PREOKRET U ISTRAZI

ZET-ovac iz brutalnog videa koji je šokirao Zagrepčane nije kriv, putnik je prvi napao: ‘Nasrću na nas, pogledajte brojke...‘

Događaj je okarakteriziran kao prijetnja i prisila prema službenoj osobi, kažu u ZET-u, a kriminalističko istraživanje još traje
 /Snimka čitatelja

Snimka brutalnog okršaja vozača ZET-a i putnika na liniji 617 (Gračansko Dolje - Draškovićeva) koja je šokirala javnost postala je predmet policijskog postupanja. U razgovoru sa Službom za odnose s javnošću ZET-a otkrili smo kako je klasificiran cijeli sukob i koliko su ove godine bili učestali slični incidenti.

- Nedavni događaj na liniji 617 od strane policije okarakteriziran je kao prijetnja i prisila prema službenoj osobi koja obavlja poslove od javnog interesa ili u javnoj službi, no kriminalističko istraživanje je u tijeku.

Zanimalo nas je koliko često dolazi do sukoba vozača i putnika, a iz ZET-a su poslali podatke kako je tijekom 2024. prijavljeno 13 ozljeda na radu zbog događaja u kojima je radnik ZET-a napadnut od strane druge osobe, od čega se 8 prijava odnosni na fizički napad, a 5 na verbalni. U istom razdoblju nije zabilježen slučaj fizičkog napada djelatnika ZET-a na putnike.

- Od strane HZZO-a do sad su priznate 2 ozljede na radu za fizički napad, dok 2 nisu priznate s objašnjenjem da radnici nisu bilo u životno ugrožavajućoj situaciji. Preostalih 9 slučajeva je još u postupku odlučivanja.

image
Ranko Suvar/Cropix/Cropix

Iako ne bilježe slučajeve fizičkog napada djelatnika ZET-a na putnike, verbalni sukobi su ipak prisutni te nerijetko snimke istih završe na društvenim mrežama što iz ZET-a komentiraju "kako je pružanje prijevozne usluge iznimno zahtjevno jer je riječ o ogromnoj prometnoj mreži kojom se dnevno preveze oko 800 000 putnika, svjedočimo raznim situacijama, pa tako bilježimo i izdvojene slučajeve neprimjerene i neprofesionalne komunikacije od strane naših djelatnika na terenu. Uslijed takvih događaja, odmah se po dojavi putnika utvrđuju okolnosti i izriču disciplinske mjere kako bi se slične situacije sankcionirale i izbjegle ubuduće. Međutim, treba uzeti u obzir kako je vozački i kontrolorski posao iznimno kompleksan te su naši zaposlenici često isprovocirani od strane pojedinaca koji odbijaju platiti prijevoznu uslugu te svjesno odbijaju suradnju s našim osobljem."

- Ističemo kako ZET ima nultu stopu tolerancije prema bilo kakvom obliku nasilja, jer se korištenje prijevozne usluge mora temeljiti na međusobnom uvažavanju i kulturnom dijalogu. Navedene brojke nažalost ponovno potvrđuju kako su naši radnici, koji nastoje savjesno i odgovorno obavljati svoj posao, često žrtve fizičkog i verbalnog nasilja, no ZET im kao odgovoran poslodavac u tim situacijama nastoji pružiti podršku i pomoć, odgovor je ZET-a na pitanje je li sigurnost njihovih djelatnika u prometu ugrožena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 12:13