025 12:59