
Velike promjene stižu na zagrebačke prometnice. U sljedećih godinu dana možemo očekivati izmjene na Slavonskoj i Zagrebačkoj aveniji, rotoru u Zapruđu i na Jadranskom mostu. Žajina ulica na Trešnjevci već je sinoć preinačena, zbog čega su stanovnici dobili novih 30 parkirnih mjesta. Sve najavljeno donosi se isključivo u svrhu povećanja protočnosti prometa.
Pročelnik Gradskog ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna održao je konferenciju za novinare na kojoj je iznio planove za poboljšanje zagrebačkog prometa. Gužve u gradu postale su svakodnevica i više nisu specifične samo za udarne jutarnje i poslijepodnevne termine, nego traju gotovo cijeli dan.
Prvi su predstavljeni planovi za Slavonsku aveniju. Pročelnik govori da se dvije prometne trake neće proširivati na tri zato što studije pokazuju da se time neće postići mnogo. Nadvožnjaci na Slavonskoj namijenjeni su prometovanju vozila u dvije trake, a radovi na njima mogu trajati i deset godina, kaže. Zbog toga su u fokusu prvo radovi na postojećim problematičnim raskrižjima.
Avenija na kvadrat
Raskrižje Slavonske i Ulice svetog Ivana kod Ivanje Reke rađeno je u partnerstvu s HAC-om. Tamo će se traka u smjeru istoka, koja je prije bila samo za desno skretanje, izmijeniti tako da se njome može ići i ravno, prema prometnom čvoru Ivanja Reka. Vozači koji voze prema Popovcu ili Varaždinu moći će se znatno prije pozicionirati, čime će se povećati protočnost prometa, najavio je Pavuna.
Drugo raskrižje na kojem će se napraviti određene korekcije ono je s Čulinečkom cestom, gdje je snažan promet na relaciji sjever - jug. Jednostavnim zahvatom stvorit će se dvije trake za lijevo skretanje prema Slavonskoj, što će ubrzati promet na relaciji zapad - istok, dodao je.
Sljedeće raskrižje koje će se izmijeniti ono je kod City Centara One East, odnosno križanje s Ulicom Siniše Glavaševića. Lijeva traka na Slavonskoj često je prepuna, iako se radi o najdužoj traci za lijevo skretanje u gradu. Umjesto jedne, dodat će se i druga traka za skretanje prema Trnavi i Vukomercu. Uz to, i najdesnija će se traka korigirati tako da će se njome moći prometovati ravno i desno, rekao je. Time će se povećati protočnost prometa za 15 posto, što ne zvuči mnogo, ali je, zapravo, "brutalno", rekao je pročelnik.
Govoreći o projektima na zapadu grada, pročelnik Pavuna je istaknuo radove križanju Zagrebačke avenije i Zagrebačke ceste ili, kako ga je prozvao, "Zagrebačka na kvadrat". Zbog preopterećenog lijevog skretanja iz Zagrebačke ceste na Zagrebačku aveniju, odlučili su omogućiti uključivanje na Aveniju i iz Ulice Roberta Frangeša Mihanovića, pa će Zagrebačka avenija dobiti nove semafore. Plan je da se to novo raskrižje u budućnosti spoji s Jarunskim mostom.
Andro Pavuna tvrdi da taj zahvat neće usporiti promet na Zagrebačkoj aveniji. Novi semafor bit će sinkroniziran sa semaforom na "Zagrebačkoj na kvadrat", pa će se dobiti efekt zelenog vala, objasnio je.
Nove trake, nova parkirališta
Skačemo na jugoistok grada, odnosno na Zapruđe. Rotor koji povezuje Sarajevsku, Aveniju Dubrovnik i Most mladosti postat će "turbo rotor", nalik onima u Sloveniji ili Austriji. Vozači će se prije ulaska u rotor moći pozicionirati, a trake će ih same voditi prema izlasku, najavio je. Plan je da produžetak Sarajevske ceste postane novi ulaz u Zagreb.
I Jadranski most dobit će nove prometne trake, i to tako što će se iskoristiti cestovno neiskorištene plohe na kojima se često nalaze prometni policajci. One su stajale neiskorištene zato što je prilikom gradnje mosta bila predviđena gradnja sto godina očekivane Šarengradske. Nakon promjene tri trake s Jadranskog mosta vodit će prema Selskoj, a dvije prema Savskoj. Preinačit će se i uspon na most iz smjera Selske. Umjesto sadašnje dvije trake za skretanje udesno omogućit će se, radi iskorištavanja ploha, uspon na most s tri prometne trake.
Najmanji zahvat, iako je ostavljen za kraj konferencije, prvi je pokrenut, doznali smo. Naime, u Žajinoj ulici u jednom su smjeru bile dvije trake, od kojih je desna često služila kao zaustavna. Stoga je ta manje korištena za prometovanje ukinuta, čime su stanovnici Trešnjevke dobili još 30 parkirnih mjesta, rekao je pročelnik Pauna.
Na konferenciji su predstavljeni manji zahvati, a za megaprojekte kakvi su rekonstrukcija Sarajevske ili ulice Medpotoki rečeno je da će se izvoditi paralelno. Za sada je poznato da će trošak postavljanja semafora na križanju Zagrebačke i Ulice Frangeša Mihanovića iznositi 125.000 eura. Ostali projekti, očekuje se, neće previše odudarati od te cijene. Osim Žajine, čija je rekonstrukcija pri kraju, očekuje se da će svi najavljeni projekti biti završeni do kraja ljeta 2026. godine.
Komentari
0