POVRATAK NA RADIO

ŽELJKA OGRESTA ‘Na HTV-u misle da je bolje kupovati strane licence, nego ulagati u domaće kreativce’

Urednica, novinarka i producentica, koja se nakon godina izbivanja vratila u eter na Drugom programu HR-a gdje vodi talk-show Homo sapiens, otkriva zašto su na HRT-u ukinuli show ‘Piramida’ koji je s mužem Dubravkom Merlićem radila u vanjskoj produkciji, koji su im poslovni planovi te što radi njihovo troje djece
 Biljana Gaurina/CROPIX

Poznata novinarka, voditeljica i producentica Željka Ogresta početkom rujna postala je dio ekipe Drugog programa Hrvatskog radija i tako se vratila novinarstvu. Sa slušateljima se druži svakog utorka u talk-showu “Homo sapiens”, u kojem donosi životne priče svojih gostiju, osoba iz javnog života.

Željka kaže da se u eteru vrlo dobro osjeća i da je silno veseli što se mogla vratiti mediju na kojem je počela karijeru. Nada se da će ta priča potrajati, pojašnjava mi dok sjedimo u kafiću na zagrebačkom Britanskom trgu. Izravna je, duhovita i zabavna, gotovo da se i nije promijenila od vremena kad smo je gledali na malim ekranima. Zvuči spremno za novi izazov.

- Radio je odličan medij i na televiziji je lako prepoznati ljude koji su prije bili na radiju. Brzi su, spremni i fokusirani na sadržaj. Radio te nauči reagirati u sekundi, jednako kao što to čini i televizija. Oba su medija moj svijet, u kojem se osjećam vrlo dobro. Volim raditi svoj posao i nikad se nisam slagala s onima koji misle da je odlazak s radija na televiziju uspjeh, a obratno neuspjeh. Iskreno, nadam se da će biti još puno i televizijskog posla. Sada bi, recimo, bilo dobro vrijeme za ‘Piramidu’, jer ima mnogo tema o kojima bi se moglo razgovarati. Kod kuće imam punu ladicu projekata koji bi dobro odgovarali ovom trenutku - kaže Željka.

Njezin povratak na radio zapravo je bio jednostavan: nazvala ju je Jadranka Rilović, urednica Drugog programa, i ponudila joj posao. Željka je njenu ponudu prihvatila bez previše razmišljanja.

Poziv urednice

- Četiri i pol godine nisam bila u eteru i osjećaj koji imam otkad sam se vratila izvrstan je. Oduševio me poziv moje urednice i ponovna mogućnost rada na radiju. Bavim se poslom koji ne možeš raditi sam jer emisiju stvara cijeli tim ljudi koji moraju dobro surađivati. Ljudi koji vode neku kuću moraju te prepoznati i ukazati ti povjerenje, a u ovom se slučaju upravo to dogodilo. Da budem iskrena, na mom profesionalnom putu često je bilo situacija gdje su moji nadređeni razmišljali kako da me se riješe, a da to nije imalo nikakve veze s kvalitetom mog rada. No, to je tako.

Moja karijera nikako nije bila pravocrtna: krenula sam, pa nestala, pa je išlo izvrsno, pa sam zaustavljena... Bilo je puno tih pauza koje nisu bile moja odluka, nego su na njih utjecale neke druge stvari. No, na sve sam gledala s odmakom i dozom humora - objašnjava Željka.

Emisija “Homo sapiens” zapravo je sat vremena čistog razgovora, takozvani talkie. Ogresta kaže kako je svoju emisiju zamislila kao prostor za predstavljanje ljudskih priča, gdje njeni gosti mogu reći koji su zadnji film gledali, o čemu razmišljaju u posljednje vrijeme, kako se osjećaju... Pojašnjava da joj se čini kako je po pitanju poznatih osoba sve dosta površno. Obično ih se vidi samo kako pozdravljaju gledatelje neke televizije i pozivaju na svoj koncert, a nemaju prilike reći više od toga. Sve je brzo i površno, a ona misli da ljudima treba dati mogućnost da se izraze.

‘Bila sam nervozna’

Koliko je bilo zapravo teško vratiti se na stari posao?

- Kad se sad sjetim Radija 101 i početaka emitiranja... Emitirali smo sa Save, tada smo bili ilegalni i sve smo radili sami: znali smo snimati, raditi za pultom... Onda sam otišla na Radio Sljeme, pa na televiziju. Dugo nisam bila na radiju i bilo mi se pomalo neobično vratiti. Čak sam bila i malo nervozna, ali me Dubravka Družinec, kolegica čija je emisija na rasporedu prije moje, pozvala da dođem i objasnila mi sve tehničke novosti. Bila je draga i prijateljski nastrojena, a to me zaista raznježilo. Bitne stvari se zapravo i nisu promijenile. Tehnički gledano, danas je malo jednostavnije raditi nego prije, a meni je velika novost to što se u studiju ne smije pušiti. Sjećam se da smo prije znali zapaliti, popiti pivo i staviti noge na stol. Tad smo radili najbolje emisije - prisjeća se Željka.

Pitam je o “Piramidi”, emisiji koja je naprasno skinuta s programa HRT-a. Emisija koju je sa suprugom radila u vanjskoj produkciji nestala je s malih ekrana nedugo nakon što je dobila prestižnu međunarodnu nagradu Zlatna ruža u kategoriji za najbolji svjetski TV show.

- Točno, ali takve su se sulude stvari događale i drugima, puno boljima od nas. To je, naime, stari hrvatski običaj i dio našeg folklora. Čim ti krene vani, doma nije dobro. Naime, tada smo se prijavili na HRT-ov natječaj za novi show. Ponudili smo format ‘Putna groznica’, a projekti se na te natječaje prijavljuju pod šifrom. Svi članovi komisije ocijenili su naš projekt najboljim i od svih smo članova komisije dobili najviše ocjene. Kad se saznalo da je ‘Putna groznica’ naša, skinuli su ‘Piramidu’ s argumentom da ne možemo imati dva projekta istodobno.

Naravno da je to suludo objašnjenje. U svakom slučaju, jednu su emisiju skinuli s programa, a druga nikada nije niti krenula - kaže Željka.

(...)

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 04:07