
Mjesni odbor Kralj Zvonimir dio je Gradske četvrti Donji Grad u Zagrebu, dakle samo središte grada i sve do ovog tjedna se ni po čemu nije isticao od susjednih mjesnih odbora. Naime, duž Branimirove, Zvonimirove i Heinzelove, na svakom križanju sporednih ulica s velikim prometnicama niknuli su novi prometni znakovi koji označavaju prekid zone ograničene brzine vožnje do 40 km/h. Ne bi to bilo toliko iznenađujuće kada se iznad oznake za promjenu brzine vožnje ne bi nalazio i prekriženi natpis Kralj Zvonimir.
Obišli smo kvart i izbrojali čak 24 takve oznake Kralj Zvonimir s kojima je označeno područje mjesnog odbora, odnosno njegove granice sa svim susjednim odborima. I dok na istoku graniče s drugom gradskom četvrti, GČ Peščenica-Žitnjak i njenim MO-om Peščenica; a na jugu s GČ Trnje i njenim MO-om Kanal zanimljive su granice na zapadu i sjeveru Kralja Zvonimira gdje granicu dijele s odborima sastavnicama svoje četvrti.
PROČITAJTE VIŠE U centru u tišini ukinuli 30 parkirnih mjesta, ogorčeni stanari: ‘Kažu da smo Bandićevi, a glasali smo za Možemo‘
Zanimljivo je da se te ‘unutarnje‘ granice MO Kralj Zvonimir pojavljuju u trenutku kad gradske vlasti žele ujediniti upravo MO Kralj Zvonimir sa zapadnim susjedom MO Petar Krešimir IV. u združeni cjeloviti MO Kralj Zvonimir i to baš na prijedlog mjesnih odbora i same četvrti Donji Grad.
I dok je jasno što predstavlja znak ograničenja brzine jer se sa sporednih cesta ulazi na glavne ulice kralja Zvonimira, Branimirovu, Heinzelovu i Šubićevu gdje se promet odvija na većim brzinama, tajna imena jednog od najpoznatijih ranosrednjovjekovnih hrvatskih kraljeva zaintrigirala je Zagrepčane od kojih su neki u šali se pitali je li riječ možda o teritorijalnom rivalstvu nalik onome prisutnom u kalifornijskim gradovima Los Angelesa i San Diega.
Pitali smo Grad što znači ovaj prometni znak i zašto je postavljen u tolikome broju te saznali kako je on samo jedan dio nove prometne regulacije kojoj teže u MO-u Kralj Zvonimir. Čini se da je čitavi kvart postao ‘specijalna‘ prometna zona.
PROČITAJTE VIŠE Na ulicu izlazi ujutro ili po noći, uredno fotografira vozila i prijavljuje ih. Javio nam se i objasnio zašto to radi
Ovo područje, koje čine uglavnom stambeni blokovi, osnovna škola, dječji vrtić, Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG te nekoliko gradskih i državnih ustanova i poslovnih objekata, svakodnevno bilježi intenzivan promet motornih vozila, često usmjeren na traženje parkirališnih mjesta, kažu u Gradu. Biciklistički promet također je zamjetan, a prometovanje biciklista i vozila odvija se zajednički na kolniku, u skladu s konceptom „bike sharrow“.
- Kako bi se povećala sigurnost svih sudionika u prometu, izrađen je prometni elaborat uz suglasnost Policijske uprave Zagrebačke. Tako je na raskrižju Ulice kneza Ljudevita Posavskog i Ulice Baltazara Bogišića, u blizini Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića, izvedeno je izdizanje kompletnog raskrižja sve u cilju usporavanja prometa i povećanja sigurnosti pješaka. Na području cijelog mjesnog odbora uvedena je zona ograničenja brzine, a na svim ulazima i izlazima postavljeni su odgovarajući prometni znakovi koji označavaju ovu regulaciju.
Dakle, ovim prometnim znakom se komuniciraju nove mjere koje bi trebale promet učiniti sigurnijim za sve sudionike u prometu. No, plan je Grada još strože ograničiti brzinu kretanja od trenutnog maksimuma 40 km/h.
PROČITAJTE VIŠE Redari u centru vode pravi rat s bezobraznim vozačima: ‘U samo dvije ulice ispisali smo 3000 kazni!‘
- U tijeku je postupak ishođenja suglasnosti za dodatno smanjenje ograničenja brzine. Cilj ove mjere je još veća sigurnost biciklista, pješaka i svih ostalih sudionika u prometu. O svim daljnjim promjenama građani će biti pravovremeno obaviješteni, zaključuju iz Grada.
Na pitanje je li ovakvo signaliziranje implementirano još negdje na području Zagreba, kao ni trošak postavljanja nismo dobili odgovor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....