
Ponedjeljak prijepodne, 11:36 sati. Otvaraju se vrata tramvaja, ulaze putnici. U Frankopanskoj smo, svjedočimo prvoj vožnji novog Končarevog tramvaja, a među putnicima je i gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Atmosfera je opuštena. Netko od snimatelja, jer tramvaj je pun novinara, pita Tomaševića što misli koliko će trebati da netko pošara markerom tramvaj, prvi novi u 15 godina na tračnicama u Zagrebu.
-Vjerojatno će pisati: ‘Prokleti Tomašević‘, odgovara mu gradonačelnik u šali.
Putnici, kako ulaze, tako vade mobitele i snimaju. Prvo što primjećuju je da je ovaj vagon - manji. Osim novih sjedalica i USB punjača, dojam je inače da se nalazimo u jednom sasvim običnom tramvaju ZET-a. Postoje određene kvalitete koje ih odvajaju od prijašnjih modela, ali one putnicima većinom nisu vidljive i primjetne. Neki su komentirali da ih podsjeća na model TMK 2200 koji se već 20 godina nalazi u voznom parku ZET-a. Razgovarali smo s nekim putnicima koji su među prvima kročili u novo vozilo.
- Prvo su kupovali tramvaje stare 30 godina, a Končar je ove nove napravio ‘dok si rekao keks‘. I super je ispao. Već sam ga ranije vidjela na tračnicama kada je obavljao testne vožnje. Jako je lijep tramvaj, govori nam Zlata.
Nisu ovo očekivali
Drugima putnici su istaknuli povećan komfor za osobe s invaliditetom. Kažu da je tramvaj njima prilagođen.
- Stanu mi kolica i štap. Mogu se primiti za ručku bez problema. Stvarno je za pohvaliti. Vrlo se lagano ulazi u tramvaj i ima puno prostora za noge kada se sjedne. Nisam mislila da ću dočekati ovakav tramvaj, oduševljeno govori Ančica.
Pola sata ranije održana je medijska konferencija povodom puštanja u promet novog tramvaja. Gradonačelnik Tomašević najavio je da će novi tramvaji prometovati na linijama 1, 3, 8 i 13 na kojima i sada voze kraći tramvaji. Službeno predstavljanje odvilo se u sjedištu ZET-a na okretištu Ljubljanica na kojem su, uz gradonačelnika Tomaševića, prisustvovali i predsjednik uprave Končara Josip Ninić te predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović.
- Puno je već rečeno o novim tramvajima, a danas će ga građani moći samo isprobati. Jako sam zadovoljan, jako sam sretan. Nema puno europskih gradova u kojem se tramvaji proizvode u gradu u kojem se i koriste. Zagreb i još par europskih gradova se time može ponositi. Končaru sam zahvalan što su tramvaje isporučili prije ugovorenog roka, počeo je gradonačelnik.
Tramvaj se na testiranjima nalazio skoro mjesec dana. Radi se o prvom od 20 niskopodnih tramvaja koji će ove godine pristići u ZET. Tomašević je spomenuo da su sva testiranja prošla uspješno, a otkrio je i što će se dogoditi sa starim tramvajima.
- Čim su bila gotova testiranja u petak, nismo htjeli ništa čekati i odlučili smo odmah krenuti s prvom vožnjom. Tramvaj je dužine nešto manje od 21 metra i ima kapacitet od 115 putnika. Prilagođen je osobama s invaliditetom. Opremljen je video nadzorom i ima USB priključke za punjenje. Ima sustav automatski sustav za brojanje putnika, a vijek mu je nekih 35 godina uz dobro održavanje. Troši puno manje električne energije. Kada se ovaj tramvaj pusti u vožnju, neće danas nijedan tramvaj izaći iz vožnje. Jedno ćemo vrijeme puštati dodatne tramvaje kako bi pogustili vozni red, a tek onda ćemo s vremenom, kako će dolaziti novi tramvaji, početi i ove stare visokopodne tramvaje micati iz prometa. Želja nam je da što prije imamo samo niskopodne tramvaje u Zagrebu, izjavio je.
Stiže ih još
Nakon medijske konferencije i predstavljanja, uslijedila je i prva ceremonijalna vožnja tramvajem. Mali Končarev tramvaj brzo se napunio političkom svitom, novinarima i snimateljima. U tom tonu je vozio do tramvajske stanice Frankopanska u kojoj su ušli i prvi ‘pravi‘ putnici koji su oduševljeni novim tramvajem.
Prošlog je tjedna u ZET stigao i drugi isporučeni tramvaj koji se trenutačno nalazi u fazi testiranja, a naknadni će u pogon ZET-a pristizati sukcesivno. Ukupno će stići 40 kraćih tramvaja koji su nabavljeni kroz dva natječaja, a međunarodni natječaj za nabavku dužih tramvaja je raspisan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....