TRPI UDARCE

GOOGLEOV SAMOVOZEĆI automobil u već 14 sudara nijednom nije bio kriv

Od 14 sudara od početka projekta 2006. svaki je bio rezultat ljudske greške, računalo i dalje vozi sigurno
 FOTO: Getty images

Na dan izlaska prošlog broja Autokluba Googleov samovozeći automobil sudjelovao je u još jednom sudaru – 14. po redu od početka projekta prije šest godina i već petom sudaru samo ove godine. No, ovaj put nije bilo tako bezazleno kao u prijašnjim sudarima – sva tri zaposlenika Googlea koji su bili u automobilu u to vrijeme zadobili su ozljede vratne kralježnice s obzirom na to da ih je automobil straga naletio na njih pri brzini od oko 30 km/h. Što nas dovodi od ključne činjenice – u nijednom sudaru u kojem je sudjelovao, Googleov samovozeći automobil nije uzrokovao sudar.

Većinom su na njega nalijetali drugi automobili, jedino se u kolovozu 2011. zaposlenik Googlea, koji je s njime u manualnom režimu vožnje obavljao privatne poslove, svojom greškom zaletio u drugi automobil. Google trenutno koristi 23 Lexusa RX450h za samostalne vožnje po javnim prometnicama u Kaliforniji te 25 prototipova koje testiraju na zatvorenim poligonima od kojih dva također voze po javnim cestama. Mjesečno u prosjeku prolaze 16.000 kilometara, a od početka projekta 2009. dosad su Googleovi automobili prešli čak 1,703.320 kilometara u automatskom i manualnom režimu vožnje zajedno.

S obzirom na to da je ovo prvi puta da u svakodnevnom prometu automobil vozi računalo, statistika jasno govori da su ljudska greška i nepažnja osnovni uzrok prometnih nesreća. Prema mišljenjima stručnjaka, za tisuće manjih nesreća koji se svakodnevno dogode na cestama i koje se najčešće ne prijavljuju u 94% slučajeva je kriv čovjek. U čak 11 od 14 sudara drugi je automobila naletio na Googleov automobil straga, a to se smatra uzrokom više od polovice svakodnevnih sudara. Zanimljivo je i da računalo u Googleovom automobilu bilježi sve situacije u kojima se nađe, a ono, kao i Googleovi zaposlenici u njemu, nagledali su se svačega.

Od vozača koji u zadnji tren promjene odluku o tome kuda idu, preko prolaska kroz crveno svjetlo do vozača koji izmišljaju svoja prometna pravila. Sa svime time Googleov se automobil dosad nosio bez greške, a iz Googlea objašnjavaju kako je programiran: - Ako je objekt pokretan, automobila ga najprije kategorizira kao automobil, biciklist ili pješak kako bi mogao predvidjeti njegovo ponašanje i biti spreman za nepredvidljivo ponašanje. Kada su u dilemi, naši automobili će se zaustaviti, a s vremenom postajemo sve bolji u modeliranju i uglađenim odgovorima na nepredviđeno ponašanje.

NAPAD NA GOOGLEOV AUTOMOBIL – PET SUDARA OD POČETKA GODINE

1. Veljača: Nalet drugog auta na križanju

Dok je vozio po El Camino Real ulici u autonomnom modu drugo vozilo nije stalo na stop znak sporedne ulice te je udarilo u Googleov Lexus oštetivši mu stražnji desni kotač i desni dio stražnjeg odbojnika

2. Travanj: Nalet drugog auta kod skretanja

Googleov automobil stao je na crvenom svjetlu, a potom je krenuo u skretanje desno (što je dozvoljeno u Americi) no prikočio je kako bi propustio nadolazeće vozilo pri čemu ga je drugi automobil udario straga

3. Travanj: Grebanje drugog auta na križanju

U autonomnom režimu vožnje Googleov automobil je stao na semaforu kada ga je drugo vozilo pokušalo obići s desne strane i pritom ga ogreblo oštetivši jedan od senzora kao i vozačev vanjski retrovizor

4. Svibanj: Nalet drugog auta na semaforu

Googleov automobil stao je na semaforu na crvenom svjetlu kada ga je udarilo vozilo straga oštetivši jedan senzor i stražnji odbojnik. Brzina je bila mala – oko 3 km/h – pa drugo vozilo nije oštećeno

5. Srpanj: Nalet drugog auta na križanju

U posljednjem sudaru Googleov Lexus stao je na križanju iza druga dva automobila kada je na njega naletio drugi automobil brzinom od oko 30 km/h. Sva tri zaposlenika Googlea u autu lakše su ozlijeđeni

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:55