VAŽAN PROJEKT

UOČI HRVATSKOG PREDSJEDANJA EU UBRZANO SE RADI NA UREĐENJU 'TUĐMANA', ZRAČNA LUKA DOBIVA NOVI SALON: U 215 m2 održavat će se konferencije i sastanci

 
 Boris Kovačev / CROPIX

Bilo je 5 sati i 50 minuta kada se sa stajanke pokrenuo avion Croatia Airlinesa. Let za Dubrovnik. Ništa neuobičajeno. Dapače, rutinski. Ali tog jutra ništa nije bilo uobičajeno. Jer tog 28. ožujka 2017. godine let za Dubrovnik bio je prvi let jednog aviona s novog terminala Zračne luke Zagreb, tek svježe otvorene tjedan dana ranije.

Boris Kovačev / CROPIX

Sat i pol kasnije na novi aerodrom je sletio prvi avion. Na liniji iz Dohe. A onda se ubrzo sve zakotrljalo standardnim ritmom jedne zračne luke.

Dvije godine

Prvih mjeseci bilo je tu gubljenja, nesnalaženja, mijenjao se tok kretanja putnika, uhodavale su se prateće službe. Čak se i engleski naziv na pročelju zgrade aerodroma morao mijenjati. Ali za razliku od drugih novih aerodroma, nije bilo otkazivanja informatičkih sustava, nije se gubila prtljaga, letovi nisu otkazivani jer aerodromske službe nisu odradile svoj posao.

Ono čega je sve bilo pomalo strah - kolapsa prilikom prebacivanja prometa sa starog na novi terminal, nije se dogodio. Danas, dvije godine kasnije, usprkos početnoj skepsi, “Franjo Tuđman” bilježi konstantan rast prometa. I u broju letova, ali i u broju putnika.

Boris Kovačev / CROPIX

Konzorcij tvrtki ZAIC (Zagreb Airport International Company) Zračnu luku Zagreb preuzeo je u prosincu 2013. godine dok se promet još odvijao sa starog terminala. Od tada do danas broj putnika povećao se za 36 posto.

Tu 2013. godinu aerodrom je završio s prometom od 2,3 milijuna putnika, a prošlu godinu “Franjo Tuđman” završio je sa 3,3 milijuna putnika. Povećanje broja putnika nastavilo se i na novom terminalu. Prva godina rada završena je s 12, a druga s 8 posto više putnika. U dvije godine broj putnika se povećao za više od 300 tisuća, a broj letova za više od dvije tisuće. Broj putnika polako kreće prema pet milijuna kada će se, prema koncesijskom ugovoru, morati dodatno produžiti zgradu terminala te uvesti nove stajanke za avione.

No, naglašavaju u Upravi Zračne luke, i tijekom ove dvije godine se ulaže u različite projekte unutar zračne luke.

Boris Kovačev / CROPIX

Nova ulaganja

Od otvaranja terminala do kraja godine bit će uloženo 9 milijuna kuna u uređenje unutrašnjih prostora, proširenje parkirališta za automobile i opremu, nabavu nove opreme za opsluživanje zrakoplova, proširenja sustava za obradu prtljage i dodatne infrastrukture projekta. Jedan od trenutno većih infrastrukturnih projekata koji se izvodi je gradnja novog VIP salona na drugoj etaži putničke zgrade. Ukupna površina bit će 215 četvornih metara.

Prostor će bit će uređen multimodalno, što podrazumijeva da će se u isto vrijeme moći koristiti tri odvojena prostora za različite delegacije. Jedan dio bit će uređen kao prostorija za sastanke i konferencije, s potrebnom tehničkom opremom. Cjelokupni prostor moći će se koristiti za pripremu i organiziranje većih konferencija i sastanaka s oko 70 mjesta. Otvaranje salona očekuje se početkom rujna.

Boris Kovačev / CROPIX

Gradnja ovog salona važna je i u sklopu predsjedanja Hrvatske Europskom unijom u prvih šest mjeseci sljedeće godine te je njegova realizacija bio dio dogovora države i koncesionara u sklopu priprema za predsjedanje. Početkom 2020. očekuje se i otvaranje 15 novih šaltera za registraciju putnika.Također će biti instalirani i dodatni self check-in šalteri te self drop off šalteri za prtljagu.

U skladu s novim trendovima kontrole putovnica putnika, Zračna luka u suradnji s MUP-om započela je pripreme za instaliranje uređaja za automatsku kontrolu biometrijskih putovnica građana Europske unije starijih od 18 godina. Prema planu, tri uređaja bi se postavila na ulazu, a dva na izlazu iz države.

Osim nekoliko novih trgovina, u odlaznim prostorima za domaće i međunarodne letove instalirane su i kabine za pušače koje još nisu u upotrebi. Zamijenjene su i tri linije za zaštitni pregled putnika i prtljage. Pregled je sada puno brži i sofisticiraniji pa je za prolaz putnika potrebno maksimalno tri minute, a prilikom skeniranja sustava automatski odvaja prtljagu na posebnu traku ako je u torbi nešto sumnjivo.

Boris Kovačev / CROPIX

Novi parking

U dubini zgrade, sortirnici, instalirana je nova traka za sortiranje prtljage te je sad na dolascima kapacitet zaprimanja 1200 torbi u satu. U sortirnici je i posebni “kavez” za dodatnu sigurnosnu provjeru prtljage. Sustav sam automatski ubacuje torbe u njega uoči li nešto sumnjivo. Dnevno u kavezu završi 15 do 20 torbi.

Otprije mjesec dana putnici na dolasku svoju prtljagu preuzimaju s novog, četvrtog, karusela.

Boris Kovačev / CROPIX

Radovi se odvijaju i na vanjskom prostoru zračne luke. U tijeku je gradnja novog parkinga površine 6000 četvornih metara za opremu koja se koristi za zemaljske usluge. Riječ je kolicima za prtljagu, vozilima za odguravanje aviona, stepenicama za avione, agregatima itd. U tijeku je i gradnja garaže za satelitsku vatrogasnu postrojbu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 12:03