GRAĐANI NA MUKAMA

U Zagrebu počinje novi prometni horor: Zatvara se jedan od najfrekventnijih podvožnjaka

Zatvaranje za promet jednog od dva cestovna podvožnjaka u zapadnom dijelu grada samo pokazuje potrebu za izgradnju barem još jednog podvožnjaka

Podvožnjak u Škopikovoj ulici

 Boris Kovacev/Cropix/Cropix

U zapadnom dijelu Zagreba u srijedu 22. lipnja u ranim jutarnjim satima počinje prometni horor zbog zatvaranja za promet jednog od dva cestovna podvožnjaka koji spaja Ilicu i Aleju Bologne sa Zagrebačkom avenijom. Zbog radova na sanaciji željezničkog podvožnjaka, Ulica V. Škorpika na dijelu od Samoborske ceste do Al. Bologne bit će zatvorena za sav promet mjesec dana, odnosno od 22. 6. u 7 sati do utorka 26. 7. 2022. u 4 sata. To znači da će svi stanovnici Vrapča, Stenjevca, Gajnica i Podsuseda za putovanje smjerom sjever - jug morati koristiti cestovni podvožnjak u naselju Vrapče kako bi preko Oranica stigli do Zagrebačke avenije ili se koristiti daljim pravcem preko Ilice i dalje Ulicom Baruna Filipovića kako bi prošli ispod pruge i otišli put sjevera.

Stanovnicima ovih kvartova automobilom do Samobora sada je potrebno 20-ak minuta, a od srijede bi se to putovanje moglo protegnuti na više od sat vremena kroz tunel Podsused i preko Zaprešića, ili se će se pak morati upustiti u avanturu vožnje preko ulice Oranice. Oni koji koriste Samoborsku cestu i dolaze njome iz smjera zapada prema Zagrebu moći će na Zagrebačku aveniju doći Škorpikovom ulicom u Jankomiru gdje će izaći na Ljubljansku aveniju i onda dalje prema zapadu.

Druga opcija je vožnja Škorpikovom ulicom do ulice Jankomir, a zatim pokraj shoping centra City Centar One West izaći na Ljubljansku aveniju. To su mnogo bolje opcije nego preporuka iz Grada Zagreba da se koristi smjer V. Škorpika - Samoborska cesta - Vrapčanska putina - Kožinćev put - Oranice - Ilica - Al. Bologne i obratno. Naime, podvožnjak u Vrapču i ulica Oranice odavno su prometno potkapacitirane prometnice i već godinama ne mogu "progutati" sav promet koji dolazi tim smjerom. Ista je situacija i s Alejom Bologne, na kojoj se nerijetko formiraju kolone automobila od Stenjevca do Vrapča u smjeru istoka.

Razlog zatvaranja podvožnjaka u Ulici V. Škorpika su radovi na tamošnjem željezničkom nadvožnjaku u sklopu radova obnove pruge Zagreb Zapadni kolodvor - Savski Marof koje izvodi tvrtka Swietelsky. Na toj pruzi radovi traju već godinu dana i dobro napreduju, a sada je došao red i na obnovu ovog nadvožnjaka.

Kako neslužbeno doznajemo, tvrtka Swietelsky je od Grada Zagreba tražila zatvaranje nadvožnjaka za promet još prije, ali je to odbijeno do završetka školske godine. Naši nam sugovornici tvrde kako je sve pokušano da se zbog radova na nadvožnjaku ne zatvara cestovni promet ispod njega, ali se zbog prirode radova to nije moglo izbjeći.

Jednomjesečno zatvaranje podvožnjaka za promet iskoristit će Zagrebačke ceste za obnovu podvožnjaka koji je od puštanja u promet prije nekoliko godina prometna crna točka. Sve donedavno kod svake velike kiše dolazilo je do izlijevanja podzemnih voda i poplave u njemu. Nedavno je pak sa stropa visio dio konstrukcije nadvožnjaka te je postojala opasnost da padne na automobile.

Zatvaranje za promet jednog od dva cestovna podvožnjaka u ovom dijelu grada samo pokazuje potrebu za izgradnju barem još jednog podvožnjaka ispod željezničke pruge kojim bi se putovalo u smjeru sjever - jug. O tome se govori već godinama i crtaju se planovi, no do realizacije nikada nije došlo.

Pruga Zagreb Zapadni kolodvor - Savski Marof najopterećenija je željeznička pruga u Hrvatskoj, a njome dnevno prođe oko 160 vlakova. Posljednji remont na ovoj dionici dugoj 17,8 kilometara napravljen je 1969., a najveća brzina koju vlakovi na njoj trenutačno postižu je 60 kilometara na sat. Njenom obnovom brzina vlakova vratit će se na 120 kilometara na sat, povećat će se nosivost pruge, rekonstruirati peroni, stajališta i mostovi. Vrijednost radova je 365,7 milijuna kuna, od čega je 210 milijuna kuna pribavljeno kreditom Svjetske banke za obnovu i razvoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:53